رکورد شکنی مسی و رونالدو در یک شب



مسابقات فوتبال شنبه شب در لیگ‌های مختلف برگزار و آمار قابل توجهی به ثبت رسید. یونتوس که در 12 بازی قبلی 6 پیروزی و 6 تساوی داشت، در هفته سیزدهم سری آ ایتالیا موفق شد به لطف درخشش کریس رونالدو با 4 گل پارما را شکست دهد. رونالدو 2 گل در دقایق 26 و 48 به‌ثمر رساند. کولوسفسکی 23 و موراتا 85 دیگر گلزنان بانوی پیر بودند. رونالدو با دبل در این دیدار توانست به رکوردی دست پیدا کند که 59 سال در سری آ دست نخورده مانده بود. او به پنجمین بازیکن تاریخ سری آ تبدیل شد که در یک سال تقویمی حداقل 32 گل در این مسابقات به ثمر می‌رساند. فوق ستاره پرتغالی در فصل جاری سری آ طی 9 بازی 12 گل به ثمر رسانده و تنها در 2 بازی موفق به گلزنی نشده است. رونالدو و لواندوفسکی در سال 2020 بیشترین گل در بازی‌های لیگ را به ثمر رسانده‌اند. از هفته 14 لیگ برتر انگلیس، لیورپول صدرنشین ، میهمان کریستال پالاس بود و با 7 گل به پیروزی رسید. در یکی دیگر از دیدارها آرسنال در خانه اورتون با نتیجه 2-1 شکست خورد. آرتتا و شاگردانش در شرایطی متحمل شکست شدند که در 7 دیدار اخیر خود 5 باخت و 2 تساوی کسب کرده و در کسب پیروزی ناکام بوده‌اند. توپچی‌ها در حال حاضر با آرتتا در مکان پانزدهم هستند. در چارچوب رقابت‌های هفته چهاردهم لالیگا، بارسلونا در ورزشگاه نیوکمپ میزبان والنسیا بود که بازی با نتیجه 2-2 تمام شد. در این بازی لیونل مسی موفق به گلزنی شد تا به رکورد گلزنی پله اسطوره فوتبال جهان در گلزنی در یک باشگاه دست یابد؛مسی 643 گل در 748 بازی برای بارسا به ثمر رسانده است.
پله که با پیراهن سانتوس چنین آماری را ثبت کرده بود، درصفحه اینستاگرام خود این گونه به مسی تبریک گفت: «وقتی قلب آدم مالامال از عشق است عوض کردن مسیر دشوار می‌شود. من هم مثل تو می‌دانم عشق ورزیدن به پوشیدن هر روزه یک پیراهن یعنی چه. من هم مثل تو می‌دانم هیچ جا بهتر از خانه آدم نمی‌شود.» همچنین بایرن مونیخ از سری مسابقات هفته سیزدهم بوندس لیگا میهمان بایرلورکوزن بود که نهایتاً این مسابقه با نتیجه 1-2 پایان یافت. بایرن با این برد 30 امتیازی شد و به صدر جدول بوندس لیگا رسید.
درخشش عابدزاده در شب پیروزی ماریتیمو
شنبه شب تعدادی از لژیونرهای فوتبال ایران هم برای تیم‌های خود بازی کردند. از هفته دهم لیگ پرتغال، ماریتیمو میزبان بلننسه بود و 1-0 پیروز شد. تک گل این بازی را تاگوئئو که به جای علیپور وارد میدان شد در دقیقه 3+90 به ثمر رساند. در این بازی امیر عابدزاده از ابتدا در ترکیب ماریتیمو قرار داشت و در پایان به‌عنوان بهترین بازیکن معرفی شد. علی علیپور هم از ابتدا در میدان حضور داشت و در دقیقه 68 تعویض شد. از هفته بیستم رقابت‌های لیگ دسته اول انگلیس، برنتفورد میزبان ردینگ بود و این دیدار با نتیجه 3 بر یک به سود یاران قدوس به پایان رسید. سامان قدوس بازیکن ایرانی از دقیقه 64 وارد میدان شد و 26 دقیقه بازی کرد. برنتفورد با این پیروزی 35 امتیازی شد و تا رده سوم صعود کرد. از هفته سیزدهم رقابت‌های سوپرلیگ ترکیه، ترابزون اسپور میزبان ریزه اسپور بود و به پیروزی دو بر یک رسید. در این بازی سید مجید حسینی از دقیقه 1+90 پس از مدت‌ها برای ترابزون وارد میدان شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7522/18/563903/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها