ایران در ایران





پرداخت کرایه تاکسی در ارومیه الکترونیکی می‌شود
ارومیه- پرداخت الکترونیکی کرایه تاکسی در ارومیه به‌صورت آزمایشی و با همراهی یک شرکت بخش خصوصی آغاز می‌شود تا در صورت موفقیت، به‌کل تاکسی‌ها تعمیم داده شود. به‌ گزارش ایرنا، رئیس سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری ارومیه گفت: یک شرکت سرمایه‌گذاری در این خصوص اعلام آمادگی کرده و مقدمات اجرای پرداخت الکترونیکی کرایه تاکسی در حال انجام است.
مهدی مژدهی فر اظهار امیدواری کرد که با توجه به فرصت پیش آمده، زمینه اجرای این طرح در ارومیه فراهم شده تا یکی از مهم‌ترین مشکلات حوزه تاکسیرانی حل شود.
وی همچنین از استقبال خوب رانندگان تاکسی از مرحله دوم نوسازی تاکسیرانی در این شهر خبر داد و اضافه کرد: تاکنون ۶۰ راننده تاکسی در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند. وی افزود: در مرحله دوم نوسازی خودروهای فرسوده که از ۱۵ آبان ماه آغاز شده، خودروهای پژو ۴۰۵ و سمند با همان قیمت‌های مرحله نخست یعنی ۱۰۴ و ۱۱۸ میلیون تومان در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

 یک فرهنگی خوزستانی
سهم ارث خود را برای مدرسه‌سازی هدیه کرد
اهواز- مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز گفت: آرزو داشتم روزی خیر مدرسه‌ساز شوم به همین دلیل سهم خود از ارثیه خانوادگی‌ام را برای ساخت یک مدرسه در اهواز اختصاص دادم. صادق نیسی گمراوی افزود: تراکم جمعیت در ناحیه یک اهواز بسیار بالاست و شهرک‌های جدید مسکونی در مناطق این حوزه آموزشی ساخته شده است که نیاز به مدرسه دارند، در۲سال اخیر تلاش بسیاری کردم که نظر نیکوکاران را برای ساخت مدرسه در این ناحیه جلب کنم و موفق هم بودم.
وی گفت: در بازدیدهایی که از مناطق مختلف این ناحیه داشتم دانش‌آموزانی را می‌دیدم که به‌دلیل نداشتن مدرسه در منطقه خود مسافت‌های طولانی را برای حضور در کلاس درس طی می‌کنند و دیدن این کمبودها انگیزه‌ام را برای جلب نیکوکاران جهت ساخت مدرسه در این منطقه بیشتر می‌کرد.
نیسی گمراوی افزود: قرار است با سهم ارث خود یک دبستان سه کلاسه در منطقه کوی مجاهد اهواز با همکاری اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان ساخته شود که هزینه ساخت این مدرسه ۶میلیارد ریال برآورد شده است. وی ادامه داد: در ۲ سال اخیر تلاش بسیاری برای جذب خیران مدرسه ساز در این ناحیه آموزشی داشتم و خوشبختانه ۲۰ مدرسه در این ناحیه در این مدت با همکاری نیکوکاران ساخته شد.

نگرانی از بازگشت کهگیلویه و بویراحمد
 به وضعیت قرمز کرونا در شب یلدا
یاسوج - رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به اینکه هم اکنون چهار شهرستان پرجمعیت استان در وضعیت شکننده نارنجی ویروس کرونا هستند، گفت: بشدت نگران بازگشت به وضعیت قرمز ویروس کرونا با برگزاری دورهمی‌های شب یلدا در استان هستیم.
پرویز یزدان پناه با اشاره به اینکه بویراحمد مرکز استان به تازگی با اعمال محدودیت‌های شدید وارد وضعیت نارنجی شده و شهرستان‌های بزرگ چون گچساران و کهگیلویه همچنان در وضعیت نارنجی هستند از مردم درخواست کرد به پویش «یلدا را در خانه بمانیم» ملحق شوند. وی با بیان اینکه با بی‌احتیاطی برخی از شهروندان روزانه شاهد چهار تا هفت فوتی در کهگیلویه و بویراحمد در آذر ماه امسال بوده‌ایم، تأکید کرد: میانگین روزانه مرگ بر اثر ویروس کرونا در استان هم اکنون به ۲ تا سه نفر کاهش یافته است.
یزدان پناه گفت: تعداد بستری‌های مبتلا به بیماری کووید-۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد از ۴۸۰ مورد به ۲۸۵ بیمار کاهش یافته است. در صورت کوتاهی شهروندان و افزایش تعداد مبتلایان به کووید-۱۹ در استان محدودیت‌های آذرماه دوباره از سر گرفته می‌شود.

احتمال وجود تمساح در دریاچه خلیج فارس
تهران - رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان تهران گفت: با توجه به انتشار اخباری در فضای مجازی مبنی بر وجود تمساح در دریاچه خلیج فارس؛ این موضوع را رد نمی‌کنیم. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، فاطمه برنا افزود: با توجه به شرایط زیستی تمساح که یک گونه دو زیست است به هیچ عنوان نمی‌تواند در فضای آب قرار گیرد و به بیرون از دریاچه نیاید، این گونه باید در طول شبانه روز حتماً آفتاب بگیرد.
وی ادامه داد: محیط زیست وجود یا نبود تمساح ۳ متری در دریاچه خلیج فارس را رد نمی‌کند و شاید کم شدن لاک پشت‌ها و گونه‌های آبزی در دریاچه به‌دلیل وجود اردک ماهی‌های دریاچه باشد. رئیس محیط ‌زیست شهر تهران تصریح کرد: پایش‌های محیط ‌زیست همچنان ادامه دارد تا به اخبار جدیدی برسیم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7516/6/563047/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها