دیگه چه خبر






بایدن تحریم‌های هسته‌ای را برخواهد داشت

   خبر اول اینکه، مدیر اجرایی انجمن کنترل جنگ‌افزار در واشنگتن، بازتاب اظهارات رئیس جمهوری ایران را مثبت ارزیابی کرد و گفت دولت جدید امریکا آماده بازگشت به تعهدات برجامی است تا با برداشتن تحریم‌های اساسی دوره ترامپ، ایران از منافع اقتصادی توافق هسته‌ای برخوردار شود. «دریل کیمبال» در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در ماه ژانویه یک حامی اساسی برجام وارد کاخ سفید خواهد شد. این یک فرصت مهم برای بازگشت دو کشور به اجرای کامل تعهدات برجامی است. همچنین آقای روحانی می‌داند که بایدن تحریم‌های هسته‌ای را برخواهد داشت. البته این کار به اجرای کامل برجام توسط ایران هم بستگی خواهد داشت. این کارشناس خلع سلاح در امریکا اضافه کرد: سخنان روحانی بازتاب خوبی در اینجا (امریکا) داشت که نشان می‌دهد ایران هم آماده اجرای برجام است که مورد استقبال دولت بایدن و مقام‌هایی است که بزودی وارد دولت بعدی می‌شوند. کیمبال گفت: بایدن از اختیار اجرایی برای برداشتن همه تحریم‌هایی برخوردار است که رئیس جمهوری اوباما در ژانویه ۲۰۱۶ پس از برجام برداشته بود. آنها ممکن است که تحریم‌های دیگری که ترامپ تحت عناوین مختلف وضع کرده است که مرتبط به برنامه هسته‌ای ایران نیست را هم مورد ارزیابی قرار دهند. این بخشی از گفت‌وگوهای آینده میان نمایندگان رئیس جمهوری روحانی و رئیس جمهوری بایدن خواهد بود.

عراقچی شایعات درباره دیدارهای محرمانه
در عمان را رد کرد

  خبر دیگر اینکه، معاون سیاسی وزیر خارجه ایران در واکنش به برخی شایعات درباره سفرش به عمان گفت: قصه‌پردازانی که از ملاقات‌های خیالی صحبت می‌کنند، درک درستی از شرایط کنونی ندارند. «سیدعباس عراقچی» در رشته توئیتی در حساب کاربری خود با اشاره به سفر به عمان و دیدارهایش با مقامات مسقط نوشت: «قصه‌پردازانی که از ملاقات‌های خیالی صحبت می‌کنند ظاهراً درک درستی از شرایط کنونی ندارند. سفری فشرده و بسیار مفید. در میان کشورهای حوزه خلیج فارس روابط ایران با عمان همواره از ویژگی و اهمیت خاصی برخوردار بوده است.» گفتنی است برخی شایعات مبنی بر دیدارهای محرمانه عراقچی با نمایندگانی از دولت آینده امریکا در عمان مطرح شده بود.

تکذیب رایزنی انتخاباتی سید محمد خاتمی و لاریجانی

  شنیدیم که، سخنگوی حزب اتحاد ملت گفت: در جریان اصلاحات هیچ بحثی در رابطه با علی لاریجانی و گفت‌و‌گو با او مطرح نشده است. به گزارش برنا، «حسین نورانی نژاد»، در رابطه با برخی اخبار که در مورد کاندیداتوری علی لاریجانی در انتخابات ۱۴۰۰ از سوی جریان اصلاح‌طلب و تعامل او با رئیس دولت اصلاحات در انتخابات آتی، گفت: برخی خبرسازی کردند که رئیس دولت اصلاحات با علی لاریجانی نشستی داشته و برای انتخابات ۱۴۰۰ با او تعامل کرده، مشهود و بدیهی است که این اخبار واقعیت ندارد و کذب است. او تأکید کرد: طی روزهای اخیر خبرهای اینچنینی بسیار حواشی ایجاد کرده اما صرفاً خبر تعامل رئیس دولت اصلاحات با لاریجانی به‌طور واضح کذب است. البته بعید می‌دانم لاریجانی هم علاقه‌ای داشته باشد در اردوگاه اصلاح‌طلبی برای انتخابات ۱۴۰۰ حضور پیدا کند.

کانادا خواهان شفاف‌سازی ایران

  دست آخر اینکه،  مشاور نخست‌وزیر کانادا و مسئول کمک به خانواده‌ قربانیان سرنگونی پرواز تهران کی‌یف خواهان شفاف‌سازی ایران در سانحه سقوط هواپیما شد. به گزارش ایلنا رالف گودیل از ایران خواست به سؤالات مهم درباره چرایی و چگونگی شلیک به هواپیمای اوکراینی جواب دهد. وی گفت: ایران بسیاری از سؤالات را بی‌پاسخ گذاشته و اقدامی برای شفاف‌سازی موضوع انجام نداده است. همزمان جاستین ترودو نخست‌وزیر کانادا هم بر لزوم پیگیری خواسته‌های خانواده‌های قربانیان هواپیمای اوکراینی تأکید کرد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7519/3/563518/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها