اخبار



دبیرکل حزب اتحاد ملت در بیمارستان بستری شد

دبیرکل حزب اتحاد ملت طی پیامی توضیح داد که با تشخیص نوعی سرطان خون در بخش خون بیمارستان شریعتی بستری شده است. به‌ گزارش ایلنا، علی شکوری راد که پیشتر اعلام شده بود به‌ دلیل ابتلا به بیماری کووید19 بستری شده است در پیامی که روز گذشته برای خانواده و دوستانش فرستاد توضیح داد که در جریان آزمایش های مربوط به کرونا پزشکان درباره وضعیت سلامت او مشکوک شده و آزمایشات بیشتر نشان داده که او به نوعی سرطان مغز استخوان مبتلا شده است. او در عین حال با طلب دعای خیر و توکل بر خدا تأکید کرد که با تکنیک‌های جدید درمان‌های مؤثری برای این نوع سرطان‌ها وجود دارد و او بزودی روند درمان را آغاز می کند.

پمپئو ایران را متهم کرد

وزیر خارجه امریکا در توییتی ایران را به دست داشتن در حملات یک شنبه شب در عراق متهم کرد، حملاتی که مسئولان و جریان‌های سیاسی اجتماعی عراق آن را دسیسه خود امریکایی‌ها برای باقی ماندن در عراق می‌دانند.به گزارش ایسنا، مایک پمپئو، وزیر خارجه امریکا در توییتی نوشت: «شبه‌نظامیان تحت حمایت ایران بار دیگر بی‌پروا به بغداد حمله کرده و غیرنظامیان عراقی را مجروح کردند. مردم عراق لایق این هستند که این‌ مهاجم‌ها را محاکمه کنند. این مجرمان باید به اقدامات بی‌ثبات کننده خود پایان دهند.»
یکشنبه شب ۱۱ فروند راکت کاتیوشا به منطقه سبز بغداد، جایی که سفارت امریکا در آن واقع شده اصابت کرد. در پی این حملات سامانه‌های دفاع هوایی مستقر در سفارت امریکا فعال شدند و بالگردهای امریکایی نیز بر فراز منطقه به پرواز در آمدند.پمپئو درحالی «شبه نظامیان وابسته به ایران» را مسئول این حمله و حملات مشابه اخیر به سفارت امریکا می‌داند که مسئولان و فرماندهان نیروهای حشد الشعبی عراق این حملات را مشکوک دانسته و تأکید کرده‌اند که حملات از جانب خود امریکا طرح ریزی می شود تا به نوعی باقی ماندن نیروهای امریکایی در عراق را توجیه کند.

پاسخ خطیب زاده به پمپئو
سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان دیروز در پاسخ به اتهامات تکراری مایک پمپئو وزیر امور خارجه امریکا گفت: حضور نظامی ایالات متحده منبع بی‌ثباتی در منطقه ماست و هیچ میزانی از تحریف نمی‌تواند امریکا را از شرارت‌هایش مبرا کند.سعید خطیب زاده روز دوشنبه در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: اتهامات ضد ایرانی مایک پمپئو را که آشکارا با هدف تنش‌آفرینی طرح شده است، قویاً رد می‌کنیم. ایران هرگونه حمله به اماکن دیپلماتیک را مردود می‌داند.وی تأکید کرد: حضور نظامی ایالات متحده منبع بی‌ثباتی در منطقه است و هیچ میزانی از تحریف نمی‌تواند امریکا را از شرارت‌هایش مبرا کند.

 اظهارات فرمانده سنتکام در آستانه سالروز ترور شهید سلیمانی
فرمانده مرکز فرماندهی نیروهای تروریستی امریکایی غرب آسیا در اظهاراتی مدعی شد که امریکا آماده است در صورت اقدامی از سوی ایران در سالروز ترور سردار شهید سلیمانی پاسخ دهد.
به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری فرانس۲۴، کنت مک کنزی در این سخنان با بیان اینکه ما آماده‌ایم از خودمان و دوستان و شرکایمان در منطقه دفاع کنیم، افزود: ارزیابی من این است که در موقعیت بسیار خوبی قرار داریم و آماده هر چیزی هستیم که ایرانی‌ها یا نیروهای نیابتی‌شان انتخاب کنند که انجام دهند. اظهارات هراس آلود فرمانده سنتکام یک سال پس از آن مطرح می‌شود که دولت امریکا در حمله‌ای پهپادی که به دستور دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری این کشور انجام شد، سردار شهید سلیمانی را در نزدیکی فرودگاه بغداد به شهادت رساند و سپاه پاسداران ایران با عملی کردن وعده «انتقام سخت»، پایگاه نظامی امریکا در عین الاسد عراق را مورد حمله موشکی قرار داد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7523/3/563951/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها