رئیسی: یک‎ساعت تأخیر در خنثی‌سازی تحریم‌ها خلاف عقل و شرع است




رئیس قوه قضائیه با تأکید بر حفظ امنیت ملی کشور، به دستگاه‎های اطلاعاتی و امنیتی و واحدهای قضایی تذکر داد مطلقاً به عناصر دشمن و عوامل سرویس‌های بیگانه اجازه خودنمایی و توطئه و فتنه ندهند.
به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، سید ابراهیم رئیسی در جلسه دیروز شورای عالی قوه قضائیه با اشاره به دیدار چندی پیش خود با مسئولان نظام پرستاری و طرح مطالبات آنها گفت که بخشی از خواسته‎های پرستاران با پیگیری‌های قابل تقدیر سازمان بازرسی کل کشور تحقق یافته اما هنوز برخی از این مطالبات باقی مانده است.
وی بر همین اساس به رئیس سازمان بازرسی کل کشور مأموریت داد که در ادامه اقدامات انجام شده، پرداخت کامل حقوق و امتیازات پرستاران را با همکاری دولت و بخش‌های مربوطه با جدیت و تا حصول نتیجه پیگیری کند.
رئیس قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنانش با تبریک ولادت حضرت عیسی(س) به خداپرستاران، حق طلبان و عدالتخواهان گفت: پیام عیسی مسیح(س) دعوت به خدا، عدالت و صلح و دوستی است و کسانی که با عنوان مسیحی به ملت‎ها ظلم می‌کنند، قرابتی با آن حضرت ندارند. حضرت عیسی(س) از این همه ظلم و فساد و ترور بویژه ترور دولتی رژیم امریکا بیزار است و اگر بود به اینهمه ظلمی که به مردم منطقه، خصوصاً به مردم مظلوم فلسطین و کودکان یمن می‌شود راضی نمی‌شد و آن را تحمل نمی‌کرد.
وی خطاب به پیروان واقعی حضرت موسی کلیم‌الله(س) و حضرت عیسی روح‎الله(س) تأکید کرد که این دو نبی بزرگوار از جنایاتی که با سوءاستفاده از عنوان یهودی و مسیحی در دنیا می‌شود متنفرند و چنین اعمالی مطرود همه انبیای الهی است.
رئیس قوه قضائیه با اشاره به ظلم و ستم غربی‌ها به ملت ایران گفت: راه مقابله با تهدیدات و باطل السّحر تحریم‌ها قوی شدن ایران اسلامی در همه عرصه هاست و نباید یک‎ساعت نیز در خنثی‌سازی تهدیدها و تحریم‌ها تعلل کرد.
رئیسی در ادامه گفت: حتی یک‎ساعت تأخیر در خنثی‌سازی تحریم‌ها هم خلاف عقل است، هم خلاف شرع و مسئولان برنامه‌ریزی و اجرایی نباید یک‎ لحظه را هم برای بی‌اثرکردن تحریم‌ها و قوی شدن ایران از دست بدهند و این راهبرد اساسی نظام باید با جدیت دنبال شود.
رئیس قوه قضائیه شکل‌گیری ایران قدرتمند را در گرو ایستادگی و بی‌اثر کردن تحریم‌های دشمن دانست و خطاب به غربی‌ها گفت: تحریم‌ها نمی‌تواند حرکت ملت ایران را متوقف کند و ما از هر امکانی برای دورزدن تحریم‌ها استفاده خواهیم کرد. آیت‎الله رئیسی با بیان اینکه امروز بر همگان آشکار شده که مذاکره ۷ ساله با دشمنان به‌دلیل عهد شکنی آنها، بی‌اثر بوده و انتظاری را که از آن می‌رفت برآورده نکرده است تأکید کرد که نباید با پیمان شکنان و دولت‎های بدون میثاق و بدعهد مذاکره کرد و از همه مسئولان خواست که هماهنگ و همصدا با هم در جهت خنثی کردن تحریم‌ها حرکت کنند.
بازداشت 44 نفر از مدیران سایت‌های اخلال ارزی
 دادستان تهران هم در این نشست، با ارائه گزارشی از برخورد با عوامل اخلال در بازار سکه، طلا و ارز، یکی از عوامل افزایش قیمت‌های صوری در این بازارها را ایجاد «اتاق معاملات» و اعلام لحظه‌ای قیمت ‎ها و «معاملات فردایی» و «معاملات کاغذی» در فضای مجازی عنوان کرد.
علی القاصی‎ مهر با اشاره به تشکیل کارگروهی ویژه با حضور مسئولان پلیس فتا، مرکز ملی فضای مجازی و بانک مرکزی از شناسایی و دستگیری ۴۴ نفر از مدیران سایت ‎ها و کانال ‎های فعال در این زمینه خبر داد و گفت بر اساس اعلام بانک مرکزی اقدامات انجام شده از سوی دادستانی تأثیر قابل توجهی در کاهش قیمت ارز و سکه و طلا داشته است.
وی همچنین با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت پرونده تخلفات بانک دی در پرداخت تسهیلات کلان و خارج از ضابطه به اشخاص خاص گفت که در این پرونده، گروه موسوم به «خونه به خونه» بیش از ۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال (۶۳۰ میلیارد تومان) از بانک ‎ها برای ۱۱ شرکت وابسته به خود تسهیلات خارج از ضوابط قانونی گرفته بودند. القاصی‎ مهر اعلام کرد که در این پرونده ۹ نفر از مسئولان وقت بانک دی و همچنین ۴ نفر از مدیران شرکت‎‌های دریافت ‎کننده تسهیلات دستگیر شده‌اند که کیفرخواست آنها به دادگاه ارسال شده و به‌صورت ویژه در دست رسیدگی است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7523/2/563944/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها