اخبـــــار



سرقت  از خانه همسایه

گروه حوادث/ باند 3 نفره‌ای که از خانه همسایه‌هایشان سرقت می‌کردند پس از شناسایی از سوی پایگاه چهارم پلیس آگاهی دستگیر شدند.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، مدتی قبل  پرونده‌ای با موضوع سرقت منزل از کلانتری 136 فرجام به پایگاه چهارم پلیس آگاهی پایتخت فرستاده شد. شاکی در تشریح ماجرا گفت: ساعت 19:00 سوم مرداد از منزلم واقع در خیابان تکاوران خارج شدم اما وقتی به خانه برگشتم، متوجه تخریب در حیاط شدم که با بررسی واحدها متوجه شدم سارقان با ورود به منزل، اموالم به ارزش 50 میلیون تومان را سرقت کرده‌اند. پس از اظهارات مالباخته، مأموران در گام نخست تحقیقات به محل سرقت اعزام و با انجام تحقیقات محلی مشخص شد که سارقان از بالای در وارد حیاط منزل شاکی شده و با تخریب در واحد، سرقت را انجام داده‌اند.
در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی مشخص شد که در همسایگی شاکی دو سارق سابقه‌دار به هویت‌های امیر و سعید که برادر هستند به اتفاق فرد دیگری به هویت سیامک زندگی می‌کنند که مأموران با بررسی‌های تخصصی موفق شدند ردی از سارقان را در صحنه سرقت به دست آورند. نتیجه تحقیقات انجام شده در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت و دستور دستگیری متهمان و بازرسی از محل سکونت آنها صادر و مأموران موفق شدند هر 3 سارق را در مخفیگاهشان دستگیر کنند. سارقان پس از انتقال به پلیس آگاهی به اتهام‌شان اعتراف کردند و بخش زیادی از اموال سرقتی هم از مخفیگاهشان کشف شد.
سرهنگ سعید مجیدی، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی در این باره گفت: با توجه به اعتراف صریح متهمان، پرونده به دادسرا ارسال شد و هر 3 متهم با صدور قرار مجرمیت روانه زندان شدند.‌

سارق حرفه ای با شلیک پلیس متوقف شد

گروه حوادث/ سارق تلفن همراه در جریان تعقیب و گریز پلیسی و با شلیک هوایی مأموران کلانتری به دام افتاد.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، روز سه‌شنبه مأموران گشت انتظامی کلانتری 101 تجریش در محدوده خیابان خزر متوجه فریادهای کمک‌خواهی فردی شدند که تلفن همراهش از سوی یک موتورسوار سرقت شده بود.
بدین ترتیب بلافاصله طرح مهار سارق اجرا شد و مأموران به شناسایی و تعقیب متهم پرداختند تا اینکه پس از مدتی تعقیب و گریز به موتورسوار سارق که با انجام حرکات مارپیچ و خطرناک در حال فرار بود، دستور ایست دادند،اما متهم بی توجه به دستور پلیس به فرار ادامه داد و سرانجام مأموران با شلیک چند تیر هوایی موفق به دستگیری متهم شدند.
سرهنگ «جلیل موقوفه‌ای»، رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با اعلام خبر دستگیری این متهم گفت: پس از بازرسی بدنی تلفن همراه مالباخته کشف شد و پس از انتقال متهم به کلانتری مشخص شد وی یک زورگیر حرفه‌ای است و در بازجویی‌ها به 70 فقره سرقت تلفن همراه با استفاده از سلاح سرد اعتراف کرده است و مدعی شده با پرسه‌زنی در خیابان‌های خلوت از غفلت شهروندان که در حال مکالمه تلفنی بودند سوء استفاده و موبایل آنها را سرقت می‌کرده است و در صورت مقاومت آنان با تهدید سلاح سرد از آنان زورگیری می‌کرده است.
این مقام پلیسی اظهار کرد: تاکنون تعدادی از مال باختگان شناسایی شده‌اند و تحقیقات پلیسی برای کشف جزئیات پرونده ادامه دارد.‌

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7519/12/563450/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها