هفته هفتم لیگ برتر امروز و فردا برگزار می‌‌شود

ورود استقلال با هیبت صدرنشین




حامد جیرودی / هفته هفتم لیگ برتر فوتبال، امروز و فردا با برگزاری 7 بازی پیگیری می‌شود. البته این هفته و طبق برنامه، باید پرسپولیس و سپاهان به مصاف هم می‌رفتند ولی این مسابقه به دلیل حضور سرخپوشان پایتخت در فینال لیگ قهرمانان آسیا از دو هفته پیش به تعویق افتاده بود تا پرسپولیس با احتساب 2 بازی برگزار نشده قبلی‌اش برابر نساجی و ذوب آهن 3 بازی معوقه داشته باشد. در 2 بازی امروز که ساعت 15 آغاز می‌شود، آلومینیوم و صنعت نفت آبادان در ورزشگاه امام خمینی(ره) اراک با هم دیدار می‌کنند. شاگردان رسول خطیبی پس از پیروزی بر ماشین‌سازی، برابر پیکان هم به تساوی بدون گل رسیدند تا آلومینیوم از 2 بازی اخیرش 4 امتیاز گرفته باشد. آنها این هفته باید مقابل نفتی قرار بگیرند که در بازی قبل خود 2-1 گل گهر را شکست داد و صدرنشینی یک روزه را هم در لیگ برتر تجربه کرد تا تبدیل به تیم رؤیایی آبادانی‌ها شود. شاگردان سید سیروس پورموسوی که با 11 امتیاز و به خاطر تفاضل گل کمتر نسبت به استقلال در رده دوم جدول قرار دارند، این شانس را دارند که با پیروزی در این بازی، حداقل برای یک روز دیگر، دوباره به صدر جدول صعود کنند. در دیگر دیدار نساجی و مس در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر برابر هم به میدان می‌روند. نساجی بعد از نتایج خوب اول فصل، در بازی قبل خود باخت سنگین 4-0 را مقابل سپاهان تجربه کرد ولی در مقابل مس در رفسنجان نخستین برد خود را هم با برتری 2-0 برابر نفت مسجدسلیمان جشن گرفت.
رحمتی به قلعه‌نویی رسید
بازی‌های لیگ برتر فردا (جمعه) با برگزاری 5 بازی دیگر ادامه می‌یابد که 3 مسابقه آن از ساعت 15 آغاز می‌شود. در ورزشگاه شهید دستگردی تهران، سایپا و ماشین‌سازی به مصاف هم می‌روند. شاگردان ابراهیم صادقی هفته قبل نخستین شکست خود را با نتیجه 3-0 برابر فولاد تجربه کردند و ماشین‌سازی هم در روزی که برای اولین بار سعید اخباری را به عنوان سرمربی موقت روی نیمکت خود داشتند، دربی تبریز را 1-0 به تراکتور واگذار کردند و به این ترتیب حالا 2 تیم بازنده برابر هم قرار می‌گیرند. دیگر تیم‌های بازنده هفته قبل، گل‌گهر و شهر خودرو بودند که باید در ورزشگاه امام علی(ع) سیرجان با هم بازی کنند. نکته جالب این دیدار، تقابل امیر قلعه‌نویی و شاگرد سابقش در استقلال و سپاهان، سید مهدی رحمتی است. چهره‌هایی که دوران پر فراز و نشیبی را با هم پشت سر گذاشته‌اند اما به نظر می‌رسد حالا رابطه خوبی با هم داشته باشند. گل گهر که تا پایان هفته پنجم صدرنشین بود، پس از باخت به صنعت نفت آبادان، صدر را از دست داد و در مقابل شهرخودرو هم با شکست 2-0 برابر استقلال، باعث صدرنشینی آبی‌پوشان شد ولی حالا رحمتی برابر دیگر مربی استقلالی لیگ به دنبال جبران است. هدفی که ژنرال هم آن را در سر دارد.
دوئل ذوب آهن و استقلال با کلی غایب
به نظر می‌رسد که رقابت‌های لیگ بیستم از این پس برای استقلال تعریف دیگری داشته باشد. چرا که شاگردان محمود فکری بعد از بردی که در مشهد برابر شهرخودرو به دست آوردند، با 11 امتیاز به صدر رسیدند و حالا می‌خواهند از این پس جایگاه خود را حفظ کنند و وضعیت خود را در رده نخست جدول، بهبود بخشند. استقلال در حالی به اصفهان سفر کرده تا از ساعت 15 فردا در ورزشگاه فولادشهر مقابل ذوب آهن قرار بگیرد که در این بازی هم شیخ دیاباته را به دلیل مصدومیت در اختیار نخواهد داشت. ضمن اینکه سیاوش یزدانی و محمد نادری هم به دلیل اینکه آسیب دیده‌اند، به این بازی نمی‌رسند. ضمن اینکه مشکل فرشید اسماعیلی هم با استقلالی‌ها برطرف نشده و او همچنان حق حضور در تمرینات این تیم را ندارد و بابک مرادی هم که 4 ماه محروم شده است ولی مصدومیت مسعود ریگی و وریا غفوری برطرف شده و ممکن است بازی کنند. فکری در بازی با شهرخودرو، از سبحان خاقانی برای اولین بار در ترکیب اصلی استفاده کرد و این بازیکن 20 ساله هم پاسخ اعتماد به او را با گلی که زد، داد. همچنین محمد دانشگر هم در بازگشت خود به ترکیب اصلی مؤثر ظاهر شد و گل دوم آبی‌پوشان را به ثمر رساند. با این حال، مشکلی که وجود دارد این است که از بین مهاجمان استقلال، تنها امیر ارسلان مطهری فقط یک بار موفق به گلزنی شده و دیگر مهاجمان این تیم ناکام بوده‌اند. مهدی قایدی در 6 بازی گذشته پایش به گلزنی باز نشده و به نظر می‌رسد این موضوع او را کلافه کرده که باعث شد پس از تعویض شدن در بازی با شهرخودرو اشک بریزد و حالا باید دید قایدی مقابل ذوب آهن موفق به گلزنی خواهد شد یا خیر. در این بین باید به حضور احتمالی مهدی مهدی‌پور هم در ترکیب استقلال اشاره کرد که ممکن است مقابل تیم سابق خود بازی کند. این در حالی است که پرونده شکایت ذوب آهن از مهدی‌پور هم در کمیته تعیین وضعیت باز است. در سمت مقابل ذوب آهن در آخرین بازی خود 2-0 در فولادشهر به شهرخودرو باخت پس از لغو شدن دیدارش برابر پرسپولیس همچنان در شرایط سختی به سر می‌برد و همچنان 7 بازیکن و یک عضو کادر فنی این تیم به بیماری کرونا مبتلا هستند ولی سهیل مهدی از عزم سازمان لیگ برای برگزاری مسابقات طبق برنامه صحبت کرده و تأکید دارد که نظر نهایی در این خصوص را باید ایفمارک و دکتر زهره هراتیان بدهند که به تازگی از مأموریت کاری در قطر به ایران بازگشته است. ضمن اینکه محرومیت رحمان رضایی سرمربی ذوب آهن که قبل از بازی با پرسپولیس اعلام شد تا اطلاع ثانوی حق نشستن روی نیمکت تیمش را ندارد، برطرف نشده و او مقابل استقلال هم غایب خواهد بود. ذوب آهن و استقلال تاکنون 38 بار در لیگ برتر مقابل هم قرار گرفته‌اند که استقلال 13 و ذوب آهن 11 بار به پیروزی رسیده‌اند و 14 بازی هم مساوی شده است. در مجموع این دیدارها، استقلال 46 گل و ذوب‌آهن 40 گل به ثمر رسانده‌اند.
فولاد در رؤیای صدر
در 2 بازی باقی مانده فردا که از ساعت 15:15 آغاز می‌شود، تراکتور در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز میزبان پیکان است. سرخپوشان تبریزی در اولین بازی که مسعود شجاعی را به عنوان سرمربی موقت روی نیمکت خود می‌دیدند، در دربی تبریز پیروز شدند. آنها باید حالا مقابل پیکانی قرار بگیرند که مهدی تارتار را روی نیمکت خود دارد. مربی که گفته می‌شد تراکتور خواهان اوست اما فعلاً که او روی نیمکت خودروسازان ماندنی شده است و باید دید پیکانی‌ها پس از تساوی با آلومینیوم چه نتیجه‌ای برابر تراکتور می‌گیرند؟ همچنین نفت مسجدسلیمان در ورزشگاه شهید بهنام محمدی این شهر با دیگر تیم خوزستانی یعنی فولاد دیدار می‌کند. شاگردان جواد نکونام این هفته شانس صدرنشینی هم دارند و باید دید می‌توانند به رده اول صعود کنند یا خیر.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7519/18/563474/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها