از سوی رهبر معظم انقلاب انجام شد

اعطای نشان درجه یک نصر به دانشمند شهید محسن فخری‌زاده


با موافقت فرمانده معظم کل قوا نشان درجه یک نصر به دانشمند شهید محسن فخری‌زاده تقدیم شد. رئیس ستاد کل نیروهای مسلح صبح دیروز با حضور در منزل دانشمند شهید محسن فخری‌زاده و دیدار با خانواده این شهید، نشان درجه یک نصر را که اهدایی و مزین به امضای رهبر معظم انقلاب اسلامی است، به ایشان تقدیم کرد. به گزارش ایسنا، در این دیدار که فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و تعدادی از معاونین ستاد کل نیروهای مسلح نیز حضور داشتند سرلشکر باقری با بیان اینکه شهید دکتر فخری‌زاده فردی کم‌نظیر از لحاظ علمی، اخلاقی، ایمانی و انقلابی بود و شهادت او ضایعه‌ای دردناک برای جامعه علمی و نیروهای مسلح محسوب می‌شود، گفت: بی‌تردید مسیر پر فروغی را که دانشمند شهید دکتر فخری‌زاده در پیش گرفته بود، با استحکام، دقت و سرعت هر چه بیشتر ای پیموده خواهد شد.  سرلشکر باقری‌ با یادآوری اینکه نشان درجه یک نصر ویژه محققین، پژوهشگران و شخصیت‌هایی برجسته ملی که جبهه دفاعی نظام اسلامی را پشتیبانی و حمایت می‌کنند است، افزود: بر این اساس مقام معظم رهبری بالاترین رتبه آن را که نشان (درجه یک نصر) است برای این شهید والامقام که عمر با ارزشمند خود را در راستای پشتیبانی و حمایت از جبهه انقلاب اسلامی مبذول داشته‌اند، در نظر گرفتند و اهدای این نشان ارزنده مایه افتخار، سربلندی و عزت مستدام شهید فخری‌زاده برای تمام نسل‌ها است.
سرلشکر باقری در حاشیه اعطای نشان درجه یک نصر از سوی فرمانده معظم کل قوا به خانواده شهید فخری‌زاده با بیان اینکه طی سالیان طولانی توفیق این را داشتیم در جریان تلاش‌ها و خدمات ارزنده و فعالیت‌های گرانسنگ تحقیقاتی و پژوهشی این شهید والامقام در جنبه‌های مختلف علمی و پژوهشی باشیم، تصریح کرد: شهید فخری‌زاده فردی کم‌نظیر از لحاظ علمی، اخلاقی، ایمانی و انقلابی بود و شهادت این دانشمند برجسته ضایعه‌ای دردناک برای جامعه علمی و نیروهای مسلح است. وی افزود: ان‌شاءالله به برکت تلاش‌های خالصانه و بی‌ادعای این شهید والامقام، شاگردان و همکاران این شهید راه پرفروغ او را ادامه خواهند داد و سنگری را که این شهید در آن به تولید علم و دانش می‌پرداخت با همت و تلاش هرچه بیشتر حفظ خواهند کرد. رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با آرزوی علوّ درجات معنوی برای شهید فخری‌زاده گفت: بی‌شک انتقام خون شهید عرصه علم و دانش بر اساس منطق عملیاتی جبهه انقلاب اسلامی در زمان و مکان مناسب از نظام استکبار گرفته خواهد شد.
امیر سرلشکر سید عبدالرحیم، فرمانده کل ارتش هم در مراسم اهدای نشان نصر درجه یک از سوی رهبر معظم انقلاب به دانشمند شهید فخری‌زاده تأکید کرد: ملت ایران هیچگاه از خون پاک فرزندان برجسته خود نخواهد گذشت. وی تکریم و تجلیل از مقام شامخ دانشمند شهید  محسن فخری زاده را پاسداشت علم و دانش و فرهیختگی فرزندان برومند ایران اسلامی دانست و افزود: این شهید والامقام در سخت ترین شرایط تحریم در مقابله با نظام سلطه توانستند قله های پیشرفت و ترقی را طی کرده و ایران اسلامی را علیرغم همه دشمنی ها و هجمه های سخت و نرم استکبار جهانی به جایگاه واقعی خود نائل کنند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7516/1/563005/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها