رتبه نخست مازندران در تأمین لوازم هوشمند آموزشی


ساری - خبرنگار «ایران»: با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی استاندار مازندران، این استان نخستین استان کشور در تأمین سهم ۴۰ میلیارد ریالی تأمین ملزومات هوشمند آموزشی شد.از زمان شیوع ویروس کرونا که حدود 10 ماه از آن می‌گذرد، آموزش‌ها تقریباً به‌طور کامل به فضای مجازی انتقال یافت. اما از آنجا که بخشی از دانش‌آموزان و خانواده‌ها به ابزار هوشمند دسترسی نداشتند، تمامی نهادها و دستگاه‌های اجرایی استان به این حوزه ورود کردند تا بخشی از کمبودها در این زمینه جبران شود.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در این خصوص با بیان اینکه تأمین ابزار هوشمند از تابستان ۹۹ به‌طور جدی در دستور کار قرار گرفت، گفت: از روز نخست کارگروه تأمین ابزار آموزشی برای دانش‌آموزان نیازمند تشکیل و راهکارهای لازم شناسایی و مورد بررسی قرار گرفت.
«علیرضا سعدی پور» در همین زمینه به ‌تفاهمنامه وزارت آموزش و پرورش و استان‌ها در خصوص تأمین ابزارهای هوشمند در استان‌ها اشاره کرد و افزود: براساس این تفاهمنامه قرار بر این شد هر میزانی که استان‌ها در زمینه ابزار هوشمند تأمین اعتبار کنند، به‌همان میزان وزارت آموزش‌ و ‌پرورش نیز اعتبار لازم را اختصاص دهند تا برای دانش‌آموزان خانواده‌های نیازمند و کم‌برخوردار گوشی هوشمند و تبلت تهیه شود.
وی با بیان اینکه این تفاهمنامه براساس سهم ۵۰درصدی استان و ۵۰ درصدی کشور تنظیم شد، ادامه داد: با پیگیری‌های مجدانه استاندار محترم مازندران، تاکنون ۲ میلیارد تومان اعتبار برای این منظور در مازندران تأمین شد و وزارت آموزش و پرورش نیز براساس این میزان اعتبار استانی، ۲ میلیارد اختصاص داد و در مجموع ۴ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین ابزارهای هوشمند دانش‌آموزی فراهم شده که مازندران از این حیث نخستین استان کشور محسوب می‌شود.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7523/6/563960/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها