اخبار



آزارگر 20 زن و کودک اعدام شد

گروه حوادث / حکم اعدام مرد شروری که با ورود به خانه‌های مردم، 20 زن و کودک را مورد آزار قرارداده بود در زندان رجایی شهر اجرا شد.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، رسیدگی به این پرونده از اوایل دی سال ۹۷ آغاز شد. امیر، متهم این پرونده، مرد شروری بود که زنگ خانه‌ها را به صدا درمی آورد و با شنیدن صدای کودکان یا زنان تنها پشت آیفون، خودش را از دوستان پدر خانواده معرفی می‌کرد و با جلب اعتماد بچه‌ها، وارد خانه شده و بعد از ورود زنان و کودکان را مورد آزار و اذیت قرار می‌داد. گزارش آزارهای این مرد تبهکار به پلیس، باعث شد تا به دستور بازپرس شعبه دهم دادسرای امور جنایی پایتخت بررسی‌ها برای شناسایی هویت و دستگیری متهم ادامه یابد. در نهایت امیر مدتی بعد دستگیر شد و به جرایم خود اعتراف کرد.
بازپرس رحیم دشتبان به خاطر تعدد جرایم متهم، کیفرخواست امیر را به اتهام افساد فی‌الارض صادر کرد. با این کیفرخواست، متهم در دادگاه عمومی و انقلاب پای میز محاکمه رفت و با صدور حکم از سوی دادگاه عمومی و انقلاب و تأیید آن در دیوانعالی کشور، سرانجام سحرگاه چهارشنبه گذشته، این مرد 32 ساله در زندان رجایی شهر به دار مجازات آویخته شد.


متهم به قتل در دادگاه:
خودزنی کردم تا پلیس را گمراه کنم

گروه حوادث / حکم قصاص پسر جوانی که در یک درگیری دوستش را به قتل رسانده بود در دیوان عالی کشور نیز مهر تأیید خورد و وی در یک قدمی چوبه دار قرار گرفت.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، رسیدگی به این پرونده از سال 94 در شهرری آغاز شد. سعید که خودش به اداره پلیس رفته بود گفت: دوستم را در یک درگیری با ضربات چاقو مجروح کردم. البته خود سعید هم در این درگیری مجروح شده بود.او در توضیح ماجرا به مأموران گفت: من و دوستم سینا با هم دعوا کردیم و او با چاقو به من حمله کرد و من هم برای دفاع از خودم ناچار شدم به رویش چاقو بکشم و ضرباتی را به دوستم زدم.
مأموران برای صحت ادعاهای سعید راهی محل درگیری شدند و مشخص شد سینا وضعیت خوبی ندارد که بلافاصله وی را به بیمارستان منتقل کردند و ساعاتی بعد او فوت کرد و سعید به اتهام قتل عمد بازداشت شد.
پس از اعترافات متهم و تکمیل تحقیقات، پرونده برای رسیدگی به شعبه 10 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد و متهم محاکمه شد.
در جلسه رسیدگی به این پرونده پدر و مادر مقتول خواستار صدور حکم قصاص شدند.
در ادامه متهم به جایگاه رفت و گفت: آن روز سر موضوع کوچکی با هم درگیر شدیم و سینا سیلی محکمی به صورتم زد. وقتی ماجرا را با دوستانم در میان گذاشتم سوار خودرو یکی از دوستان‌مان شدیم و در خیابان دنبال سینا گشتیم تا کار او را تلافی کنم تا اینکه سینا را در داخل ساندویچی پیدا کردم. من و یکی از دوستانم در حالی که چاقو و قمه در دست داشتیم وارد ساندویچی شدیم که سینا به محض روبه روشدن با ما یکی از صندلی‌های ساندویچی را برداشت و به سمت‌مان حمله کرد. من او را هل دادم و در حالی که روی زمین افتاده بود چند ضربه چاقو به پایش زدم. البته ضربه‌هایم کشنده نبودند و قصدم ادب کردن او بود. بعد هم برای اینکه ماجرا را از مسیر اصلی منحرف کنم با چاقو خودزنی کردم  تا پلیس را گمراه کنم. اما حالا اعتراف می‌کنم که اشتباه کردم.
این درحالی است که 3 متهم دیگر پرونده و از همدستان متهم اصلی که با قرار وثیقه آزاد بودند نیز به شرکت در نزاع منجر به قتل و شرب خمر اعتراف کردند.
در پایان جلسه هیأت قضایی وارد شور شد و سعید را به قصاص، 6سال زندان و 80 ضربه شلاق محکوم کردند و 3 متهم دیگر هم هر کدام به شلاق و 3سال زندان محکوم شدند.
با اعتراض متهمان به حکم صادره پرونده به دیوان عالی کشور رفت و حکم قصاص سعید تأیید شد. ولی قضات دیوان عالی کشور حکم زندان و شلاق وی و 3 همدستش را شکستند و خواستند تا به اتهام شرب خمر، تهدید و تخریب بار دیگر متهمان محاکمه شوند.


سندسازی برای فروش خانه 60 میلیارد تومانی

گروه حوادث / 2 زن و یک مرد با جعل سند، خانه‌ای ویلایی در شهرک گلستان تهران را به مبلغ 60 میلیارد تومان فروختند.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، چندی قبل مردی با مراجعه به کلانتری 141 شهرک گلستان از یک کلاهبرداری و جعل سند خبر داد و گفت: آگهی فروش یک خانه ویلایی به ارزش 60 میلیارد تومان را دیدم و با فروشنده تماس گرفتم. پس از بازدید خانه و توافق بر سر قیمت، 20 میلیارد تومان به‌عنوان پیش پرداخت به فروشنده که یک زن و مرد بودند دادم و قرار شد بقیه پول را نیز بپردازم. اما قبل از پرداخت قسط دوم متوجه جعلی بودن اسناد خانه شدم و بلافاصله برای شکایت به کلانتری آمدم.
سرهنگ جلیل موقوفه‌ای، رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ در تشریح این خبر گفت: با شروع تحقیقات مشخص شد متهمان دو زن و یک مرد هستند که با سندسازی برای خانه ویلایی آن را فروخته‌اند.
بدین ترتیب با شناسایی مخفیگاه متهمان در غرب تهران با هماهنگی‌های قضایی، در یک عملیات پلیسی دو نفر از متهمان در مخفیگاهشان دستگیر شدند. هر دو متهم در کلانتری به جرم ارتکابی اعتراف کردند و با قرار وثیقه مناسب روانه زندان شده‌اند.
وی با اشاره به اینکه دستگیری متهم سوم پرونده و کشف سایر جرایم احتمالی در دستور کار قرار دارد، از شهروندان خواست هنگام معامله خانه و زمین تا از اصالت مدارک هویتی و مالکیت فروشنده مطمئن نشده اید، از تنظیم هرگونه قرارداد و پرداخت وجه خودداری کنید.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7523/12/563994/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها