بررسی آماری لیگ قهرمانان آسیا 2020

پرسپولیس و پرسپولیسی‌ها در جمع بهترین‌ها


لیگ قهرمانان آسیا 2020 با اتفاقی تلخ برای فوتبال ایران بخصوص هواداران پرسپولیس به پایان رسید، چرا که این تیم با شکست 2-1 مقابل اولسان هیوندای کره جنوبی، نتوانست رؤیای قهرمانی اش را در این رقابت‌ها  محقق کند تا باز هم مانند فصل 2018 به‌عنوان نایب قهرمانی این رقابت‌ها بسنده کند؛ موضوعی که از جنبه‌های مختلف می‌توان آن را مورد بررسی قرار داد اما پس از پایان لیگ قهرمانان آسیا آمار و ارقامی به‌ صورت تیمی و انفرادی مشخص شد تا بهترین‌های این جام از لحاظ آماری معرفی شوند.
چه عناوینی کسب شد؟
عنوان بهترین خط حمله لیگ قهرمانان را قهرمان این دوره یعنی اولسان هیوندای با (23 گل زده) به خود اختصاص داد، یوکاهاما مارینوس ژاپن با (۱۵ گل) دوم شد و پرسپولیس، شارجه امارات، النصر عربستان و بیجینگ گوان چین با (۱۳ گل زده) در رده سوم قرار گرفتند. همچنین پرسپولیس عنوان بهترین خط دفاع و کلین شیت را با (۵ کلین شیت) به خود اختصاص داد و النصر با (۴ کلین شیت) و اولسان هیوندای، بیجینگ گوان چین، شباب الاهلی دبی و پاختاکور ازبکستان با (۳ کلین شیت) در رده‌های بعدی جای گرفتند. زهردارترین خط حمله هم اولسان هیوندای با (۱۵۷ شوت به دروازه) بوده و النصر (۱۱۵ شوت) و پرسپولیس با (۱۱۲ شوت) دوم و سوم شدند. مسلط‌ ترین تیم‌ها هم اولسان هیوندای با (۵ هزار و ۳۷۴ پاس) پرسپولیس با (۵ هزار و ۵۱ پاس) و بیجینگ گوان با (۴ هزار و ۷۵۸ پاس) بوده‌اند؛ جالب اینکه پرسپولیس پس از حضور در جمع بهترین‌ها خشن‌ترین تیم آسیا با (۱۶۸ خطا) بوده و اولسان هیوندای(۱۵۸ خطا) و النصر (۱۳۶ خطا) انجام دادند.
3+1 پرسپولیسی جزو بهترین‌های بخش انفرادی
در بخش آمار انفرادی لیگ قهرمانان آسیا هم بیشترین بازی‌ها را بشار رسن، احمد نوراللهی و و کیم این‌سونگ با (۱۰ بازی) انجام دادند. خطرناک‌ترین بازیکن، عبدالرزاق حمدالله (النصر) با ۳۰ شوت، جونیور نگرائو (اولسان هیوندای) با ۲۷ شوت و لئاندرو (توکیو اف سی) و رناتو آگوستو (بیجینگ گوان چین) با ۲۰ شوت بوده‌اند. بهترین دروازه بان حامد لک (پرسپولیس)‌ با ۵ کلین شیت بوده و برد جونز (النصر) با ۴ کلین شیت دوم شده و جو سوهوک (اولسان هیوندای)، ماجد ناصر (شباب الاهلی)، کاسیو (التعاون)، الدوربک سویونوف (پاختاکور) و هو سن (بیجینگ گوان)‌ هم‌ با ۳ کلین شیت در رده سوم قرار گرفتند. بهترین مدافعان مایکون (النصر عربستان) با ۳۴ دفع توپ، الکس ویکینسون (اف سی سیدنی) با ۳۳ دفع توپ و شجاع خلیل‌زاده (مدافع سابق پرسپولیس) با ۳۲ دفع توپ بودند.
6 سرخپوش در تیم منتخب فینال، سرلک بهترین شد
همچنین سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا تیم منتخب فینال لیگ قهرمانان آسیا 2020 را معرفی کرد که 6 بازیکن پرسپولیس یعنی مهدی عبدی، امید عالیشاه، بشار رسن، میلاد سرلک، سعید آقایی و حامد لک در آن حضور دارند. ضمن اینکه سرلک با کسب 7.3 امتیاز بهترین بازیکن هفته لیگ قهرمانان آسیا شد.
مدافع کره‌ای رکورددار برد مقابل پرسپولیس
با پایان بازی فینال، جونگ سونگ هیون، مدافع کره‌ای اولسان هیوندای به رکوردی جالب دست یافت. او که به همراه کاشیما آنتلرز ژاپن در سال 2018 موفق شده بود پرسپولیس را شکست بدهد و قهرمان آسیا شود، این بار با اولسان موفق به پیروزی بر پرسپولیس شد و حالا دو قهرمانی آسیا را کسب کرده است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7522/18/563897/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها