تسهیلات ارزان قیمت برای انگورکاران ابهر






زنجان - ابهر در کنار خرم‌دره از قطب‌های اصلی تولید انگور در استان زنجان محسوب می‌شود تا جایی که امسال ۱۲۰ هزار تن ارقام مختلف انگور تولید شد که ۷۰ درصد از انگور تولید شده شهرستان به تولید کشمش اختصاص یافت که حاصل آن ۲۴ هزار تن کشمش تیزابی است.
به‌گزارش ایسنا، هر چند ابهری‌ها امسال ۸۰ درصد کشمش استان را تولید کردند اما با مشکلاتی نیز مواجه بودند که یکی از این مشکلات، دغدغه فروش تیزاب است. نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری موضوع کشمش از طریق وزیر جهادکشاورزی، می‌گوید: ابهر و خرم‌دره یکی از قطب‌های تولید کشمش کشور هستند اما امسال با توجه به افت قیمت کشمش که از ۲۱ هزار تومان به ۱۵ هزار تومان و حتی زیر این قیمت نیز رسیده است، تاکداران با مشکلاتی مواجه شدند.
این مسئول با اشاره به ردپای دلالان در نوسان قیمت کشمش منطقه، بیان می‌کند: برخی کشاورزان تنها از طریق کشاورزی و تولید انگور ارتزاق می‌کنند که این نوسان قیمت‌ها معیشت آنها را با خطر جدی مواجه کرده است. وی با بیان اینکه طبق رایزنی انجام‌ شده با وزیر جهادکشاورزی بناست تسهیلات ارزان قیمت در اختیار کارخانه‌های کشمش قرار گیرد، اضافه می‌کند: این امر سبب می‌شود کارخانه‌ها نسبت به خرید کشمش با قیمت متعادل که سود کشاورز نیز در آن دیده شده باشد، اقدام کنند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7522/6/563851/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها