اخبار




کلاهبرداری با ملک ستاد فرمان اجرایی امام

گروه حوادث / مرد شیاد که با جعل سند، ملک متعلق به ستاد اجرایی فرمان امام را به ارزش 20 میلیارد تومان فروخته بود از سوی پلیس دستگیر شد.
به‌ گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، مدتی قبل مردی با مراجعه به پلیس از یک کلاهبرداری 20 میلیارد تومانی خبر داد و گفت: قصد خرید یک قطعه پلاک ثبتی در محدوده خیابان هاشمی در جنوب غرب تهران را داشتم به‌همین خاطر به چند مشاور املاک مراجعه کردم.
در جریان همین جست‌وجوها یکی از مشاورین املاک ملکی را به من پیشنهاد داد و گفت که فردی قصد فروش یک پلاک ثبتی را دارد که قیمتش بسیار مناسب و پایین‌تر از معیار منطقه است بنابراین پس ‌از انجام بازدید و اقدام‌های اولیه ملک را 20 میلیارد تومان خریدم.
سرهنگ علی ولیپور گودرزی، رئیس پلیس امنیت اقتصادی پایتخت در تشریح این خبر گفت: در ادامه شاکی اقدام به مشاهده اسناد مالکیت فروشنده کرد و متصدی مشاور املاک نیز مبایعه‌نامه‌ای را میان این دو نفر تنظیم کرد. شاکی نیز مبلغ ملک را به‌طور کامل پرداخت کرده اما زمانی که برای تنظیم سند به دفترخانه ای که از قبل معین شده بود، رفتند در جریان استعلام‌های انجام شده متوجه شدند که سند ملک جعلی بوده و ملک متعلق به ستاد اجرایی فرمان امام است.
بدین ترتیب پرونده‌ای تشکیل شد و دستگیری متهم در دستور کار پلیس قرار گرفت. کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی در رصدهای اطلاعاتی پیچیده خود موفق شدند مخفیگاه متهم را در محدوده جنوب غرب تهران شناسایی کنند و با هماهنگی مقام قضایی تیمی از کارآگاهان به مخفیگاه او رفته و در عملیاتی متهم را دستگیر و به مقر پلیس منتقل کردند. متهم در بازجویی‌های اولیه به جرم خود اعتراف کرد و برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد.


فروش طلای آب شده ترفند تازه کلاهبرداران

گروه حوادث / مرد شیاد که به بهانه خرید و فروش طلای آب شده 100 میلیون تومان از مردی کلاهبرداری کرده بود، به دام افتاد.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، چند روز قبل شخصی با در دست داشتن پرونده‌ای از دادسرای مبارزه با جرایم رایانه‌ای «ناحیه 31 تهران» به پلیس فتا مراجعه کرد و گفت: در فضای مجازی با شخصی ناشناس آشنا شدم که با ترفندهای زیرکانه و با این عنوان که از راه خرید طلای آب شده بدون اجرت و کارمزد؛ سود فراوانی نصیب من می‌شود بنده را فریب داده و بعد از اینکه بیش از یک میلیارد ریال کلاهبرداری کرد و هیچ طلایی نیز برایم ارسال نکرد من را از داخل کانال بیرون انداخت و دیگر پاسخگویم نبود.
پس از این شکایت در تحقیقات اولیه مشخص شد دو کانال و یک گروه تلگرامی با بیش از 80 هزار نفر عضو در این خصوص فعالیت دارد و روزانه تعداد زیادی از کاربران فضای مجازی به این کانال‌ها و گروه‌ها مراجعه می‌کنند.
سرهنگ گودرزی، رئیس پلیس فتا ابراز داشت: با اقدامات تخصصی افسران سایبری پلیس فتا ادمین اصلی این کانال‌ها و گروه‌ها در فضای مجازی شناسایی شدند و با به‌کارگیری فنون پلیسی، پس از احراز هویت متهم، مخفیگاه وی در یکی از محله‌های شرق استان تهران شناسایی و با هماهنگی‌های قضایی متهم در مخفیگاهش دستگیر و به همراه تجهیزات الکترونیک به پلیس فتا انتقال یافت.
متهم پس از انتقال به پلیس فتا علاوه بر اعتراف به جرم ارتکابی به چند جرم مشابه دیگر اعتراف کرد.
سرهنگ گودرزی به شهروندان توصیه کرد: بررسی پرونده‌های سایبری نشان می‌دهد خرید و فروش طلا و ارز در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی مورد توجه کلاهبرداران سایبری قرار دارد و این مجرمان به بهانه خرید یا فروش با شهروندان ارتباط برقرار کرده و با شگردهای مختلف سعی در فریب و کلاهبرداری از آنان دارند، بنابراین شهروندان بدون تحویل گرفتن کالا و اطمینان از اصالت آن از پرداخت بیعانه خودداری کنند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7522/12/563877/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها