بشار رسن طراح سرخپوشان با همبازیانش خداحافظی کرد

جدایی مهندس عراقیِ پرسپولیس




گروه ورزشی/ پس از باخت پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا، بشار رسن‌‌ هافبک عراقی این تیم اعلام کرد که به ایران بازنمی‌گردد و در قطر می‌ماند. به این ترتیب مشخص شد که مهندس عراقی پرسپولیس آینده فوتبالی خود را در تیم دیگری دنبال خواهد کرد و نمی خواهد به بازی خود در جمع سرخپوشان پایتخت ادامه دهد. در همین راستا سایت «اسپورت» عراق خبر داد رسن با القطر قرارداد امضا می‌کند. باشگاهی که در این فصل علی کریمی ‌‌هافبک سابق استقلال را در اختیار دارد. بازیکنی که با 104 بازی در 3 فصل بیشترین بازی را به عنوان یک بازیکن خارجی در تاریخ پرسپولیس انجام داده از این تیم جدا شد و با در آغوش گرفتن بازیکنانی مانند سیدجلال حسینی، کمال کامیابی‌نیا و سیامک نعمتی راه خود را از قرمزها جدا کرد.
بشار چگونه جدا شد؟
این بازیکن که در آخرین روز‌های مدیریت مهدی رسول‌پناه با او توافق کرد که فقط تا بازی فینال در پرسپولیس خواهد بود، بعد از بازی با اولسان هیوندای و صرف شام توسط اعضای تیم، نزد یحیی گل‌محمدی رفت و او را در جریان عدم بازگشتش به ایران قرار داد. در این جلسه صحبت‌های زیادی بین سرمربی قرمزها و بشار رد وبدل شد و در نهایت یحیی متوجه شد که مدیریت قبلی باشگاه پرسپولیس همه راه‌ها را برای جدایی رسن بعد از فینال باز گذاشته و باید با جدایی او کنار بیاید. توافقنامه‌ای که سرمربی تیم هم از آن خبر نداشته و مسئولان وقت باشگاه بدون در نظر گرفتن شرایط سرخپوشان در نقل و انتقالات تن به این خواسته عجیب داده‌اند. اما باشگاه پرسپولیس چگونه مقابل بشار قافیه را باخت؟ این بازیکن زمانی که در ابتدای این فصل با کش وقوس قراردادش را با این باشگاه تمدید کرد، بندی در قراردادش گنجاند که بر اساس آن با پرداخت 250 هزار دلار و در صورتی که در نیم فصل پیشنهاد خارجی داشته باشد، جدا شود. بعد از پایان مرحله گروهی و مقدماتی لیگ قهرمانان، بشار در دوحه ماند و با مسئولان القطر به توافق رسید و در بازگشت به تهران در جلسه ای که به صورت خصوصی با رسول پناه داشت، توافق کرد در ازای بخشیدن 2 ماه از حقوق عقب‌افتاده‌اش که مبلغی حدود 90 هزار دلار بوده و همچنین صد هزار دلاری که باشگاه پرسپولیس قرار بوده اضافه بر قراردادش به او بدهد و در نهایت پرداخت 250 هزار دلار، برگه توافقنامه‌ای را دریافت می‌کند که طبق آن بتواند بعد از فینال آسیا از جمع سرخ‌‌های پایتخت جدا شود. البته از آنجا که بشار در نیم‌فصل از لحاظ قانونی نمی‌توانست به القطر بپیوندد (نقل ‌و انتقالات لیگ قطر قبل از آغاز نیم فصل لیگ ایران به اتمام می‌رسید) این بازیکن در توافقش با رسول پناه حاضر شد تا زمان برگزاری فینال لیگ قهرمانان به صورت رایگان برای پرسپولیس بازی کند و بعد از فینال نیز در ازای پرداخت 130 هزار دلار جدا شده و به تیم مد نظرش بپیوندد. با این شرایط باشگاه پرسپولیس 470 هزار دلاری را که باید به او بابت قرارداد جدیدش می‌داد پرداخت نخواهد کرد و 130 هزار دلار سود خواهد برد. در حالی که اگر در ابتدای فصل بشار را می‌فروخت، از قرارداد 3 میلیون دلاری وی با تیم قطر (برای 3 فصل) سود قابل توجهی می‌برد.
انتقاد مطهری از جدایی بشار
حمید مطهری، مربی پرسپولیس در این خصوص به برنامه شب‌‌های فوتبالی شبکه ورزش گفت: «آخرین اتفاق و تیر خلاصی که در این ۳-۲ هفته متوجه شدیم، جدایی رسن بود که واقعاً نه گل‌محمدی و نه هیچ‌یک از اعضای کادر فنی از آن خبر نداشتند و این موضوع جز بی‌کفایتی و خیانت به باشگاه پرسپولیس نیست. بشار بعد از بازی مصاحبه کرد و این موضوع باعث شد بیشتر به هم بریزیم. مانده‌ام چگونه با این بازیکن توافق کردند که با وجود 26 هفته باقی‌مانده از لیگ برتر یکی از بهترین بازیکنان و ‌‌هافبک طراح تیم را باید از دست بدهیم. باید مدیریت جدید باشگاه این موضوع را ریزبینانه دنبال کند تا مشخص شود چه اتفاقی رخ داد که دیگر نمی‌توانیم بشار را در اختیار داشته باشیم. قبل از این هم محمد نادری، شجاع خلیل‌زاده، علی علیپور و مهدی ترابی با رفتار همین آقایان از پرسپولیس جدا شدند. اگر با این نفرات محترمانه‌تر برخورد می‌شد و گفتمان بهتری با آنها بود، مشکل‌شان حل می‌شد.»
بشار: دوست داشتم با قهرمانی از پرسپولیس بروم
رسن درباره جدایی‌اش گفت: «3، 4 ماه پیش با باشگاه توافق کردم بعد از فینال آسیا از تیم جدا شوم و به دلیل اینکه کمبود بازیکن داشتیم تا فینال ماندم. دوست داشتم با قهرمانی آسیا از پرسپولیس خداحافظی کنم. از هواداران پرسپولیس و مردم ایران تشکر می‌کنم. به هواداران پرسپولیس افتخار و هر جایی که می‌روم از آنها تعریف می‌کنم. ان‌شاءالله پرسپولیس همیشه موفق باشد، هر سال قهرمان لیگ شود و به فینال آسیا برسد.»



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7522/18/563896/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها