ایران در ایران



بهره مندی۴۶ هزار مشترک سیستان و بلوچستان از برق رایگان

زاهدان- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان گفت: ۴۵ هزار و ۸۲۳ مشترک خانگی کم مصرف این استان در دوره قرائت آبان ماه سال‌جاری از برق رایگان بهره‌مند شدند.
به‌ گزارش ایرنا، خلیل عوض‌زاده اظهار داشت: ۳۲ هزار و ۲۲۵ مشترک روستایی و ۱۳ هزار و ۵۹۸ مشترک شهری از تخفیف ۱۰۰ درصدی صورتحساب برق برخوردار شدند و تا زمانی که در گروه کم مصرف باقی بمانند شامل این تخفیف خواهند بود.  وی ادامه داد: صورتحساب این مشترکان چون گذشته از طریق پیامک ارسال می‌شود، اما مبلغی در صورتحساب درج نشده و هزینه پرداختی صفر است.مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان بیان کرد: طرح «برق امید» فرصت مناسبی برای همه مشترکان ایجاد می‌کند که مصرفشان را کم کرده و از تخفیف ۱۰۰ درصدی بهای برق برخوردار شوند. وی تصریح کرد: تغییر نگرش مصرف کنندگان برق خانگی به استفاده صحیح از منابع انرژی با استفاده از ساز و کارهای تشویقی و بازدارنده از اهداف اصلی طرح «برق امید» محسوب می‌شود.
 عوض‌زاده با بیان اینکه سیستان وبلوچستان در طول سال از محدوده زمانی مختلف مناطق گرمسیری برخوردار است، افزود: شهرستان‌های چابهار، نگور، کنارک از ابتدای فروردین تا پایان آذر، شهرستان‌های نیکشهر، فنوج، قصرقند، بنت و اسپکه از اول فروردین تا پایان مهر، شهرستان‌های ایرانشهر، دلگان، سرباز، راسک، بزمان، زابل، هیرمند، زهک، نیمروز و هامون از اول فروردین تا پایان شهریور جزو مناطق گرمسیری یک قرار می‌گیرند.
وی ادامه داد: شهرستان‌های جالق، سیرکان و ایرندگان از اول خرداد تا پایان مرداد جزو مناطق گرمسیری ۲، میرجاوه، کورین، نصرت آباد، سراوان، سیب و سوران و مهرستان از اول خرداد تا پایان مرداد، نیکشهر، فنوج، قصرقند، بنت و اسپکه ماه‌های فروردین، آبان و آذر، سرباز و راسک ماه مهر جزو مناطق گرمسیری سه و شهرستان‌های زاهدان و خاش از اول خرداد تا پایان مرداد جزو مناطق گرمسیری چهار قرار می‌گیرند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان به نرم افزار خدمات غیرحضوری برق ایران اشاره کرد و افزود: مشترکان برق خانگی با مراجعه به این نرم افزار می‌توانند به راحتی از وضعیت دسته‌بندی مصرفی‌شان در طرح «برق امید» آگاه شوند.

فقدان سفارش تحقیقات علمی به دانشگاه‌های مازندران

ساری - رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت یکی از مشکلات در کشور ما فقدان یا کمبود سفارش تحقیقات به دانشگاه‌ها در سطح ملی و استانی است و باید در این حوزه فعالیت داشته باشیم. وضعیت تحقیقات پیش‌از انقلاب و بعد از انقلاب تا به امروز قابل مقایسه نیست و رتبه‌های مطلوب علمی و تحقیقاتى میهن اسلامى‌مان در دنیا نشان‌دهنده این پویایی و شکوفایی است.
دکتر سیدفرزاد جلالی، در مراسم افتتاحیه بیست‌ویکمین همایش پژوهشی مجازی دانشجویان علوم پزشکی کشورافزود: تحقیقات باید مصرف‌کننده داشته باشد و مهم‌ترین مشترى و مصرف کننده نتیجه تحقیقات، مردم هستند. تحقیق خوب باید سبک زندگى و سلامت مردم را بهبود دهد.رئیس کنگره سالانه ملی پژوهشی دانشجویان علوم‌پزشکی کشور ادامه داد: دومین استفاده‌کنندگان ویژه تحقیقات‌و پژوهش سیاستگذاران هستند که این نتایج را در حوزه‌های بهداشتی و درمانی مورد استفاده قرار می‌دهند و بالاخره در بخش سوم صنعت است که مشترى پروپاقرص نتایج تحقیقات است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل اذعان کرد: با توجه به اینکه بودجه کشور در مسأله تحقیقات هنوز ناچیز است و به‌صورت کامل هم محقق نمی‌شود، باوجود بیش از ۲۷۰۰دانشگاه در کشور و بیش از 50 هزار تحقیق در سال، هنوز در مقایسه با کشورهاى پیشرو عقب هستیم. دکتر جلالی یادآور شد: دانشگاه علوم‌پزشکی بابل برای سومین دوره است که میزبان این کنگره ملی و بین‌المللی است و با‌وجود شرایط ناخوشایند کرونایی کشور۶۸۲مقاله از ۴۶دانشگاه و در ۹ محور علوم پزشکى داشتیم که ١١٥ مقاله ارائه خواهند شد.

بخشش به‌جای مجازات در 23 هزار پرونده در گلستان

گرگان - رئیس شورای حل اختلاف گلستان گفت: 23 هزار پرونده امسال با گذشت شاکیان در گلستان بسته شد.
احمد جعفری با بیان اینکه گلستان از استان‌های پیشرو در زمینه صلح و سازش است، افزود: علاوه بر شعب ویژه صلحی، در شعب رأیی شورای حل اختلاف استان نیز اولویت با برقراری صلح و آشتی بین طرفین پرونده هاست. جعفری به ورود و رسیدگی سالانه بیش از 40 درصد پرونده‌های محاکم در شعب شورا اشاره کرد و گفت: امسال 39 هزار پرونده از محاکم و دادسراهای استان برای میانجیگری و پادرمیانی به شعب صلحی شورای حل اختلاف استان فرستاده شد در حالی که این تعداد در سال گذشته 27 هزار پرونده بود. معاون قضایی رئیس کل دادگستری گلستان افزود: فلسفه تشکیل شورا‌های حل اختلاف کاستن از تعداد مراجعات به دستگاه قضایی است و دعاوی، خواسته‌ها و شکواییه‌هایی که پیچیدگی کمتری دارند به شعب شورای حل اختلاف ارجاع داده می‌شود.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7512/11/562569/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها