روحانی درآستانه سالروز شهادت سردار سلیمانی:

انتقام شهادت سردار سلیمانی حق ملت است


رئیس‌جمهوری، شهید قاسم سلیمانی را قهرمان ملی، سرداری شجاع، کم‌نظیر، با درایت و به‌معنای واقعی کلمه معتدل خواند و تأکید کرد که رئیس‌جمهوری و وزیر خارجه امریکا از مسئولان اصلی این جنایت و ترور وحشیانه هستند و ملت ما به‌عنوان یک حق، تا گرفتن انتقام خون عزیزشان، از آنها دست نخواهند کشید. به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیأت دولت اظهارداشت: به شهادت رساندن شهید سلیمانی انتقام از جمهوری اسلامی ایران، استقلال کشورهای منطقه و انتقام از آن ملت‌های بزرگی بود که در برابر توطئه‌های امریکا و صهیونیسم ایستادند و آن توطئه را شکستند.
رئیس‌جمهوری گروهک داعش را یک مشت مزدور صهیونیست‌ها و امریکایی‌ها در منطقه خواند و تأکید کرد: آنها نمی‌خواستند مسأله داعش این‌طور تمام شود، آنها می‌خواستند داعش حکومت منطقه را به عهده بگیرد به‌گونه‌ای که وقتی زخمی می‌شدند اسرائیلی‌ها اینها را در بیمارستان‌های خود مداوا و مجدداً تجهیز می‌کردند. روحانی با بیان اینکه تنها کسانی که از به هم ریختگی، جنگ و ناامنی در منطقه سود می‌برند، صهیونیست‌ها و در مرحله بعدی امریکایی‌ها هستند، گفت: در منطقه هیچکس از اینکه عراق، سوریه، لبنان، یمن یا افغانستان ناامن باشد، سود نمی‌برد و از این ناامنی همه کشورهای منطقه به جز رژیم صهیونیستی ضرر می‌کنند. رئیس‌جمهوری افزود: اینها می‌خواستند از یک مرد بزرگی انتقام بگیرند که روبه‌روی نقشه‌های آنها با درایت می‌‌ایستاد. بعضی‌ها فکر می‌کنند شهید سلیمانی یک سردار شجاع کم‌نظیر بود، این درست است اما تنها شهامت نیست، درایت او هم مهم است.
هیچ جناحی نمی‌تواند سلیمانی را متعلق به خود بداند
روحانی با اشاره به سابقه آشنایی خود با شهید سلیمانی خاطرنشان کرد: ایشان یک مرد با تدبیری بود، کاملاً می‌فهمید، کاملاً اهل تحلیل بود و سیاست منطقه و جهان را درک می‌کرد و به معنی واقعی کلمه معتدل بود نه در این خط بود نه در آن خط بود نه راست بود نه چپ بود. رئیس‌جمهوری تأکید کرد: شهید سلیمانی را هیچ جناحی نمی‌تواند متعلق به خودش بداند، شهید سلیمانی یک قهرمان ملی و افتخار برای کل ملت ایران، برای ملت‌های منطقه و برای مسلمان‌های انقلابی است. البته آنها خواستند قهرمان ملی را از ما بگیرند اما به نظر من اشتباه کردند این قهرمان ملی ما قهرمان ابدی شد و برای همیشه در تاریخ ما شهید سلیمانی یکی از قهرمانان بزرگ تاریخی ماست. رئیس‌جمهوری با بیان اینکه شهید سلیمانی حق بزرگی بر گردن مردم همه منطقه دارد و برای برقراری امنیت و آرامش منطقه تلاش‌های فراوانی کرده است، گفت: داعشی‌های بی‌رحم که پرورش یافته استکبار و صهیونیست بودند هدفشان بهم ریختن آرامش و امنیت منطقه بود و امریکا، صهیونیسم و کسانی که منافع‌شان در منطقه به خطر افتاده بود، از شهید سلیمانی به‌خاطر اینکه نقشه‌های آنها را نقش بر آب کرده بود، انتقام گرفتند.
دوران بعد از ترامپ برای دنیا بهتر خواهد بود
روحانی با بیان اینکه اولین پاسخ به جلادان کاخ سفید را مردم عراق در تشییع جنازه با شکوه شهید سلیمانی و شهید المهندس دادند، گفت: تشییع پیکر این شهیدان در شهرهای مختلف ایران از روزهای تاریخی و تودهنی و سیلی محکم به جنایتکاران امریکایی بود. روحانی با بیان اینکه شهید سلیمانی ابدی شد و امروز صحنه و مسیر مقاومت با همان شور و اشتیاق تا خروج کامل امریکایی‌ها از منطقه ادامه دارد، گفت: همان‌طور که بعد از شهادت شهید سلیمانی گفتم، بازهم تأکید می‌کنم که دست سردار ما را قطع کردید، پای شما را از منطقه قطع خواهیم کرد و تا آن روز مقاومت را ادامه خواهیم داد. رئیس‌جمهوری افزود: یکی از آثار این کار احمقانه و و قیحانه این بود که ترامپیسم پایان یافت و تا چند روز دیگر دوران حکومت این جانی تمام می‌شود و به زباله دان تاریخ می‌رود و ما از این بابت بسیار خوشحالیم و معتقدیم دوران بعد از ترامپ شرایط بهتری برای ثبات منطقه و جهان خواهد بود.
دوقطبی‌ها کاذب هستند
 روحانی در بخش دیگری از سخنان خود به ایجاد برخی دو قطبی‌های نادرست در جامعه اشاره کرد و گفت: بعضی موارد شاهد دوقطبی‌هایی در کشور هستیم که واقعیت ندارد و ناصحیح و کاذب است، اینکه گفته می‌شود نفت را بفروشیم یا نفروشیم، کم بفروشیم یا زیاد بفروشیم، چرا درمورد مسأله به این روشنی باید بحث شود رئیس‌جمهوری با تأکید بر اینکه حتماً باید نفت را تولید کنیم و حتماً باید بفروشیم و این حق ما است، گفت: اگر یک لحظه هم زودتر بتوانیم حق خود را پس بگیریم، درمورد آن تردید نمی‌کنم و برای تحقق آن همه تلاش خود را انجام می‌دهیم. وی ادامه داد: یا می‌گویند پول نفت را در بودجه خرج نکنیم، بله اینکه پول نفت را در بودجه جاری صرف نکنیم حرف درستی است اما پول حاصل از فروش نفت را باید برای توسعه زیرساخت‌های کشور هزینه کنیم و اگر برای توسعه بخش صنعت نفت و بودجه عمرانی و توسعه زیرساخت‌های کشور هزینه شود، اشکالی ندارد.
 یک روز هم حقوق کارمندان تأخیر نداشت
رئیس‌جمهوری با بیان اینکه در این دولت تا امروز 61 هزار و 400 میلیارد تومان برای امور عمرانی پرداخت شده و نسبت به سال گذشته 70 درصد رشد داشته‌ایم، گفت: این یک افتخار بزرگ برای دولت است و آیا دولت بهتر از این باید مدیریت خود را نشان دهد؟ روحانی با اشاره به اینکه در شرایط سخت اقتصادی حاکم بر کشور، یک روز پرداخت حقوق هیچ کارمندی با تأخیر مواجه نشده است، گفت: آن روزها که پول نفت داشتیم حقوق کارمندان گاهی از 5 تا 10 روز به تأخیر می‌افتاد. رئیس‌جمهوری با تأکید بر اینکه نباید درمورد فروش نفت و صرف درآمد آن در بخش توسعه کشور و حمایت از اقشار ضعیف تردیدی داشته باشیم، گفت: این موضوع دیگر نگاه دوقطبی ندارد.
درآمد کشور از نانوتکنولوژی در 7 سال، 7 برابر شده
رئیس‌جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع فناوری نانو و پیشرفت‌های حاصل شده در این حوزه در کشور اشاره کرد و گفت: فناوری نانو و‌ های‌تک‌ها، کشور را متحول می‌کند، نفت را باید بفروشیم و برای توسعه این تکنولوژی‌ها هزینه کنیم. وی با بیان اینکه درآمد کشور از نانوتکنولوژی در 7 سال گذشته، 7 برابر شده است، گفت: اگر تحریم نبود و روند موفقیت در این حوزه طبیعی طی می‌شد در سال 1400 می‌توانستیم یک میلیارد دلار محصولات نانوتکنولوژی صادر کنیم. رئیس‌جمهوری با بیان اینکه بیاییم پول نفت را در زیرساخت‌های کشاورزی، بیوتکنولوژی، آی‌سی‌تی، هوافضا و تکنولوژی‌های نو هزینه و در کشور تحول ایجاد کنیم، گفت: بله این غلط است که با پول نفت حقوق کارمند را پرداخت کنیم و این پول باید برای توسعه کشور در زیرساخت‌ها هزینه شود. روحانی با اشاره به اینکه نه تنها 2میلیون و 300 هزار بشکه بلکه باید تلاش کنیم بیشتر از این مقدار نفت بفروشیم، گفت: ما باید با فروش بیشتر نفت خود به امریکا، صهیونیست‌ها و کسانی که نمی‌خواهند موفقیت ما را ببینند، تودهنی و سیلی بزنیم.
توقع ما از مجلس تشویق دولت است
رئیس‌جمهوری با تأکید بر اینکه توقع ما از مجلس تشویق دولت است، گفت: نزدیک به نیمی از سال دیگر را این دولت هست و به مردم نشان می‌دهیم که می‌توانیم نفت را تولید و صادر کنیم. روحانی در ادامه موضوع واکسن کرونا را مورد اشاره قرار داد و گفت: این چه حرفی است که گفته می‌شود واکسن را فقط در داخل تولید کنیم یا اینکه فقط آن را وارد کنیم، مانند این است که در زمان جنگ می‌گفتند اسلحه فقط در داخل تولید شود یا اینکه فقط از خارج بخریم، ما آن زمان هم هر دو کار را کردیم، هم در داخل ساختیم و هم از خارج وارد کردیم، درمورد واکسن هم هر دو کار را انجام می‌دهیم. رئیس‌جمهوری با بیان اینکه طرح اینگونه مباحث درست نیست، گفت: تلاش برای ساخت واکسن داخلی تا رسیدن به نتیجه مطمئن ادامه دارد و اگر واکسن خارجی آماده است و می‌توانیم خرید و به مردم تزریق کنیم، تردید نخواهیم کرد و معیار ما هم در این مسیر وزارت بهداشت و نظر متخصصین است.

بــــرش
۱۵۰ هزار دلار برای هر یک از جانباختگان هواپیمای اوکراین پرداخت می‌شود

هیأت دولت در جلسه دیروزچهارشنبه مصوب کرد، مبلغ ۱۵۰ هزار دلار یا معادل یورویی آن به خانواده‌ها و بازماندگان هر یک از جانباختگان سقوط هواپیمای اوکراینی در اسرع وقت پرداخت شود. به گزارش معاونت حقوقی نهاد ریاست جمهوری، طبق مصوبه هیأت دولت، وزارت راه و شهرسازی با همکاری دستگاه‌های ذیربط موظف به پرداخت این غرامت شده است. هیأت دولت همچنین با توجه به پیشنهاد معاونت حقوقی، در این جلسه تصویب کرد که خسارات ناشی از فوت جانباختگان، بدون هیچ‌گونه تبعیض ناشی از ملیت، تابعیت و جنسیت و براساس قوانین متبوع کشورهای جانباختگان، بویژه ورثه آنها پرداخت شود. معاونت حقوقی نهاد ریاست جمهوری همچنین گزارش داده که با پیگیر‌ی‌های انجام شده اعتبار لازم برای این کار در آغازین روزهای دی ماه سال‌جاری، تأمین شده است. خبرگزاری ایرنا نیز گزارش داده که متن کامل مصوبه دولت بزودی منتشر خواهد شد. اختصاص اعتبار برای جبران خسارات ناشی از سیل در استان‌های قزوین و گیلان و تصویب لایحه ثبت اشخاص حقوقی از دیگر مصوبات دیروز هیأت دولت بودند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7531/1/564945/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها