جهانگیری در سومین جشنواره ملی زن و علم در دانشگاه شهید بهشتی:

هیچ مقام دولتی زودتر از مردم به واکسن دسترسی پیدا نخواهدکرد




معاون اول رئیس جمهوری با بیان اینکه هیچ مقام دولتی و هیچ خانواده مقام دولتی حق ندارد خارج از دستورالعمل‌های وزارت بهداشت، به واکسن دسترسی پیدا کند، گفت: همه ملت ایران در معرض این ویروس قرار دارند. بنابراین اولویت‌ها را وزارت بهداشت تعیین و شفاف اعلام می‌کند و همه مردم مشابه هم به واکسن دسترسی پیدا می‌کنند.به گزارش ایرنا، اسحاق جهانگیری روز شنبه در سومین جشنواره ملی زن و علم در دانشگاه شهید بهشتی، گفت: متأسفانه در این کشور به سرعت وقتی یک مسأله‌ای که مطالبه عمومی است به وجود می‌آید شروع به جوسازی می‌کنند.معاون اول رئیس جمهوری افزود: دولت مکلف است مهمترین تلاش و تمرکز خود را بر این بگذارد که دغدغه مردم را برطرف کند و به مردم اطمینان دهد. سلامت مردم امروز مسأله اصلی نظام، دولت و عموم است تا از این ویروسی که همه دنیا را درنوردیده، بتوانیم هم سلامت مردم را حفاظت کنیم و هم تبعات را به حداقل برسانیم.
معاون اول رئیس جمهوری ادامه داد: طبیعی است که تا زمانی که ما به واکسن تولید داخل برسیم، حتی اگر همه مسیر موفقیت‌آمیز باشد ممکن است که چند ماه دیگر طول بکشد. ما اگر بتوانیم یک روز زودتر هم واکسن مورد نیاز مردم را از هر جای دنیا که واکسن معتبر و مؤثر تأمین کنیم، یک لحظه درنگ نخواهیم کرد. مردم مطالبه دارند و دولت هم وظیفه دارد و ما منابع مورد نیاز نه تنها 200 میلیون یورو، بلکه به هر میزان که شهروندان ایرانی نیاز داشته باشند، تأمین می‌کنیم.جهانگیری تأکید کرد: تحریم در هر زمینه‌ای که ما فکر می‌کنیم برای ما ایجاد مانع کرده است ولی به فضل الهی توان مدیریتی کشور هم طوری هست که بتواند تحریم‌ها را بی‌اثر کند. ما همه تلاشمان این است که تحریم‌ها را بی‌اثر کرده، ‌واکسن را وارد کنیم و در اختیار مردم قرار دهیم.
معاون اول رئیس جمهوری تصریح کرد: مردم مطمئن باشند که وزارت بهداشت و درمان دستورالعمل‌های شفاف تهیه و تدوین خواهد کرد و به اطلاع افکار عمومی خواهد رساند و این گونه نیست که احدی خارج از دستورالعمل‌ها و قبل از اینکه به مردمی که در اولویت هستند، بتواند به واکسن دسترسی پیدا کند.
جهانگیری با بیان اینکه یکی از انتظارات زنان ایرانی و نیز مرحوم مریم میرزاخانی این بود که فرزندان زنان ایرانی حاصل از ازدواج با مردان خارجی بتواند تابعیت ایرانی از طریق مادر دریافت کنند، گفت: براساس یک قانون قدیمی امکان دریافت تابعیت برای فرزندانی که مادر آنها ایرانی و پدرشان خارجی بود وجود نداشت که خوشبختانه این موضوع در قانون به تصویب رسید و امروز خوشحال هستیم که بیش از 82 هزار فرزند با مادر ایرانی برای دریافت تابعیت ایرانی تقاضا داده‌اند که تاکنون پرونده 15 هزار نفر تکمیل شده و تعدادی شناسنامه ایرانی دریافت کرده‌اند. وی افزود: البته همچنان در ابتدای راه هستیم اما جوانان کشور ثابت کردند که از ظرفیت بزرگی در بخش علم و فناوری برخوردارهستند و اگر شرایط و فرصت برای آنها مهیا باشد حتماً این ظرفیت‌ها به صحنه عمل خواهد آمد.معاون اول رئیس جمهوری ادامه داد: امروز زنان در بسیاری از صحنه‌های مدیریتی نیز حضور دارند.
حضور زنان در مناصب مدیریتی از رشد قابل توجهی نسبت به سال‌های گذشته برخوردار بوده که امیدوارم همه موانع پیش‌رو برای حضور زنان در تمامی رده‌های مدیریتی برطرف شود.معاون اول رئیس جمهوری با بیان اینکه با وجود محدودیت شدید منابع ارزی در کشور، با کمبود کالا مواجه نشده‌ایم، گفت: در شرایط دشوار پیش رو، یکی از انتظارات از جامعه علمی کشور این است که فرصت‌های جدیدی خلق کنند و از دل تحریم‌ها برای کشور فرصت بوجود آورند. لازم است در زمان مناسب صاحبنظران و دانشگاهیان به این موضوع بپردازند که در شرایط تحریم چه فرصت‌هایی برای کشور ایجاد شده است.جهانگیری خاطرنشان کرد: در کنار ایجاد ظرفیت‌ها و فرصت‌های جدید، اقدامات زیادی نیز برای دور زدن تحریم‌ها انجام شده و اجازه نداده‌ایم که دشمنان به خواسته‌های خود برسند. آنها صادرات نفت را برای ما ممنوع کردند اما ما همچنان نفت می‌فروشیم و کشتیرانی ما را تحریم کردند تا کالایی جابه‌جا نشود اما ما مشابه دوران پیش از تحریم‌ها کالا جابه‌جا کرده و صادرات و واردات داشته‌ایم.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7527/1/564464/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها