اخبـــــــار




کشف لوازم آرایشی قاچاق از یک انبار

گروه حوادث/   مأموران پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز موفق به کشف بیش از 300 میلیون تومان کالای آرایشی، پزشکی و الکترونیکی قاچاق در جنوب تهران شدند.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، ساعت ۴ بعد از ظهر چهارشنبه ۱۲ آذر، مأموران گشت نامحسوس مبارزه با قاچاق کالا و ارز، حین گشت در اطراف میدان شوش، به دو خودرو وانت در خیابان شوش غربی مشکوک شدند. راننده‌ها در مقابل یک باربری توقف کرده و منتظر بودند تا در انبار باز شود که در همین حین، مأموران به سراغ راننده‌ها رفته و با بازرسی خودروی آنها، دریافتند که بار آنها لوازم آرایشی خارجی است.
یکی از راننده‌ها در تحقیقات گفت: فردی با ما تماس گرفت و خواست تا این لوازم را از انباری واقع در کهریزک بار زده و به این آدرس بیاوریم. ما مدرکی برای بارها نداریم اما می‌دانیم مقداری کالا نیز توسط راننده‌های دیگر به داخل انباری که در مقابلش توقف کرده‌ایم آورده شده است. با اطلاع از این موضوع، بلافاصله هماهنگی‌های قضایی صورت گرفت و مأموران وارد انبار شدند. با ورود به انبار، مأموران با مقدار زیادی لوازم آرایشی، الکترونیکی، پزشکی و... که به صورت قاچاق وارد پایتخت شده بود، مواجه شدند. مرد انباردار مدعی شد این کالاها متعلق به وی نیست و او فقط از آنها نگهداری می‌کند؛ در ادامه تحقیقات مأموران به بازبینی دوربین‌های مداربسته انبار پرداختند.
دوربین‌ها نشان می‌داد ساعت ۴:۳۰ صبح همان روز، ۵ خودروی شوتی (خودروهایی که قاچاقچیان برای حمل کالاهای قاچاق استفاده می‌کنند) وارد انبار شده و بار خود را تخلیه کرده‌اند؛ در ادامه مشخص شد این انبار، محلی برای کالاهای قاچاق بوده و چندین قاچاقچی، کالاهایشان را که به صورت غیرقانونی از مرزها وارد ایران کرده و به پایتخت رسانده بودند، به این انبار منتقل کرده تا در فرصتی مناسب در بازار توزیع کنند و به فروش برسانند.
سرهنگ ولیپور گودرزی، رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: حدود سیصد هزار لوازم آرایشی (کاشت ناخن و ناخن مصنوعی)، ۱ دستگاه بیت کوین، ۱۲۴ دستگاه لوازم الکترونیکی، ۶ دستگاه لوازم پزشکی، ۱۹۰ عدد لوازم جانبی موبایل محصول کشورهای چین و کره به ارزش تقریبی ۳ میلیارد ریال از این انبارها کشف شد؛ ۶ نفر که سه راننده، دو نفر از مالکان کالا و یک انباردار بودند در این رابطه دستگیر شده و تحقیقات برای دستگیری سایر افرادی که در این قاچاق نقش داشته اند ادامه دارد.


دیوار قبرستان روی خودروها آوار شد

گروه حوادث/   ریزش دیوار آرامستان قدیمی شهر سنندج 12 خودرو را تخریب کرد.
دیوار محوطه بهشت محمدی سنندج با قدمتی بیش از 50 سال، مشرف بر جاده کمربندی این شهر عصر روز پنجشنبه فروریخت و بر اثر این ریزش 12 خودرو خسارت دید. بر اساس گفته کارشناسان حوزه شهری، رعایت نشدن نکات فنی در ساخت، بی‌توجهی مسئولان شهری به وضعیت دیوار و خالی شدن زیر دیوار بر اثر تعریض خیابان از دلایل این ریزش بوده است. مرتضی سنندجی، رئیس سازمان آرامستان‌های شهرداری سنندج نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با بیان اینکه تعریض خیابان باعث شده زیر پی دیوار بهشت محمدی خالی و اکنون تخریب شود اظهار داشت: فروریختن دیوار بهشت محمدی موجب خسارت به 12 خودرو سواری شده اما خسارت جانی در پی نداشت. وی وعده پرداخت خسارت وارد شده به خودروهای سواری را از محل بیمه شهری داد و گفت: امیدوارم بتوانیم خسارت این 12 خودرو سواری را از این محل پرداخت کنیم.

حیوان آزار ارومیه‌ای دستگیر شد

گروه حوادث/ فرد حیوان‌آزاری که اقدام به بریدن گوش‌های یک قلاده سگ در ارومیه کرده بود، توسط یگان حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی شناسایی و دستگیر شد.
رضا خیری، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی در این باره گفت: پس از انتشار تصاویر بریدن گوش‌های یک قلاده توله سگ در فضای مجازی، اکیپ عملیات یگان حفاظت این اداره کل، موضوع را در دستور کار قرار دادند و پس از بررسی‌های اولیه معلوم شد حادثه در شهرستان ارومیه رخ داده که با دریافت دستور لازم از مراجع قضایی موضوع از طریق تیم‌های کارشناسی پلیس فتا در ارومیه پیگیری و متهم پس از شناسایی و احضار،  تحویل مراجع قضایی شد.
خیری در ادامه افزود: موضوع بریدن گوش‌های توله سگ در بین افرادی که اقدام به نزاع سگ‌ها می‌کنند، رواج داشته که این موضوع از مصادیق بارز حیوان‌آزاری است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7508/12/562132/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها