تصمیم مجلس به جذب سرمایه‌گذاری خارجی آسیب می‌زند



رئیس انجمن سرمایه‌گذاری‌های مشترک ایرانی و خارجی اظهار کرد: اگر سرمایه‌گذاران خارجی تا یک ماه پیش قصد ورود به بازارهای ایران را داشتند وقتی متوجه می‌شوند که مصوبه‌ای در مجلس ایران است که مسلماً خطرات اقتصادی  خواهد داشت از سرمایه‌گذاری در ایران منصرف می‌شوند.
سید حسین سلیمی اظهار داشت: هر مصوبه‌ای که در جهت بی‌ثبات کردن اقتصاد کشور باشد هم به ضرر داخلی‌ها و هم به ضرر سرمایه‌گذاری خارجی است. مهم‌ترین موضوع در جهت سرمایه‌گذاری خارجی، ثبات اقتصادی است. تغییر تصمیم‌های ماهانه یا چند روز یکبار باعث می‌شود تا سرمایه‌گذار خارجی از سرمایه‌گذاری در ایران واهمه داشته باشد. تا یک سرمایه‌گذار با یک سیستم هماهنگ می‌شود قوانین و مصوبات تغییر می‌کنند.
وی افزود: این موضوع روی سرمایه‌گذاران خارجی تأثیر بیشتری دارد چراکه داخلی‌ها با خلق و خوی مسئولان آشنا هستند، اما خارجی‌ها وقتی برای سرمایه‌گذاری وارد یک کشور می‌شوند به این فکر می‌کنند که طی ۱۰ سال آینده معافیت مالیاتی، ثبات ارزی و غیره در آن کشور چه روندی خواهد داشت. اما وقتی که ثباتی وجود ندارد، آن سرمایه‌گذار خارجی رغبتی برای ورود نخواهد داشت.
سلیمی در ادامه خاطرنشان کرد: اینکه به یکباره تصمیم‌هایی مانند روزهای اخیر در مجلس گرفته شود که گرچه یک تصمیم سیاسی هستند اما تبعات اقتصادی دارد‌. وقتی در مجلس چنین تصمیم سیاسی می‌گیرند باید به تبعات اقتصادی آن هم توجه کنند.
وی افزود: امیدوار هستیم که کشور هرچه زودتر به سمت یک اقتصاد طبیعی و شفاف برود تا بتوانیم سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی بیشتری داشته باشید. باید توجه داشت که مبنای همه مسائل اقتصادی سرمایه‌گذاری است، بیکاری و تورم را کاهش می‌دهد و به طبیعتاً باعث کاهش اثرات منفی اجتماعی بیکاری می‌شود./ ایلنا


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7508/7/562110/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها