دیگه چه خبر؟




حسام‌الدین آشنا به جزای نقدی محکوم شد

   خبر اول اینکه، حکم مربوط به حسام‌الدین آشنا مشاور رئیس‌جمهوری و رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک صادر شد. به گزارش خبرآنلاین، در تاریخ دوم آذرماه ۹۹، پرونده جرم سیاسی در شعبه ۹ دادگاه کیفری یک استان تهران با حضور هیأت قضایی به ریاست قاضی محمدی کشکولی و با حضور هیأت منصفه جرایم مطبوعاتی و سیاسی برگزار شد.در این جلسه از دادگاه، پس از قرائت قرآن ابتدا نماینده دادستان کیفرخواست را قرائت کرد.پس از تفهیم اتهام، حسام‌الدین آشنا به‌عنوان متهم جرم سیاسی بابت دو مورد اتهام نشر اکاذیب با شکایت معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور و همچنین شکایت سرپرست دادسرای فرهنگ و رسانه، دفاعیات خود را شرح داد.هیأت منصفه رسیدگی به جرایم سیاسی پس از استماع دفاعیات متهم و وکیل وی، به اتفاق آرا حسام‌الدین آشنا را در هر دو مورد اتهامی، مجرم شناخت و همچنین با اکثریت آرا وی را مستحق تخفیف دانست. بر اساس حکم صادره از شعبه 9 دادگاه کیفری یک تهران حسام‌الدین آشنا به جزای نقدی محکوم شد.

انتقاد نماینده پارلمان اروپا از استانداردهای دوگانه حقوق بشری

  خبر دیگر اینکه، مایک والاس عضو ایرلندی پارلمان اروپا با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود به انتقاد از سیاست‌های کشورهای اروپایی درقبال حقوق بشر پرداخت.به گزارش ایسنا، وی در پیام خود نوشت: اتحادیه اروپا به مخالفان در بلاروس جایزه می‌دهد زیرا (این کشور) با روسیه مرز مشترک دارد. ما زمانی عاشق حقوق بشر می‌شویم که بتوانیم به چین و ایران لگد بزنیم اما در پارلمان نمی‌توانیم راجع به یمن بحث کنیم زیرا همدست عربستان و امارات متحده عربی در نسل کشی (در یمن) هستیم که منجر به کشته شدن صدها هزار نفر و گرسنگی میلیون‌ها نفر شده است.

سنگ‌اندازی امریکا در مسیر خرید واکسن کرونا

 شنیدیم که، آسوشیتدپرس در تحلیلی، به مسیرهای دسترسی ایران به واکسن کرونا پرداخت. به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، ایران با تحریم‌های امریکا روبه‌رو است اما امیدواری‌هایی وجود دارد که هنوز راه‌هایی برای دریافت واکسن ویروس کرونا وجود داشته باشد. براساس اطلاعات دریافتی، ایران برای دریافت واکسن در برنامه «واکسن کوواکس» که یک برنامه بین‌المللی برای توزیع واکسن ویروس کرونا است ثبت‌نام کرده و این شرکت می‌گوید وزارت خزانه‌داری امریکا قبلاً برای ایران مجوز صادر کرده است. این در حالی است که براساس شواهد موجود، امریکا راه‌های دریافت دارو و واکسن را برای ایران به‌دلیل تحریم‌ها مسدود کرده است و با مانع‌تراشی در مسیر خرید دارو، ایران را برای مقابله با کرونا در مسیر سختی قرار داده است.

رفیقدوست: یک سپاهی رئیس‌جمهوری شود، یکساله همه مشکلات حل می‌شود

  دست آخر اینکه، محسن رفیقدوست، اولین وزیر سپاه در ایران معتقد است کاندیدای نظامی در عرض «یک سال» ایران را از بحران‌ها نجات می‌دهد.
رفیقدوست در بخشی از گفت‌و‌گوی خود با برنا گفت: من به‌عنوان فردی باقیمانده از نسل اول انقلاب که افرادی بسیار محدود هستیم، عقیده دارم کسی باید کاندیدای ریاست جمهوری بشود که قبل از کاندیدا شدن زاویه خود با رهبر معظم انقلاب را بررسی کند. اگر فردی با رهبری زاویه دارد نباید کاندیدا شود. مردم باید به این باور برسند که با قانون اساسی که ما داریم، حاکم اصلی کشور رهبری است. در ایران مردم یک فرد را برای ریاست جمهوری انتخاب و او را به رهبر معرفی می‌کنند و اگر رهبر تنفیذ کرد، آن شخص رئیس‌جمهوری می‌شود پس در اینجا حاکم رهبر است.
وی در پاسخ به این سؤال که تنها راه نجات کشور، کاندیدای نظامی و رئیس‌جمهوری نظامی است، افزود: اگر یکی از برادران سپاهی رئیس‌جمهوری شود و تابع حرف رهبری باشد و این موانع را بردارد، یک‌ساله مشکلات کشور حل می‌شود. خطاب من به ملت ایران است؛ من کاری به اصلاح‌طلب و اصولگرا ندارم درحالیکه من ذاتاً اصولگرا هستم و اصولگرایی جدی و واقعی هستم اما اصولگرایی که همیشه، بخش زیادی از اصلاح‌طلبان را نیز قبول داشته و دارم و حتی از آنها حمایت کرده‌ام و قبل از دولت روحانی، اسم چند نفر از آنها را برده‌ام و گفته‌ام که آنها زحمتکشانی هستند که ولایت را قبول دارند و باید به سر کار بیایند. من اصلاح‌طلب ضد ولایت را قبول ندارم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7522/3/563832/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها