اخبار




در جلسه کمیته‌های ستاد مقابله با کرونا تأکید شد
تلاش جدی دولت برای تهیه و تولید واکسن

جلسه کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا عصر سه‌شنبه به ریاست رئیس جمهوری تشکیل شد. به گزارش ایرنا، مسئول کمیته بهداشتی و درمانی در این جلسه گزارشی در 2 محور درباره تأثیر مثبت غربالگری‌های گسترده اخیر با به‌کارگیری کیت‌های تشخیص سریع و افزایش تولید این نوع کیت و نیز مراحل پیشرفت ساخت واکسن در داخل و راه‌های تأمین و تهیه واکسن از خارج از کشور ارائه کرد. رئیس جمهوری با اشاره به این گزارش گفت: ستاد ملی برای مهار کرونا تلاش‌های خود را با دو اولویت هدف گذاری کرده است. اولویت نخست، اجرای پروتکل‌ها و مراقبت‌های اجرایی در غربالگری و فاصله‌گذاری هوشمند به عنوان تضمین شده‌ترین راه است که علائم مثبت آن را در کنترل موج جدید شاهد بودیم. حسن روحانی اولویت دوم را تأمین و تهیه واکسن دانست و افزود: مقدمات و مسیر ساخت این واکسن با اتکا به توانایی دانشمندان و مراکز تخصصی داخلی فراهم شده و تهیه و خرید آن از خارج از کشور نیز در دستور کار است. مهم‌ترین تصمیمات جلسه دیروز، تلاش برای تهیه هر چه سریع‌تر واکسن مورد تأیید سازمان بهداشت جهانی و توزیع آن بر اساس اولویت‌ها در کشور و نیز تمرکز جدی‌تر بر تولید واکسن در داخل کشور بنا بر تأکید رئیس جمهوری بود. در این جلسه همچنین مقرر شد ممنوعیت تردد از ساعت 21 تا 4 بامداد در همه شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی الزامی شود.

نمایندگان روحانی در منزل شهید فخری‌زاده

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهوری و علی ربیعی سخنگوی دولت دوشنبه شب به نمایندگی از طرف رئیس‌جمهوری با حضور در منزل شهید محسن فخری‌زاده دانشمند برجسته کشور با خانواده این شهید بزرگوار دیدار کردند. به‌گزارش ایرنا، واعظی در دیدار با همسر و فرزندان شهید فخری‌زاده ضمن ابلاغ سلام رئیس‌جمهوری به خانواده معظم شهید تأکید کرد: شهید فخری‌زاده سراسر عمر پربرکت خود را در جهت خدمت به‌ملت و توسعه علم و دانش این مرز و بوم سپری کرد و در همین راه جان خود را فدای ملت کرد و راه این شهید بزرگوار باید به یک مکتب برای جوانان و آینده سازان کشور تبدیل شود. وی افزود: ایشان متعلق به‌همه ملت ایران بودند و نمی‌توانیم اجازه دهیم خون مطهر یک دانشمند برجسته علمی که عمر خود را در راه خدمت به ملت سپری کرد، پایمال شود. همسر و فرزندان شهید فخری‌زاده نیز با قدردانی از پیام تسلیت رئیس‌جمهوری و همچنین حضور رئیس دفتر رئیس‌جمهوری و سخنگوی دولت به نمایندگی از رئیس‌جمهوری در منزل شهید، بر ادامه راه شهید و شناسایی و محاکمه عاملان این جنایت تأکید کردند.

فرمانده سپاه: دشمنان منتظر واکنش ما باشند

فرمانده کل سپاه پاسداران با تأکید بر این که راه شهید فخری‌زاده با عزم و اراده بیشتر دنبال می‌شود، گفت: دشمنان باید منتظر واکنش‌های جمهوری اسلامی ایران با کیفیت و وضعیتی که خودمان تعیین می‌کنیم، باشند. به‌گزارش ایرنا سرلشکر حسین سلامی در حاشیه مراسم گرامیداشت دانشمند شهید محسن فخری‌زاده در ستاد فرماندهی کل سپاه، با بیان اینکه بزرگترین لطف الهی که شهادت است، شامل حال محسن فخری‌زاده و فخر ایران شد، اظهارکرد: دشمنان قسم خورده ایران اسلامی باید بدانند که شهادت چراغ راه ماست و ما راه این شهید عزیز را ادامه خواهیم داد و راهی که شهدا باز می‌کنند، هیچگاه توقف نخواهد داشت.

 قالیباف مصوبه مجلس را ابلاغ کرد

احمد امیرآبادی، عضو هیأت رئیسه مجلس از ابلاغ قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها توسط محمدباقر قالیباف، به دلیل پایان مهلت ابلاغ آن توسط رئیس جمهور خبر داد. رئیس جمهوری پیش از این مخالفت دولت با این مصوبه ضد برجامی را اعلام کرده و گفته بود که آن را برای مسیر آینده دیپلماسی کشور مضر می داند. حسن روحانی تا روز دوشنبه فرصت داشته قانون یاد شده را برای اجرا ابلاغ کند اما با عدم ابلاغ از سوی وی، رئیس مجلس خود این اقدام را انجام داده است. قالیباف پیش از این قانون  پرداخت یارانه برای تأمین کالای اساسی را نیز برای اجرا ابلاغ کرده بود. دولت با این مصوبه مجلس هم مخالف بود.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7512/2/562545/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها