دیگه چه خبر






پیش‌بینی مطهری از سیاست دولت بعدی در ایران
 
   خبر اول اینکه، علی مطهری، نماینده سابق مجلس در گفت‌و‌گویی با یورونیوز درباره احتمالات پیش‌ روی انتخابات سال آینده گفته است: اگر بازگشت امریکا به برجام به‌خوبی انجام شود و با روی کار آمدن آقای بایدن برخی تحریم‌ها لغو شوند، قطعاً یک گشایش اقتصادی در کشور ایجاد خواهد شد و مردم تا حدی به آینده اقتصادی کشور امیدوارتر می‌شوند و مشارکت بیشتری در انتخابات ریاست جمهوری خواهند داشت. در صورت بالا بودن مشارکت مردم در انتخابات، معمولاً افراد و گروه‌های تندرو رأی نمی‌آورند. در این صورت لاجرم یک فرد معتدل رأی خواهد آورد. ولی اگر پیوستن امریکا به برجام طولانی شود و سختی‌های حاکم بر وضع اقتصادی کشور ادامه یابد، قاعدتاً مشارکت مردم در انتخابات پایین خواهد بود و در این شرایط احتمال روی کار آمدن یک دولت تندرو در ایران وجود دارد. او درباره احتمال مذاکره اصولگرایان با امریکا بعد از تشکیل دولت بعدی نیز گفته است: هر دولتی که در آینده حاکم شود، مجبور است همین راه را ادامه دهد؛ چون بالاخره باید معیشت مردم را اداره کند. ما باید بتوانیم پول‌های بلوکه‌شده‌مان را از خارج به داخل منتقل کنیم و اقتصادمان باید شرایط عادی پیدا کند. هر دولتی که بر سر کار آید، مجبور است برود این راه‌ها را باز کند. تندروهایی که امروز به دولت انتقاد می‌کنند، اگر خودشان در دولت بعدی باشند، چون که باید به مردم پاسخگو باشند، قطعاً همین راه را طی خواهند کرد. مثلاً مشکل FATF و مشکل برجام را حل خواهند کرد، روابط خارجی را توسعه خواهند داد، روابط با کشورهای همسایه و کشورهای عربی را بهبود خواهند بخشید. هر دولتی که پس از انتخابات ۱۴۰۰ تشکیل شود، مجبور است این کارها را برای بهبود وضع اقتصادی کشور انجام دهد. بنابراین اگر یک دولت تندرو هم تشکیل شود، تندروها دست از کارشکنی‌های کنونی‌شان برمی‌دارند و دنبال انجام همین کارها خواهند رفت. به گفته مطهری اگر قرار باشد مصوبه اخیر مجلس اجرا شود و اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی از سوی ایران لغو گردد، روسیه و چین هم طرف امریکا را خواهند گرفت.

توضیح خرازی درباره سلامتی رهبری

  خبر دیگر اینکه، سیدمحمد صادق خرازی در واکنش به برخی شایعات درباره سلامتی رهبر معظم انقلاب، این ادعاها و شایعات را ساختگی دانست. او دیروز در حساب کاربری‌اش در اینستاگرام نوشت؛« من معمولاً سعی کرده‌ام سکوت اختیار کنم. ساختار و تشکیلات رهبری سیستم اطلاع‌رسانی خود را دارد و دلیلی ندارد فردی مثل من اظهارنظری کند اما به‌دلیل انبوه تماس‌هایی که با من گرفته شد این پست را می‌گذارم. امروز برای جلسه‌ای در بیت معظم‌ له بودم و ناهار را در آنجا صرف کردم و با یکی از نزدیکان حضرت آقا صحبت داشتم، بحمدالله حال مبارک ایشان عالی و سرشار از انگیزه و انرژی هستند. به شایعات دروغ و فرافکنی‌ها توجهی نشود. کل سناریو ساخته و پرداخته شایعه افکنانه و دروغ پردازان خارجی است و بس.»

نظارت مجلس ایران بر انتخابات ونزوئلا

  دست آخر اینکه،  سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ازسفر هیأتی پارلمانی برای نظارت بر انتخابات ونزوئلا خبر داد. به گزارش خبرآنلاین، ابوالفضل عمویی عضو هیأت ایرانی ناظر بر انتخابات مجلس ونزوئلا در مطلبی در صفحه توئیتر خود نوشت: «از طرف ایران ناظر شفافیت انتخابات مجلس ملی ونزوئلا بودیم. به ملت بزرگ ونزوئلا تبریک می‌گوییم. ایران و ونزوئلا دوستی‌ها را تقویت خواهند کرد. از همکاری و میزبانی وزیر امور خارجه و شورای ملی انتخابات تشکر می‌کنیم.» انتخابات پارلمانی ۱۶ آذر در ونزوئلا برگزار شد و سوسیالیست‌ها به رهبری مادورو اکثریت کرسی‌ها را از آن خود کردند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7512/3/562548/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها