ایران در ایران




بارش‌های پاییزی در آذربایجان‌غربی ۳۵ درصد افزایش یافت

ارومیه- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به بارش ۱۰۳.۸ میلی‌متری طی پاییز امسال در استان گفت: این میزان ۳۵ درصد و ۲۷ میلی‌متر بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است.
به‌گزارش ایرنا، اتابک جعفری افزود: در پاییز سال گذشته ۷۶.۸ میلی‌متر بارش در آذربایجان‌غربی ثبت شده بود. وی اضافه کرد: میزان بارش‌های پاییزی آذربایجان‌غربی در سال‌جاری چهار درصد و چهار میلی‌متر بیشتر از میانگین بلندمدت برآورد می‌شود که نشان‌دهنده سال با بارش در این استان است. وی با اشاره به اینکه بارش‌های پاییزی امسال در ۲ حوضه دریاچه ارومیه و زاب به ترتیب ۶۶ و ۲۰ درصد بیشتر از سال گذشته و در حوضه ارس ۱۷ درصد کمتر است، بیان کرد: در سال‌جاری ۱۲۵ میلی‌متر بارش در حوضه دریاچه ارومیه، ۴۲ میلی‌متر در حوضه ارس و ۲۰۵ میلی‌متر در حوضه زاب ثبت شده ‌است. مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی ادامه داد: بخش قابل توجهی از بارش‌های پاییزی امسال در نیمه دوم این فصل یعنی از ۱۵ آبان تا اواخر آذر امسال اتفاق افتاد که امیدواریم روند افزایشی بارش در پاییز در فصل زمستان نیز ادامه یافته و شاهد بارش خوب زمستانی در استان باشیم.

آغاز فعالیت سامانه بارشی در خوزستان از چهارشنبه

اهواز - مدیرکل هواشناسی خوزستان از پیش‌بینی آغاز فعالیت سامانه بارشی از روز چهارشنبه خبر داد.
محمد سبزه‌زاری اظهار کرد: آسمان استان خوزستان امروز صاف تا کمی ابری و در اغلب مناطق همراه با مه یا مه رقیق خواهد بود. وی افزود: از اوایل چهارشنبه تا روز جمعه، افزایش ابر همراه با رگبار، رعد و برق، وزش باد متوسط یا تندباد لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود. سبزه‌زاری ادامه داد: انتظار می‌رود بیشترین حجم بارش‌ها در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در مناطق شمال، شمال شرق، شرق، جنوب شرق و مرکز استان باشد. مدیرکل هواشناسی خوزستان بیان کرد: در این مدت خلیج فارس مواج و در بعضی ساعات همراه با رگبار و رعد و برق خواهد بود؛ بارش در ارتفاعات به شکل برف پیش‌بینی می‌شود؛ در روزهای جمعه تا یکشنبه هم افت دما مورد انتظار است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7523/11/563988/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها