اخـــــــــبار




مرگ نانوا در شلیک دزد و پلیس

گروه حوادث /   درگیری مسلحانه بین 2سرنشین یک خودروی پراید و مأموران پلیس مهاباد باعث کشته شدن یک نانوا و مجروح شدن دو مأمور انتظامی شد.
به گزارش تسنیم، سرهنگ محمد توحیدی فرمانده انتظامی مهاباد در این باره گفت: مأموران انتظامی در محله کانی صوفی رشید مهاباد به سرنشینان یک خودرو ظنین شده و دستور ایست دادند اما راننده  بدون توجه به اخطار پلیس اقدام به تیراندازی کرد و همین موضوع سبب شد تا درگیری مسلحانه میان زن و مرد سرنشین خودرو  و مأموران به وجود آید و در ادامه 2 نفر از مأموران مجروح شدند و یک نانوا  هم بر اثر اصابت گلوله جان باخت. فرمانده انتظامی مهاباد خاطرنشان کرد: در تحقیقات و بررسی‌های صورت گرفته پس از شناسایی این مرد مسلح مشخص شد که وی در پرونده‌اش اتهاماتی چون قتل و‌ سرقت مسلحانه در شهرهای همجوار را داشته و با استفاده از سلاح و تهدید یکی از شهروندان، خودرواش را سرقت و از محل متواری شده است.تلاش‌ برای دستگیری این متهم ادامه دارد.

مدفون شدن2 کارگرمعدن حین کار

گروه حوادث / دو کارگر که برای تمیز کردن دستگاه «سپراتور» وارد آن شده بودند، زیر خاک مدفون شدند.
 بامداد یکشنبه ۲۳ آذر  دو کارگر شرکت پیمانکاری ایمن‌سازان توچال زیرمجموعه شرکت امیرسنگان پارسیان بر اثر بی احتیاطی جان خود را از دست دادند.شهاب الدین کامکار، سرپرست ایمنی و بهداشت شرکت امیرسنگان پارسیان به ایلنا گفت: بامداد یکشنبه دو نفر از کارگران یکی از شرکت‌های پیمانکاری در یک کار غیر اصولی برای تمیز کردن دستگاه سپراتور به درون قیف این دستگاه رفتند که با ریزش خاک مدفون شده و جان خود را از دست دادند.وی در ادامه افزود: با وجود تکرار و تذکر چندین باره به کارگران  مسائل ایمنی از سوی برخی از آنان رعایت نشده و باعث به وجود آمدن این اتفاقات می‌شود.
مرگ کارگران در منطقه صنعتی سنگان خواف در ۳۰۰ کیلومتری جنوب شرقی مشهد به یک اتفاق تکراری تبدیل شده و باید از سوی مسئولان قضایی با شرکت‌های متخلف که با کوتاهی و عدم نظارت جدی باعث رقم خوردن این قبیل حوادث می‌شوند، برخورد فوری و قاطع صورت گیرد.

8 سال حبس مجازات زیر گرفتن پسر جوان

گروه حوادث / راننده خودروی پژو 207 که در جریان یک درگیری پسر جوانی را با خودرو زیر گرفته و باعث مرگ وی شده بود از اتهام قتل عمد تبرئه و به پرداخت دیه و زندان محکوم شد.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، رسیدگی به این پرونده از اسفند سال گذشته با گزارش یک تصادف در حوالی خیابان ولیعصر آغاز شد. نخستین بررسی‌ها نشان می‌داد راننده پژو 207 پسر جوانی به نام علیرضا را زیر گرفته و فرار کرده است؛ پس از انتقال پسر جوان به بیمارستان وی چند روز بعد جان باخت. در ادامه تحقیقات پلیسی نیز با استفاده از تصاویر دوربین‌های مداربسته محل حادثه، متهم شناسایی و دستگیر شد.
وی پس از دستگیری به مأموران گفت: من به عمد راننده خودروی سراتو را زیر نگرفتم. روز حادثه با نامزدم سوار بر خودروام به سمت خیابان ولیعصر می‌رفتیم که به‌خاطر نحوه رانندگی با راننده یک خودروی سراتو درگیری لفظی پیدا کردم اما این درگیری ادامه پیدا کرد و او به تعقیب خودروی من آمد. وقتی داخل یک کوچه پیچیدم متوجه شدم بن‌بست است در همین موقع مرد جوان پیاده شد تا به سمت خودروی من بیاید می‌خواستم دنده عقب بگیرم و از کوچه خارج شوم که به او خوردم و از ترس فرار کردم.
با تکمیل تحقیقات و صدور کیفرخواست، پرونده برای رسیدگی به شعبه 10 دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد؛ در ابتدای این جلسه پدر و مادر علیرضا به‌عنوان ولی دم در جایگاه ایستاده و خواستار صدور حکم قصاص شدند.
در ادامه متهم به جایگاه رفت و با تکرار ادعایش درباره روز حادثه تصریح کرد: همان‌طوری که گفتم من قصدم کشتن او نبود و به قصد فرار دنده‌عقب گرفتم و به خاطر تاریکی هوا اصلاً او را ندیدم. سرعت من در حدی نبود که او آسیبی ببیند.پس از گفته‌های متهم و وکیل مدافعش و همین‌طور بررسی شواهد پرونده، قضات وارد شور شدند و در حالی که عمل متهم را مصداق قتل عمدی تشخیص ندادند وی را از اتهام قتل عمدی تبرئه و به تحمل 8 سال حبس و پرداخت دیه محکوم کردند.

بازداشت زن اینستاگرامی با صفحه غیر اخلاقی

گروه حوادث/ زن جوان که با راه اندازی صفحه‌ای در اینستاگرام اقدام به انتشار تصاویر و فیلم‌های غیر اخلاقی می کرد از سوی پلیس فتا دستگیر شد.   سرهنگ داوود معظمی گودرزی در تشریح این خبر  گفت: به دنبال رصد و گشتزنی‌های مستمر فضای‌ مجازی توسط کارشناسان این پلیس در راستای مقابله با عاملان انتشار محتوای خلاف عفت و اخلاق عمومی در شبکه‌های اجتماعی، صفحه ای با بیش از هفت هزار دنبال کننده که اقدام به انتشار تصاویر مستهجن و فیلم‌های غیراخلاقی می کرد در اینستاگرام مشاهده و موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.
رئیس پلیس فتا پایتخت ادامه داد:  با توجه به مستندات موجود در فضای مجازی و طی بررسی‌های اولیه توسط کارشناسان پلیس فتا مشخص شد متهم با وعده‌های واهی قصد به فساد کشاندن و اغفال جوانان و نوجوانان را دارد. در گام بعدی با تحقیقات گسترده مأموران پلیس فتا، انجام اقدامات تخصصی و تحلیل مستندات جمع‌آوری شده فرد مورد نظر را که یک خانم جوان بود شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی در منزل شخصی‌اش در حاشیه تهران دستگیر و به پلیس فتا منتقل کردند.
وی افزود: مجرم پس از دستگیری در ابتدا سعی در گمراه کردن پلیس داشت اما هنگامی که با مدارک و مستندات پلیس روبه‌رو شد صفحه شناسایی‌شده را متعلق به خود دانست و  هدف و انگیزه‌ خود از این کار را جذب دنبال کننده و کسب درآمد از این طریق اعلام کرد که در نهایت وی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد.

دستگیری 30 متهم در سایت های شرطبندی
۳۰ نفر از تبلیغ کنندگان سایت‌های شرط بندی و قمار در فضای مجازی نیز از سوی پلیس فتا دستگیر شدند.  سرهنگ داوود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا پایتخت با اعلام این خبر اظهار کرد:  طی چند روز گذشته بیش از ۳۰ نفر از افرادی که در حوزه قمار و شرط‌بندی فعال بودند، دستگیر شدند و آن‌ها را در اختیار مراجع قضایی قرار دادیم. بیشتر این اشخاص کسانی هستند که در فضای مجازی تبلیغات سایت‌های شرط‌بندی را انجام دادند و در قبال این تبلیغات پول  می‌گرفتند.سرهنگ گودرزی در ادامه گفت: برخی از این افراد نیز کارت‌های بانکی خود را در اختیار مجرمان سایبری قرار می‌دادند و باعث می‌شدند که وقوع جرم شرط‌بندی تسهیل شود، این افراد در حال حاضر در اختیار پلیس هستند و بررسی‌ها همچنان ادامه دارد.
رئیس پلیس فتا بیان کرد: درگاه‌هایی که این مجرمان استفاده می‌کنند، درگاه‌های جعلی بوده و اصلی نیستند و آن‌ها را اجاره می‌کنند و بلافاصله تغییر کاربری می‌دهند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7516/12/563074/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها