دیگه چه خبر




ادعاهای اسرائیلی درباره ترور شهید فخری‌زاده

   خبر اول اینکه، وزیر اطلاعات اسرائیل در سخنانی مدعی شد که این رژیم محسن فخری‌زاده را شناسایی و تعقیب کرده و فهمیده‌ که او در حال انجام چه کارهایی بوده است. به گزارش ایسنا به نقل از شبکه المیادین، «الی کوهن» در ادامه این اظهارات که به نوعی اعتراف به دست داشتن رژیم صهیونیستی در عملیات ترور شهید فخری‌زاده به شمار می‌آمد دیگر دانشمندان هسته‌ای ایران را تهدید و ادعا کرد: دانشمندان هسته‌ای ایران با آرامش نمی‌خوابند، آنها می‌دانند که اتفاقات این هفته ممکن است برای هر یک از آنها رخ بدهد. با وجود این اظهارات بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در یک نشست خبری از پاسخ به سؤالی درباره متهم بودن اسرائیل به ترور دانشمند ایرانی طفره رفت و گفت: آنها (ایرانی‌ها) همیشه ما را سرزنش می‌کنند. درست یا غلط. هر چیزی که در ایران اتفاق می‌افتد ما را سرزنش می‌کنند. گفته می‌شود که نتانیاهو از اعضای دولت خود خواسته است درباره ترور دانشمند هسته‌ای- دفاعی ایران اظهار‌نظر نکنند.

دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا: حق با ایرانی‌هاست

  خبر دیگر اینکه، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از موضع ایران مبنی بر بی‌اعتمادی به امریکا دفاع کرد. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، «جوزپ بورل» در گفت‌و‌گو با یورونیوز انگلیسی با اشاره به ابراز تمایل رئیس جمهوری آینده امریکا به بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران، گفت: اروپا بسیار علاقه‌مند بوده است که طرح جامع اقدام مشترک دوام بیاورد. من باید آن را زنده نگه دارم، این توافق کمی به‌خواب زمستانی رفته، اما هنوز نمرده است. حالا باید دید ایرانی‌ها چه فکر می‌کنند، چون حق دارند حس کنند که به آنها خیانت شده است، شاید نخواهند دوباره با همان کارت‌های قبلی بازی کنند. اما باید منتظر بود و دید که چه روی خواهد داد.

تلاش مجلس نمایندگان امریکا برای بازگشت به برجام

  شنیدیم که، رئیس جدید کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان امریکا طی بیانیه‌ای از تلاش خود برای بازگشت این کشور به توافق هسته‌ای با ایران خبر داده است. به گزارش ایلنا به نقل از رپابلیک ورلد، «گرگوری میکس» رئیس جدید کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان در این بیانیه تصریح کرده که کمیته تحت ریاستش برای پیوستن دوباره امریکا به برجام و سازمان جهانی بهداشت تلاش خواهد کرد. میکس نخستین امریکایی آفریقایی‌-تباری است که به عنوان رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان امریکا انتخاب می‌شود.

وضع تحریم‌های جدید علیه ایران

  دست آخر اینکه،  در ادامه سیاست هر هفته یک تحریم جدید دولت ترامپ در هفته‌های آخر فعالیت‌اش روز پنجشنبه وزارت خزانه‌داری امریکا از اعمال تحریم علیه یک شخص و نهاد مرتبط با ایران خبر داد. به گزارش ایسنا، وزارت خارجه امریکا با صدور بیانیه‌ای از اعمال تحریم علیه «گروه شهید میثمی» و رئیس آن «مهران ببری» خبر داد و اعلام کرد که این دو به اتهام ارتباط با سازمان پژوهش‌های نوین دفاعی در لیست تحریم‌ها قرار گرفته‌اند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7508/3/562185/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها