اخبار



چک‌های جدید صیادی از ۲۰ دی توزیع می‌شود

معاون اداره نظام پرداخت بانک مرکزی گفت: چک‌های جدید از تاریخ ۲۰ دی در اختیار مردم قرار می‌گیرد و این چک‌ها دارای بارکد، کد صیادی ۱۶ رقمی و تاریخ اعتبار خواهند بود.
آمنه نادعلی‌زاده معاون اداره نظام پرداخت بانک مرکزی افزود: این طرح به تعویق نیفتاده بلکه بانک مرکزی تصمیم به اجرای تدریجی این طرح دارد و باید فرهنگ‌سازی انجام شود و زیرساخت‌ها آماده و مردم بتوانند با سامانه‌ها ارتباط برقرار کنند.
وی ادامه داد: زمان‌های تعیین شده با مجوز قانونی صادر شده است مثلاً برای چک الکترونیک با دستورالعمل بانک مرکزی یک زمان مشخص اعلام شده و همچنین برای راه‌اندازی سامانه صیاد که نقل و انتقال چک در آن ثبت می‌شود زمان دو ساله را مد نظر قرار گرفته است.
نادعلی‌زاده گفت: بانک مرکزی برای اجرای این طرح از زمانی که مد نظر قانونگذار می‌باشد آماده است، ولی اجرای طرح در سامانه صیاد مستلزم تغییرات در دسته چک‌ها می‌باشد تا متفاوت از گذشته شود و مردم نگران چک‌های قدیمی خود نباشند.
وی با بیان این که سامانه در تاریخ 22 آذر ماه آماده بوده است، افزود: قرار است چک‌هایی را در سامانه صیاد ثبت کنیم که تفاوتی با چک‌های قبلی دارد یعنی روی این چک‌ها تاریخ اعتبار ثبت می‌شود و توزیع این چک‌ها از طریق بانک‌ها مستلزم زمان خواهد بود و همچنین اطلاع رسانی‌ها کامل شود و مردم بیشتر آگاه شوند و از تاریخ 20 دی بتوانند چک‌هایی که از ویژگی‌های جدید برخوردار هستند و دارای تاریخ اعتبار می‌باشند را دریافت کنند./ تسنیم

 سهامداران سهام عدالت در احراز هویت تعجیل کنند

معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: سهامداران در صورت تعجیل در احراز هویت در سامانه سجام قطعاً در فرآیند کاری پیشتر خواهند بود.
علیرضا ماهیار معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار داشت: سهامدارانی که می‌خواهند در مجامع الکترونیک حضور یابند یا سود دریافت کنند ‌باید شماره شبای خود را در سامانه سجام به ثبت برسانند و داخل بازار سرمایه یک بار احراز هویت شده باشند.
وی افزود: در زمان حاضر برخی از نهادهای مالی و کارگزاری‌ها به‌صورت رایگان اقدام به ثبت‌نام و احراز هویت سهامداران سهام عدالت کردند.
ماهیار ابراز کرد: 60 درصد افراد از طریق سامانه الکترونیکی و غیرحضوری مبادرت به ثبت‌نام کردند که مجموع ثبت‌نام‌کنندگان به 23 میلیون نفر رسیده است.
وی در خصوص ازدحام افراد در فرآیند ثبت‌نام اظهار کرد: با توجه به اطلاع‌رسانی گسترده از طریق شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی و شبکه‌های رسانه ملی مبنی بر ورود سهامداران سهام عدالت به‌روش غیرمستقیم به باشگاه بزرگ بازار سرمایه، تعداد ثبت‌نام‌کنندگان در سامانه سجام برای احراز هویت به 7 برابر رسید.
معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی ادامه داد: این افراد با دریافت کد بورسی فعال، از طریق درگاه های مختلف به آخرین اطلاعات و وضعیت سهام خود دسترسی خواهند داشت./ تسنیم


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7516/10/563062/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها