پرســـــــــــــتاران ستاره‌های شب یلدای تلویزیون



فرهنگی/ شب یلدای امسال متفاوت از سال‌های دیگر است. اگر تا پارسال توصیه‌ها این بود که آخرین شب پاییز، تلویزیون و گوشی همراه را خاموش کرده و کنار خانواده بگذرانیم امسال با شیوع کرونا سفارش‌های شب یلدایی بالعکس شده است. پیشنهادها برای بلندترین شب سال، ماندن در خانه، پرهیز از دورهمی و شاید تجربه با هم بودن در فضای مجازی است. برهمین اساس نقش تلویزیون هم پررنگ‌تر از یلداهای دیگر است. اگرچه شب یلدا همچون ویژه‌برنامه‌های تحویل سال همواره رقابت برنامه‌سازان تلویزیونی را به همراه دارد و با نزدیک شدن به این ایام، شبکه‌های تلویزیونی در تب‌و‌تاب تدارک برنامه‌های مناسب این شب و دعوت از میهمانان هستند. با وجود این امسال تلویزیون برنامه‌ای تازه و متفاوت تدارک ندیده و تلاش کرده برنامه‌های روتین‌اش را متناسب با فضای شب یلدا بسازد. یکی از مؤلفه‌های تکرارشونده در برنامه‌های شب یلدای امسال که با ولادت حضرت زینب(س) و پاسداشت مقام شامخ پرستاران همزمان شده حضور پرستاران و کادر درمانی است.
آنچه در معرفی برنامه‌های ویژه این مناسبت‌ها بر پیشانی خبر قرار می‌گیرد نام مجریان است. عادت کرده‌ایم که برنامه‌های تلویزیون را در این ایام با مجریانش بشناسیم. در حالی که پیش از این در گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای از چهره‌هایی چون پوریا پورسرخ، رضا رشیدپور و... به عنوان مجریان شب یلدا نام برده می‌شد اما طبق اطلاعات ارائه شده از سوی پایگاه اطلاع‌رسانی تلویزیون امسال نام‌آشناترین گروه برنامه‌سازی‌، منصور ضابطیان و تیم محبوب «رادیو هفت» است. یکشنبه شب، برنامه «رادیو هفت» به شبکه آموزش برمی‌گردد و قرار است قسمت اول سری جدید برنامه، ساعت 22 پخش شود. علاوه بر ضابطیان، دکتر رشید کاکاوند دیگر مجری این برنامه است. پیش از پخش «رادیو هفت»، «قند پهلو» با اجرای ناصر فیض، شهرام شکیبا و رضا رفیع از ساعت20 روی آنتن این شبکه خواهد رفت. در شبکه نسیم هم برنامه «کتاب‌باز» امسال هم مانند سال گذشته، در شب یلدا با حال‌وهوای متفاوتی روی آنتن خواهد رفت و قرار است سروش صحت میزبان میهمانان ویژه باشد.
غایب بزرگ شبکه یک سیما علی ضیاء است که در سال‌های 97 و 98 ویژه‌برنامه یلدایی این شبکه را به عهده داشت. شبکه‌ یک امسال با برنامه حاشیه‌ساز این روزها یعنی «دستپخت» به تدارک شب یلدا رفته است. در رقابت آشپزی این برنامه تیم پرستاری حضور دارند و مهران رجبی، نادر سلیمانی و امیر کربلایی‌زاده سه چهره‎ای هستند که در این شب داوری دستپخت پرستاران را برعهده دارند. اجرای استندآپ کمدی توسط میثم درویشان‌پور و مجید افشاری از دیگر بخش‌های این برنامه است. طبق روال هفته مجموعه‌های تلویزیونی «چک برگشتی» و «خانه امن» در ساعت‌های 18 و 22 پخش خواهد شد و در ادامه فیلم تلویزیونی «هندوانه شب یلدا» به کارگردانی سعید آقاخانی 30 دقیقه بامداد روی آنتن این شبکه خواهد رفت.
مجید واشقانی و گیتی خامنه با برنامه «ایرانیش» در قاب شبکه دو سیما ظاهر خواهند شد. این برنامه که تلفیقی از مسابقات اصیل ایرانی و معاشرت با هنرمندان و ورزشکاران است طی دو شب شنبه و یکشنبه (29 و 30 آذر) بعد از گفت‌و‌گوی ویژه خبری ساعت 23:30 روی آنتن خواهد رفت. دیگر برنامه‌های روتین این شبکه یعنی «در انتهای الوند»، «عصر خانواده» و «زنده باد زندگی» نیز در حال و هوای شب یلدا خواهد بود.
در شبکه سه سیما هم امسال جای رضا رشیدپور خالی است. این مجری و برنامه‌ساز تلویزیون دو سال گذشته اجرای ویژه برنامه شب یلدا این شبکه را بر عهده داشت و امسال تیم برنامه‌سازی‌اش در «حالا خورشید» جایگزین او شده است. برنامه «عطسه» با حال و هوای یلدایی ساعت ۱۹ روی آنتن شبکه سه می‌رود و برنامه زنده «زوجی نو» با اجرای باربد بابایی نیز بعد از خبر ۱۹ تا پاسی از شب همراه با حضور میهمانان ویژه از این شبکه پخش خواهد شد.
برنامه‌ «شب‌های هنر» هم با اجرای جواد مولانیا، علیرضا بهرامی و رضا مهدوی به صورت ویژه ساعت ۲۲ روی آنتن شبکه چهار خواهد رفت. در شبکه پنج سیما بهمن هاشمی و سید مرتضی حسینی اجرای برنامه ترکیبی «انار» را به عهده دارند. هنرمندان تلویزیون و سینما، ورزشکاران و خوانندگان میهمانان این برنامه هستند که ساعت 21 روی آنتن می‌رود.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7519/19/563530/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها