ایران در ایران




خسارت آبگرفتگی به بیش از سه هزار واحد مسکونی در ماهشهر

اهواز - مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان با اشاره به اتمام ارزیابی واحدهای مسکونی خسارت دیده از آبگرفتگی در شهرستان ماهشهر، گفت: تاکنون بیش از سه هزار واحد مسکونی خسارت دیده از آبگرفتگی در ماهشهر ثبت سامانه شده است.
به‌گزارش ایرنا مسعود انصاریان اظهار داشت: در ماهشهر یک هزار واحد مسکونی به‌دلیل آبگرفتگی‌های اخیر تخریب شده که باید احداث شوند، همچنین بیش از ۲ هزار واحد مسکونی که نیاز به تعمیر دارد نیز تاکنون ثبت سامانه شده است، البته عملیات ثبت سامانه هنوز ادامه دارد.به‌گفته وی، بیشترین خسارت آبگرفتگی ناشی از بارندگی اخیر به شهر بندرامام وارد شده است. انصاریان افزود: در ماهشهر ارزیابی میدانی واحدهای مسکونی خسارت دیده از آبگرفتگی به اتمام رسیده و ثبت پرونده‌ها در سامانه در حال انجام است. وی اضافه کرد: فراخوان مراجعه و تشکیل پرونده برای اهالی سربندر (بندر امام) به‌صورت پیامک‌هایی ارسال شده است. انصاریان ادامه داد: پرونده تعدادی از خسارت دیدگان آماده شده که برای افتتاح حساب به سیستم بانکی اعلام شده‌اند. وی اظهار داشت: تکمیل پرونده‌های خسارت دیدگان در حال آماده‌سازی است و در انتظار مشخص شدن بانک‌های عامل از طرف بانک مرکزی هستیم تا متقاضیان را به آنجا هدایت کنیم.  
بارندگی شدید در ۷ و ۸ آذر ماه باعث آبگرفتگی شدید در برخی محله‌های اهواز و ماهشهر شد که ارزیابی این خسارت‌ها به بنیاد مسکن خوزستان واگذار شده است.

۶۰ درصد زلزله‌زدگان مراوه‌تپه برای دریافت وام ساخت مسکن مراجعه نکرده اند

گرگان - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان گفت که با وجود گذشت حدود ۲ ماه از زلزله ۵.۲ ریشتری مراوه‌تپه هنوز ۶۰ درصد آسیب‌دیدگان این حادثه قهری برای دریافت تسهیلات ساخت مسکن اقدام نکرده‌اند.
به‌ گزارش ایرنا سیدمحمد حسینی اظهار داشت: در این حادثه قهری ۲۵۰ خانه این شهرستان دچار خسارت شد که تاکنون ۱۰۰ نفر از مالکان واحدهای آسیب دیده معادل ۴۰ درصد برای دریافت تسهیلات ارزان قیمت به بنیاد مسکن مراجعه کردند. مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان گفت که مشکلی برای پرداخت تسهیلات ساخت و مرمت خانه‌های آسیب دیده زلزله وجود ندارد، اما مهلت قانونی دریافت این تسهیلات تا پایان امسال است.
به‌گفته وی برای ساخت هر خانه زلزله زده علاوه بر کمک بلاعوض ۱۰۰ میلیون ریالی برای اسکان موقت، ۱۰۰ میلیون ریال وام ساخت، ۵۰ میلیون ریال معیشت، ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه و ۱۵۰ میلیون ریال وام قرض‌الحسنه معیشت در نظر گرفته شده است. کار ساخت خانه‌های آسیب‌دیده از زلزله ۵.۲ ریشتری مراوه‌تپه یک روز پس از وقوع حادثه در روستای فرقسر این شهرستان آغاز شد و تاکنون چند واحد به بهره‌برداری رسیده است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان در خصوص وضعیت ساخت خانه‌های آسیب دیده از زلزله رامیان نیز گفت: از مجموع ۲۱۰ متقاضی، پرونده ۱۹۰ نفر برای دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه به بانک‌های عامل معرفی شد. ۱۷ شهریور امسال نیز زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۱ ریشتر رامیان را لرزاند و در اثر آن برخی مناطق از جمله روستاهای کوهستانی این شهرستان دچار خسارت و تخریب خانه شدند.

ادامه درمان پلنگ به تله افتاده در شهرستان بشاگرد در تهران

بندرعباس - سخنگوی اداره کل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان گفت: پلنگ به تله افتاده در شهرستان بشاگرد به جهت ادامه روند درمانی هرچه بهتر، به تهران منتقل خواهد شد.
به‌گزارش ایسنا داوود مرزی‌زاده افزود: در عکس رادیولوژی، شکستگی انگشتان دست چپ و پارگی تاندون‌ها تأیید شد. پلنگ مذکور برای ادامه روند درمان و جراحی به تهران منتقل خواهد شد.  روز سه‌شنبه ۲۵ آذرماه گزارشی مبنی بر به تله افتادن یک قلاده پلنگ در شهرستان بشاگرد دریافت شد. بلافاصله تیمی متشکل از کارشناسان، دامپزشکان و محیطبانان اداره کل حفاظت محیط زیست هرمزگان و ادارات حفاظت محیط زیست شهرستان های میناب و بشاگرد جهت پیگیری موضوع و رهاسازی پلنگ به منطقه اعزام شدند، که به‌دلیل ازدحام جمعیت افراد محلی و خطرات احتمالی، فعالیت تیم به‌طور موقت متوقف شد. تلاش‌ها با همکاری دامپزشکان اداره کل حفاظت محیط ‌زیست پلنگ مذکور با موفقیت بیهوش شد و اقدامات لازم برای انتقال به بندرعباس و درمان انجام شد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7522/11/563871/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها