دیگه چه خبر


افشای اولین ترور هسته‌ای پس از ۱۴ سال

   خبر اول اینکه، در حالی که گفته می‌شود شهید علیمحمدی نخستین دانشمند هسته‌ای ترور شده ایران بوده است، روز گذشته مصطفی معین وزیر اسبق علوم در پستی اینستاگرامی افشا کرد که ترور دانشمندان هسته‌ای‎ ایران توسط موساد نخستین بار در آذر 1385 با ترور دکتر ‎اردشیر حسین‌پور شروع شده است. به گزارش تابناک، معین در این‌باره نوشته که مقامات وقت در دولت احمدی‌نژاد تصمیم گرفتند آن ترور را یک حادثه عادی جلوه دهند تا نهاد‌های اطلاعاتی زیر سؤال نروند. وزیر علوم دولت اصلاحات گفت که اردشیر حسین‌پور استاد فیزیک هسته‌ای دانشگاه شیراز و سرپرست آزمایشگاه تحقیقاتی مالک اشتر، در خوابگاه صدرای دانشگاه با گاز رادیواکتیو توسط عوامل موساد ترور شد.

تکذیب شایعات
درباره بیماری آیت‌الله مصباح یزدی

  خبر دیگر اینکه، در حالی که برخی کاربران در توئیتر از مبتلا شدن آیت‌الله مصباح یزدی به کرونا خبر داده بودند، دفتر آیت‌الله مصباح یزدی با صدور اطلاعیه‌ای ضمن رد شایعات و اخبار نادرست پیرامون وضعیت بیماری آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی تأکید کرد: مشکل ایشان ضعف مفرط جسمانی به دلیل ادامه و تشدید بیماری گوارشی است و در منزل تحت مراقبت پزشکی هستند. به گزارش ایرنا، این اطلاعیه در حالی تنها منبع موثق اخبار صحیح در این‌باره را پایگاه‌های اطلاع‌رسانی آثار آیت‌الله اعلام کرد که پیشتر روز گذشته کانال منتسب به آیت‌الله مصباح یزدی در یکی از شبکه‌های اطلاع‌رسانی داخلی با اعلام نامساعد بودن حال این عضو خبرگان رهبری و استاد حوزه، از مؤمنان خواست برای شفای وی دعا کنند.

قدردانی آژانس پناهندگان سازمان ملل از ایران

  شنیدیم که، نماینده آژانس پناهندگان سازمان ملل در ایران در پیامی از ایران تشکر کرد. به گزارش ایلنا، «ایوو فریجسن» در توئیتر خود نوشت: از ایران به‌خاطر تصویب قانون دادن تابعیت به کودکانی که مادر آنها ایرانی و پدرشان اتباع خارجی است، تشکر می‌کنیم. ما از این اقدام ایران استقبال می‌کنیم و آن را یک گام رو به جلو برای افراد بدون تابعیت در ایران و در کل جهان می‌دانیم.

دستگیری دو بدهکار بزرگ بانکی در تهران

  با خبر شدیم که، رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از دستگیری دو بدهکار بزرگ نظام بانکی کشور در پایتخت خبر داد. به گزارش ایسنا، سرهنگ علی ولی‌پور گودرزی با بیان اینکه عدم بازپرداخت تسهیلات دریافتی از سوی این دو نفر، موجب ایجاد اخلال شده بود، گفت: این افراد در مجموع بیش از 20 هزار میلیارد ریال بدهی داشتند و در پرونده آنان مواردی چون کلاهبرداری، جعل، اخذ تسهیلات غیرمجاز بانکی و... به چشم می‌خورد.

ادعای رویترز درباره واکنش شورای امنیت
به ترور دانشمند ایرانی

  دست آخر اینکه،  خبرگزاری رویترز در گزارشی مدعی شد که شورای امنیت سازمان ملل به احتمال زیاد درخصوص ترور دانشمند ایرانی اقدامی نخواهد کرد. به گزارش ایسنا، خبرگزاری رویترز این ادعا را به نقل از «دیپلمات‌های آگاه» در حالی مطرح کرده است که روز جمعه و بلافاصله پس از ترور شهید فخری‌زاده ایران در نامه‌ای خطاب به دبیرکل سازمان ملل خواستار محکومیت این ترور و عاملان آن از سوی سازمان ملل شد. رویترز در این باره نوشت: تقاضای ایران در صورتی در شورای امنیت بررسی می‌شود که یکی از ۱۵ کشور عضو این شورا چنین تقاضایی را مطرح کند اما ‌به گفته این دیپلمات‌ها، تاکنون کشورهای عضو شورای امنیت درباره انتشار بیانیه‌ای درباره ترور محسن فخری‌زاده صحبتی نکرده‌اند. این در حالی است که اتحادیه اروپا و کشورهای متعددی از جمله، چین، روسیه، سوئیس و بسیاری از کشورهای عربی همچون امارات متحده عربی، اردن، مصر این اقدام جنایتکارانه را محکوم کرده‌اند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7507/3/562097/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها