اخبــــار




شبکه شاد رایگان است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره قیمت اینترنت گفت: اینترنت نه تنها گران نشده و نخواهد شد، بلکه درصورت رشد ترافیک، در سال آینده هم ارزان‌تر خواهد شد.
به گزارش «ایران»، محمدجواد آذری‌جهرمی در اینستاگرام خود، از کاربران خواست سؤالاتی را مطرح کرده تا به آنها پاسخ دهد. او در پاسخ به این سؤال که چرا اینترنت گران شده، گفت: نه تنها گران نشده و نخواهد شد، بلکه درصورت رشد ترافیک، در سال آینده هم ارزان‌تر خواهد شد. وی درباره اینترنت دانش‌آموزان و همچنین مشکلات این سامانه توضیح داد: شاد رایگان است و ماهانه هزینه گزافی از سوی دولت بابت یارانه ترافیک شاد به حساب شرکت‌های اینترنتی منظور می‌شود. سرورهای شاد در برخی ساعات کم می‌آورد. پیگیری مشترکی با وزیر آموزش و پرورش از همراه اول که نرم‌افزار شاد را توسعه داده، کرده‌ایم که در حال رفع مشکل هستند.وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره مشکلات افزایش قیمت گوشی‌ و لپ‌تاپ و راهکار کاهش قیمت این کالاهای الکترونیکی بیان کرد:‌ راهکار اصلی بی‌شک بالا رفتن ارزش پول ملی است که به خاطر تحریم‌های ظالمانه کاهش جدی یافته است. در این شرایط، ما تولید گوشی ارزان‌قیمت و متناسب داخلی را پیگیری کردیم. البته تمام توان ظرفیت کارخانه‌های داخلی به تولید تبلت اختصاص پیدا کرده تا نیاز دانش‌آموزان را برطرف کنیم.

مذاکرات امریکا با مدیر هواوی
برای اقرار به نقض تحریم‌ها

دولت امریکا سرگرم مذاکره با منگ وانژو، مدیر مالی هواوی پیرامون توافقی است که کمک می‌کند تا وی که اکنون به جرم نقض تحریم‌های واشنگتن در بازداشت خانگی در کانادا بسر می‌برد، به چین برگردد.
به گزارش ایسنا، روزنامه وال‌استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه نوشت: وکیلان خانم منگ طی هفته‌های اخیر با مقامات وزارت دادگستری امریکا گفت‌و‌گو کرده‌اند تا وارد توافق تعویق پیگرد قانونی شوند. قرار است مذاکرات بیشتری در هفته پیش‌رو با هدف انعقاد توافق پیش از پایان دوره دولت ترامپ صورت بگیرد.
منگ دسامبر سال ۲۰۱۸ در ونکوور کانادا دستگیر شد. امریکا وی و شرکت هواوی را به نقض تحریم‌ها علیه ایران متهم کرده و خواستار استرداد مدیر مالی هواوی به امریکا شده است. واشنگتن مدعی است که منگ به بانک‌های بزرگ از جمله HSBC درباره روابط هواوی با یک زیرمجموعه در ایران به نام اسکای کام، دروغ گفته تا بتواند خدمات بانکی دریافت کند اما هواوی ارتکاب هرگونه تخلف را تکذیب کرده است. طبق گزارش وال استریت ژورنال، تحت توافقی که اکنون مورد مذاکره قرار دارد، اگر منگ، ادعاهایی که علیه وی وجود دارد را بپذیرد، امریکا با تعویق پیگرد قانونی علیه وی یا لغو اتهامات مذکور موافقت خواهد کرد. همچنین وی می‌تواند از کانادا که در حال حاضر در بازداشت خانگی بسر می‌برد، به چین برگردد. منگ تاکنون در برابر این پیشنهاد مقاومت کرده زیرا بر این باور است که هیچ کار خلافی انجام نداده است. دستگیری منگ که دختر رن ژنگ فی، بنیانگذار هواوی است، تنش‌ها میان امریکا و چین و فشارهای امریکا علیه یکی از مهمترین شرکت‌های فناوری چین را تشدید کرد. امریکا مدعی است که هواوی تهدیدی برای امنیت ملی به شمار می‌رود و تلاش کرده است کشورهای دیگر را برای جلوگیری از استفاده از تجهیزات شبکه‌های موبایل ۵G هواوی متقاعد کند. واشنگتن همچنین هواوی را هدف تحریم‌هایی قرار داده که دسترسی این شرکت به تراشه‌های مورد نیاز برای تولید محصولاتش را محدود کرده است.

 از سوی وزارت دادگستری امریکا
فیس بوک به تبعیض علیه کارگران متهم شد

وزارت دادگستری امریکا فیس‌بوک را به تبعیض علیه کارگران امریکایی و استخدام مهاجران به‌جای آنها متهم و از آن شکایت کرده است.
به‌گزارش مهر، دولت ترامپ با شکایت علیه فیس‌بوک، آن را متهم به تبعیض علیه کارگران امریکایی کرده است. به‌طور دقیق دولت امریکا ادعا می‌کند فیس بوک به‌جای کارمندان امریکایی، کارگران خارجی با ویزای مخصوص را برای ٢٦٠٠ شغل با درآمد بالا استخدام کرده است.
وزارت دادگستری امریکا اعلام کرد شبکه اجتماعی مذکور از به‌کارگیری و استخدام کارگران واجد شرایط امریکایی برای مشاغلی خودداری می‌کند که برای کارگران با ویزای موقت رزرو شده‌اند.  ویزاهایH-1B مربوط به شرکت‌های بزرگ فناوری هستند و توسعه دهندگان برنامه و دیگر کارمندان این شرکت‌ها از آن بهره می‌گیرند.  این شکایت پس‌ از ٢ سال تحقیقات گسترده توسط بخش حقوق شهروندی وزارت دادگستری امریکا انجام شده است.  در بیانیه بخش حقوق شهروندی وزارت دادگستری امریکا آمده است: فیس بوک عمداً سیستم استخدامی ایجاد کرده که به‌ کارگران واجد شرایط امریکایی اجازه نمی‌دهد به طور عادلانه از فرصت‌های شغلی باخبر شوند. درعوض صاحبان ویزاهای موقت را به کار می‌گیرد.
 متوسط درآمد سالانه فرصت‌های شغلی مذکور ١٥٦ هزار دلار است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7508/13/562138/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها