رئیس دفتر رئیس جمهوری در مراسم افتتاح ساختمان فناوری دانشگاه آزاد تهران غرب:

نباید اجازه دهیم «پژوهش» جناحی و تبلیغاتی شود


رئیس دفتر رئیس جمهوری گفت: پژوهش و علم باید در خدمت توسعه کشور و رفاه مردم باشد و نباید اجازه دهیم پژوهش سیاسی، جناحی و تبلیغاتی شود.
به گزارش ایرنا، محمود واعظی روز گذشته در آیین افتتاح سرای نوآوری و فناوری‌های آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب با تأکید بر اینکه باید پژوهش و علم برای خدمت به توسعه کشور و رفاه مردم باشد، گفت: نباید اجازه دهیم پژوهش سیاسی، جناحی و تبلیغاتی شود چرا که تبدیل به هر کدام از اینها شود سم است.   وی با اشاره به نقش پژوهش در توسعه کشور و نظام گفت: اگر تا دیروز کشوری فقط متکی به جنگ افزارهای نظامی بود، قدرت داشت، امروز کشورهایی که نخبه و نوآوری بیشتری دارند و دستاوردهای علمی بالاتری دارند، قدرت بیشتری دارند.
رئیس دفتر رئیس جمهوری گفت:‌ شرکت‌های دانش بنیان باعث رشد تولید ثروت در کشورها و توسعه علم شده اند.  کاری که الان به عنوان یک اولویت در دولت و کشور مطرح است و همواره هم رهبر معظم انقلاب روی این موضوع تأکید ویژه دارند پژوهش، تولید علم و ثروت و توسعه کشور است که باید به آن بها دهیم.
وی در ادامه باور تصمیم گیران به اهمیت ایده پروری و تبدیل خلاقیت به ثروت، حذف مقررات زاید و مزاحم، ارائه تسهیلات به پژوهش، بهره گیری از نیروی انسانی ماهر و استفاده از فناوری‌های نو را چهار عاملی ذکر کرد که می تواند موتور توسعه پیشران کشور را به حرکت دربیاورد.
وی گفت: اگر بنا داریم جهش تولیدی  که رهبر معظم انقلاب به آن تأکید دارند اجرا شود، راه آن این است که به پژوهش، نوآوری و خلاقیت اهمیت دهیم. البته هرکدام از ما وظایفی داریم. وظیفه دولت این است که طوری مقررات وضع کند که راه را برای فعالیت های پژوهشی، نوآوری و خلاقیت باز کند.
رئیس دفتر رئیس جمهوری با اشاره به تلاش‌های معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری برای ایجاد فضای حمایتی از شرکت‌های دانش بنیان در هفت سال و نیم گذشته گفت: سال ۹۲ حدود ۵۳  شرکت دانش بنیان داشتیم اما الان بیش از ۵ هزار شرکت دانش بنیان داریم. نکته‌ای که باید به‌آن توجه کنیم این است که باید مقررات و قوانین کار آنها با شرکت‌های دیگر فرق داشته باشد.
رئیس دفتر رئیس جمهوری در پایان با اشاره به ایجاد ۷کارخانه نوآوری در کشور گفت: قرار است تا پایان دولت ۳۸ کارخانه نوآوری ایجاد شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7523/1/563931/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها