نجات از کابوس 17ساله مرگ



گروه حوادث/ مرد زندانی که به اتهام سرقت و قتل هم سلولی‌اش به قصاص محکوم شده بود سرانجام با جلب رضایت خانواده مقتول پس‌از 17 سال از مجازات مرگ رهایی یافت.
به گزارش خبرنگار حوادث«ایران»، رسیدگی به این پرونده از اردیبهشت سال 82 و به‌دنبال زندانی شدن یک سارق سابقه دار در زندان رجایی شهر کرج شروع شد.
چند ماه پس‌از اینکه فرید دوران حبسش را می‌گذراند با یکی از زندانیان به‌نام اکبر درگیر شد و او را در داخل زندان به قتل رساند.
به دنبال مرگ اکبر بود که فرید به اتهام قتل عمد تحت بازجویی قرار گرفت. این متهم با اعتراف به قتلی که انجام داده بود به افسر پرونده گفت: من و اکبر دوماه بود که هم خرج شده بودیم بعد از مدتی من به‌دلایلی خرجم را سوا کردم اما او از این ماجرا ناراحت شد و مدام برای من مزاحمت ایجاد می‌کرد تا اینکه از دست رفتارهایش خسته شدم و تصمیم گرفتم واکنش نشان دهم برای همین چاقویی در زندان تهیه کردم تا او را بترسانم اما وقتی اکبر دید چاقو دارم نه تنها نترسید بلکه با من درگیر شد و من هم ناخواسته ضربه‌ای با چاقو به او زدم.
این زندانی سرانجام پس‌از اعتراف به جنایتی که در زندان مرتکب شده بود به اتهام قتل عمد در دادگاه کیفری استان تهران در سال 82 تحت محاکمه قرار گرفت و با توجه به درخواست اولیای دم به قصاص نفس محکوم شد.
با گذشت 17 سال از این ماجرا در حالی که فرید همچنان در زندان به انتظار اجرای حکم قصاص بود و با کابوس مرگ زندگی می‌کرد سرانجام خانواده او توانست با جلب رضایت اولیای دم وپرداخت 300میلیون تومان این مرد را از مجازات مرگ نجات دهد.
بدین ترتیب فرید که حالا در آستانه 50 سالگی قرار دارد با رأی قضات و تصمیم‌گیری در پرونده‌اش در آستانه آزادی قرار دارد.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7519/12/563448/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها