اخبـــــار





وجوه دریافتی از ماینرها به حساب خزانه می‌رود

روند اجرایی مصوبه هیأت دولت در مورد طرح خوداظهاری دستگاه‌های استخراج رمز ارز به مرحله پایانی خود رسید.
به گزارش «ایران»، محمدرضا شرفی رئیس کارگروه استخراج رمزارز انجمن زنجیره بلوک (بلاکچین) ایران با اعلام این خبر گفت: پس از پیگیری‌های صورت گرفته از سوی این انجمن، طبق دستورالعمل مصوب ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، حساب خزانه برای واریز وجوه دریافتی از متقاضیان طرح خوداظهاری تعیین شد. شرفی افزود: با این اقدام اخیر، اکنون در انتظار شروع به کار سامانه بهین یاب است که البته هنوز دفتر آمار وزارت صمت (متولی اجرای سامانه) زمان مشخصی برای شروع بکار سامانه بهین یاب تعیین نکرده ولی این موضوع نیز در دست پیگیری است از این‌رو امیدواریم در هفته آتی شاهد آغاز به کار سامانه مذکور باشیم.
وی در ادامه گفت: وجوه دریافتی از ماینرها به‌عنوان عوارض ورود تمام دستگاه‌های استخراج رمز ارز که پیش از این قاچاق محسوب می‌شدند، به خزانه واریز می‌شود.
گفتنی است با طی این روند طبق دستورالعمل قانونی ستادمبارزه با قاچاق کالا وارز دستگاه‌های خوداظهار شده قاچاق محسوب نمی‌شود ولی بهره‌برداری از دستگاه‌ها منوط به اخذ مجوز‌های مربوطه از دستگاه‌های وزارت صمت و وزارت نیرواست.

تبعات نفوذ هکرها به فایرآی برای شرکت‌های ایرانی

مهاجمان توانسته اند به شرکت امنیت شبکه FireEye نفوذ کنند و ابزارهای این شرکت اکنون در دست مهاجمان است. بنابراین ضروری ست سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی و خصوصی کشور در آمادگی کامل باشند، مدیران شبکه، سیستم‌های خود را بررسی کنند و اطمینان حاصل کنند که تاکنون مورد حمله واقع نشده باشند.
به‌ گزارش ایسنا، شرکت FireEye یکی از بزرگترین نام‌های دنیا در عرصه امینت شبکه و فضای سایبری است که با بسیاری از شرکت‌های مهم دنیا همکاری دارد و امنیت شبکه آنها را تأمین می‌کند، اما بنابر اطلاعات مرکز ماهر (مدیریت امداد و هماهنگی رخدادهای رایانه‌ای) این شرکت اخیراً اعلام کرده که توسط یک تیم بسیار قدرتمند مورد تهاجم سایبری قرار گرفته است. در نتیجه این حمله، برخی از خطرناک‌ترین ابزارهای امنیتی دنیا به سرقت رفته است. مدیر عامل FireEye در بیانات خود اظهار کرد: با توجه به ۲۰ سال حضور در امنیت سایبری و پاسخگویی به حوادث، به این نتیجه رسیده‌ام که شاهد حمله یک کشور با بالاترین سطح تهاجمی هستیم. این حمله متفاوت از ده‌ها هزار حمله‌ای است که در طول سال‌ها به آنها پاسخ داده‌ایم. مهاجمان توانایی‌های خود را به‌طور مشخص برای هدف قرار دادن و حمله به FireEye تقویت کرده‌اند.
آنها در زمینه امنیت بسیار آموزش‌دیده هستند و حمله را با نظم و تمرکز اجرا می‌کنند. مهاجمان از روش‌هایی استفاده کرده‌اند که ابزارهای امنیتی و ابزارهای forensic را مخفیانه دور می‌زنند. همچنین مهاجمان از روش‌های جدیدی استفاده کرده‌اند که ما، یا شرکای مان در گذشته این روش‌ها را مشاهده نکرده بودیم. هکرها موفق به سرقت ابزارهای دیجیتال Team Red شده‌اند که به منظور شناسایی آسیب‌پذیری سیستم‌ها در شبکه مشتریان استفاده می‌شد. با وجود اینکه هیچ یک از ابزارهای به سرقت رفته آسیب‌پذیری روز صفر را اکسپلویت نمی‌کنند اما احتمال اینکه هکرها بخواهند از ابزارهای سرقت‌شده سوءاستفاده کنند وجود دارد. بنابراین شرکت FireEye مجموعه‌ای از قوانین Yara، Snort، clamAV، HXIOC را منتشر کرده تا سایرین آمادگی مقابله با حملات احتمالی مبتنی بر ابزارهای سرقت‌شده Team Red را داشته باشند.
توصیه می‌شود مدیران شبکه این قوانین را در سیستم‌های تشخیص نفوذ خود اعمال کنند، همچنین با توجه به اینکه احتمال به‌روزرسانی این قوانین وجود دارد، به‌صورت مداوم قوانین به‌روزشده را اعمال کنند. شرکت FireEye مجموعه‌ای از آسیب‌پذیری‌ها را منتشر کرده است که رفع این آسیب‌پذیری‌ها می‌تواند برای مقابله با اثرات جانبی دزدیده شدن ابزارهای این شرکت مفید باشد. لیست آسیب‌پذیری‌های مذکور در این لینک آمده است. مدیران شبکه با مشاهده این لیست می‌توانند در صورتی که آسیب‌پذیری مذکور را رفع نکرده‌اند، اقدام به رفع آن کنند.
اکنون که شرکت FireEye مورد نفوذ قرار گرفته و ابزارهای این شرکت اکنون در دست مهاجمان است، ضروری ست تا مدیران شبکه، سیستم‌های خود را بررسی  و اطمینان حاصل کنند که تاکنون مورد حمله واقع نشده اند. همچنین باید براساس قوانین ارائه‌شده توسط این شرکت سیستم‌های تشخیص نفوذ خود را قدرتمند سازند و به‌صورت مداوم پیگیر خبرهای این شرکت باشند تا در صورت هرگونه اعلام هشدار یا راهکار جدیدی سیستم‌های خود را بهبود ببخشند.

تشدید استفاده از رمز ارز با گسترش نسل پنجم تلفن همراه

بررسی‌های مؤسسه تحقیقاتی دیلوت نشان می‌دهد همزمان با افزایش استفاده از شبکه‌های نسل پنجم تلفن همراه در جهان، استفاده از انواع رمز ارز نیز رو به افزایش است
به‌گزارش مهر، اگر چه هنوز استاندارد نسل چهارم تلفن همراه، استاندارد غالب در دنیای گوشی‌های هوشمند است. اما رفته‌رفته کشورهای بیشتری در جهان به استفاده از استاندارد پرسرعت‌تر نسل پنجم علاقه نشان می‌دهند. شبکه‌های نسل پنجم علاوه بر پشتیبانی از ارسال پیامک و تماس می‌توانند خدمات متنوع چندرسانه‌ای و اینترنتی را در دسترس علاقه‌مندان قرار دهند و البته استفاده از آنها هزینه‌های بیشتری نیز دارد. با توجه به اینکه انجام تراکنش‌های مربوط به استخراج رمز ارز به پهنای باند و سرعت اینترنت زیادی نیاز دارد، استفاده از استاندارد نسل پنجم تلفن همراه یک گزینه مناسب محسوب می‌شود. زیرا از این طریق تراکنش‌های مربوط به رمز ارز‌ها با سرعت مناسب و بدون تأخیر و مشکلات فنی صورت می‌گیرد و در نتیجه زمان بیشتری برای خرید ارزرمز در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.
سرعت شبکه‌های نسل پنجم تا صد برابر بیشتر از شبکه‌های نسل چهارم است. راه‌اندازی این شبکه‌ها بخصوص در کشورهایی مانند هند و برخی کشورهای آفریقایی می‌تواند موجب رشد انفجاری استفاده از رمز ارز‌ها شود. این شبکه‌ها می‌توانند از طیف گسترده تری از اپلیکیشن‌های تلفن همراه و بخصوص نرم افزارهای تجاری و پخش ویدیویی آنلاین و باکیفیت پشتیبانی کنند.
تمامی این تحولات روی استقبال از ارزمزها تأثیر مثبت دارد. زیرا برای استخراج آنها هر میلی ثانیه نیز اهمیت شایانی دارد. این شبکه‌ها حتی از شبکه‌های وای فای نیز که بین ۵۰ تا ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه سرعت دارند، سریع‌تر هستند و سرعت آنها به چند گیگابیت بر ثانیه می‌رسد. البته باید توجه داشت که در زمینه استفاده از این شبکه‌ها نگرانی‌هایی در ارتباط با حفظ امنیت و حریم شخصی وجود دارد. اما امید می‌رود این نگرانی‌ها تا قبل از راه‌اندازی شبکه‌های نسل پنجم تا حدی برطرف شوند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7516/17/563094/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها