اخبـــــار




وزیر ارتباطات :
ظرفیت تولید تلفن همراه متناسب  با نیاز مردم نیست

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از برگزاری جلسه‌ای مشترک با اتاق بازرگانی و فعالان اقتصادی در هفته جاری با محوریت تولید موبایل در داخل کشور خبر داد و گفت: ظرفیت تولید موبایل متناسب با نیاز مردم نیست و باید تلاش خود را در این زمینه دوچندان کنیم.
به‌ گزارش خانه ملت محمدجواد آذری‌جهرمی درباره وضعیت تولید موبایل و لپ تاپ در داخل کشور، اظهارکرد: وظیفه وزارت ارتباطات تقویت اکوسیستم حمایت از صنعت تولید موبایل و لپ تاپ است که از محل وجوه اداره شده، ایجاد تسهیلات در واردات قطعات و تأمین خط اعتباری برای تولید موبایل پیگیری‌های لازم در حال انجام است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه بخشی از پروسه تولید موبایل در ایران وظیفه وزارت صنعت، معدن و تجارت است، افزود: جلسات متعددی با حضور معاونان وزارت ارتباطات و وزارت صمت در این راستا برگزار شده و کارخانه‌هایی برای این منظور شکل گرفته است.
آذری‌جهرمی از برگزاری جلسه‌ای مشترک با اتاق بازرگانی و فعالان اقتصادی در هفته جاری با محوریت تولید موبایل در داخل کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این جلسه جذب مشارکت این افراد برای تولید موبایل در داخل کشور است.
وی با بیان اینکه دولت نیز از طریق وزارت دفاع و توسط صاایران به موضوع تولید موبایل ایرانی ورود کرده است، اضافه کرد: باوجود همه تلاش‌ها، واقعیت این است که ظرفیت تولیدی، متناسب با نیاز مردم نیست و ما باید تلاش خود را در این حوزه دوچندان کنیم  وزارتخانه‌های ارتباطات و صمت در حال پیگیری این موضوع هستند.


انتقاد رئیس سازمان فناوری اطلاعات به تعطیلی دفاتر کار مجازی

دفاتر کار مجازی با ارائه خدمات به مشاغل مختلف در دوران کرونا، نقش مهمی در حمایت از کسب و کارهای نوپا دارند، اما برخی مواقع اجاره کنندگان خطوط تلفن این دفاتر، تخلفی مرتکب می‌شوند که مشکلاتی را برای این دفاتر ایجاد می‌کند؛ این موضوع، واکنش معاون وزیر ارتباطات را به‌ دنبال داشته است.
به گزارش ایرنا امیر ناظمی رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران  در نامه‌ای به دبیر کمیسیون فرهنگی دولت درخواست کرده است: با اضافه کردن تبصره‌ای به لایحه اصلاح ماده ۹۲ قانون شهرداری، از تعطیلی این کسب و کار جلوگیری شود.
وی تصریح کرده است: با توجه به این که در کسب و کارهای دفاتر مجازی یا مراکز پاسخگویی به تلفن، امکان اجاره خطوط تلفن محتمل است، این شرکت‌ها یکی از اجزای زیست‌بوم نوآوری در کشور هستند که هزینه راه‌اندازی کسب و کار و خدمات پشتیبانی مشتریان را کاهش می‌دهند و تداوم فعالیت آنها ضرورت دارد.
معاون وزیر ارتباطات افزود: تخلف اجاره‌کننده خط تلفن مشتری، نباید به قطع مالک خط موجرمنجر شود. بنابراین جهت جلوگیری از تضییع حقوق این شرکت‌ها، اضافه کردن یک تبصره در لایحه اصلاح ماده ۹۲ قانون شهرداری پیشنهاد می‌شود.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات اضافه کرد: در صورتی که خط تلفن موضوع شکایت، اجاره‌ای و متعلق به شرکت‌های دفاتر مجازی یا مراکز پاسخگویی به تلفن ثبت شده در بانک داده سازمان فناوری اطلاعات ایران باشد، صرفاً مستأجر خط تلفن محکوم به پرداخت جریمه نقدی و عدم امکان مجدد اجاره خط تلفن یا استفاده از دفاتر کار مجاز می‌شود، بنابراین خط تلفن در این صورت قطع نخواهد شد.
کسب تأییدیه عدم محکومیت قبلی از سازمان فناوری اطلاعات ایران برای اجاره خطوط تلفن الزامی است، مشتریان این کسب و کارها باید پیش از ارائه خدمت، احراز هویت از طریق سامانه شاهکار را دریافت کرده باشند.


خبرنگاران الجزیره زیر تیغ جاسوس افزارهای دولتی

یک دیده‌بان امنیت سایبری اعلام کرد ده ها خبرنگار شبکه رسانه‌ای دولتی الجزیره قطر در حمله‌ای که احتمالاً از سوی دولت‌های عربستان سعودی و امارات متحده عربی انجام گرفته، هدف جاسوس افزار پیشرفته‌ای قرار گرفته‌اند.
به گزارش ایسنا، «سیتیزن لَب» در دانشگاه تورنتو اعلام کرد بدافزار متعلق به گروه صهیونیستی NSO را ردگیری کرده که گوشی های شخصی ۳۶ خبرنگار، تهیه کننده و مدیر الجزیره را آلوده کرده است.
آنچه بازرسان را نگران کرده این موضوع بوده که iMessage تلفن‌های همراه هدف گرفته را بدون اینکه کاربران آنها اقدامی کنند، آلوده کرده است. طبق گزارش «سیتیزن لَب»، تنها با زدن انگشت از سوی کاربران روی نوتیفیکیشن گوشی، بدافزار به گوشی‌ها برای بارگذاری محتوایشان به سرورهای مرتبط با گروه NSO فرمان داده است و آیفون‌های آنها را به ابزارهای مراقبتی قدرتمندی تبدیل کرده است بدون اینکه لازم باشد کاربران برای کلیک روی لینک مشکوک یا یک متن تهدیدکننده فریب داده شوند.
این حمله هماهنگ علیه کارکنان الجزیره که «سیتیزن لَب» آن را بزرگترین عملیات هک گوشی کارکنان یک تشکیلات توصیف کرده است، در جولای و درست چند هفته پیش از آن روی داد که دولت امریکا عادی شدن روابط میان رژیم صهیونیستی و امارات متحده عربی را اعلام کرد. تحلیلگران می‌گویند عادی‌سازی روابط میان این دو کشور احتمالاً به همکاری قویتری در عرصه جاسوسی دیجیتالی میان رژیم صهیونیستی و امارات متحده عربی منجر می‌شود.
براساس گزارش بلومبرگ، شرکت اپل اعلام کرده که از جاسوس افزار گزارش شده توسط «سیتیزن لَب» مطلع بوده و در جدیدترین نسخه سیستم عامل iOS14  محافظت‌های جدیدی علیه این نوع حملات پیش‌بینی کرده است. این شرکت به کاربران اطمینان داده که جاسوس افزار NSO کاربران معمولی را هدف نمی‌گیرد بلکه به دولت‌های خارجی که گروه خاصی را هدف می‌گیرند، فروخته می‌شود.


شناسایی میکروب‌های خطرناک با هوش مصنوعی

محققان دانشگاه موناش در استرالیا از ابداع یک سیستم هوش مصنوعی برای شناسایی، درمان و مقابله با میکروب‌های خطرناک بیماری‌زا خبر داده‌اند.
به گزارش مهر، میکروب‌های خطرناک که به سوپرباگ‌ها شهرت دارند در برابر آنتی بیوتیک‌ها مقاوم هستند. لذا می‌توانند بیماری‌های خطرناکی را به انسان منتقل کنند که درمان آنها به سادگی میسر نمی‌شود.
سیستم هوش مصنوعی جدید که آلفرد نام گرفته با دریافت بودجه ۳.۴ میلیون دلاری دانشگاه موناش از دولت فدرال استرالیا ابداع شده است. این ابزار هوش مصنوعی با بررسی اطلاعات ژنتیکی میکروب‌ها، داده‌های الکترونیک مربوط به مراقبت‌های درمانی و نیز با بهره‌گیری از یک پایگاه داده گسترده می‌تواند مقاومت دارویی میکروب‌ها را بررسی کرده و در نهایت سوپرباگ‌های خطرناک را شناسایی کند. این سیستم می‌تواند از هر بیمار ده‌ها هزار قطعه داده متنوع جمع‌آوری کند و با مقایسه این داده‌ها با اطلاعات قبلی به یافتن بهترین روش درمانی برای هر بیمار و بررسی پیامدهای استفاده از هر یک از این روش‌های درمانی کمک کند.
از این طریق می‌توان نحوه انتقال عفونت سوپرباگ‌ها به بدن انسان را بررسی کرد و حتی متوجه شد این نوع عفونت‌ها به چه میزان و شیوه‌ای از بیمارستان‌ها به بدن افراد منتقل می‌شوند.




آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7523/17/564009/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها