پیکر آیت‌الله مصباح یزدی در حرم حضرت معصومه(س) آرام گرفت



پیکر آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی عضو فقید مجلس خبرگان رهبری و رئیس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) دیروز پس از تشییع توسط جمعی از طلاب و آحاد مختلف مردم در جوار بارگاه ملکوتی کریمه اهل ‌بیت(س) به خاک سپرده شد.
به گزارش ایرنا، مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر آیت‌الله مصباح یزدی صبح دیروز از مصلای قدس تا حرم مطهر حضرت معصومه(س) با حضور جمع زیادی از شاگردان، طلاب، عموم مردم و چهره‌های کشوری و لشکری برگزار شد. آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید بر پیکر رئیس فقید مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) اقامه نماز کرد و بعد از آن پیکر وی در حرم مطهر به خاک سپرده شد. در مراسم تشییع آیت‌الله مصباح یزدی شخصیت‌هایی چون سردار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان رهبری، عباس کعبی عضو مجلس خبرگان، علیرضا اعرافی مدیرحوزه‌های علمیه کشور، همچنین پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری و احمد امیرآبادی نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی و جمع دیگری از شخصیت‌های کشوری و استانی حضور داشتند.
سوء استفاده سیاسی از مراسم تشییع
این مراسم  البته بدون حاشیه هم نبود و در زمان نزدیک به شروع مراسم، یک بنر و طومار برای جمع آوری امضا در نزدیکی در ورودی مصلای قم نصب شد که در آن محاکمه قضایی حسن روحانی رئیس‌جمهوری، جواد ظریف وزیر امور خارجه و علی لاریجانی مشاور مقام معظم رهبری و رئیس سابق مجلس شورای اسلامی را خواسته بودند.
اما آیت الله محسن فقیهی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم  در این باره با اشاره به نهی رهبر معظم انقلاب نسبت به توهین، به ایلنا گفت: وظیفه ماست که تابع مقام معظم رهبری باشیم و یک قدم جلو و یک قدم عقب نباشیم. انتقاد اشکال ندارد اما اینکه اهانت کند و جسارت کند، صحیح نیست. وی در پاسخ به این سؤال که آیا سوء استفاده‌های سیاسی در مراسم تشییع مرحوم آیت الله مصباح یزدی که مقام معظم رهبری هم فرمودند در رحلت ایشان سوگوار هستند، به نوعی می‌تواند هتک حرمت خود آیت‌الله مصباح یزدی هم باشد؟ گفت: بله؛ اتفاقاً خودم شاهد بودم کسانی که رؤسای مراسم تشییع پیکر بودند، دستور دادند که با اینها برخورد کنید و جمع کنید و نگذارید این کارها در مراسم تشییع پیکر انجام شود، چون این کارها مناسب مراسم تشییع پیکر این استاد بزرگ نیست.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7535/3/565439/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها