اخبــــار




سردار صنیع‌خانی: ریاست جمهوری یک سپاهی هم اشتباه است هم غیر قابل پذیرش

سردار سیدعلی صنیع‌خانی  از سرداران سپاه در دوران دفاع مقدس نسبت به حضور نظامیان در جایگاه ریاست جمهوری موضع گرفت و تأکید کرد: پذیرش مسئولیت ریاست جمهوری توسط یک پاسدار اگر به معنی تصاحب جایگاه ریاست جمهوری توسط سپاه است این هم اشتباه است و هم غیرقابل پذیرش. به گزارش جماران، صنیع‌خانی  با بیان اینکه این مطلب همان نگرانی‌هایی را در بردارد که بسیاری از صاحبنظران نظام دغدغه آن را دارند و مغایر تأکیدات حضرت امام(ره) است، افزود: امام (ره) از ائمه جمعه و سپاه انتظار داشت که فراتر از دسته‌های سیاسی باشند. زیرا اگر در یک گروه قرار بگیرند، خود به خود جمع زیادی را از دست داده‌اند و امام نمی‌خواست این اتفاق بیفتد.  این سردار با تأکید بر اینکه سپاه متعلق به عده خاصی نیست، متعلق به همه مردم است و اگر سپاه بخواهد در کنار مردم باشد باید در کنار رئیس جمهوری باشد، ادامه داد:  اگر یکی از فرماندهان سپاه رئیس جمهوری شود، همه نقاط ضعف او به سپاه بازمی‌گردد و نباید ما بگذاریم که این اتفاق بیفتد و نباید بگذاریم که سپاه لطمه بخورد. نباید جایگاه سپاه را پایین بیاوریم. جایگاه سپاه بالاتر از رئیس جمهوری است. اگر سپاه از جایگاه خدمت‌رسانی به مردم کنار برود و رقیب هرکس شود خودش را پایین آورده است.

واکنش دبیرخانه شورای‌عالی امنیت ملی به ادعای سخنگوی مجلس

سخنگوی دبیرخانه شورای‌عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران به اظهارات روز سه‌شنبه سخنگوی هیأت رئیسه مجلس واکنش نشان داد و تأکید کرد که مصوبات این شورا و مواضع دبیرخانه آن صرفاً از سوی سخنگوی این نهاد اعلام می‌شود و اعلام آن خارج از چارچوب ذکرشده مجاز نیست. به گزارش تسنیم، کیوان خسروی  با تأکید بر غیردقیق بودن مطالبی که  خارج از این چارچوب در برخی رسانه‎ها منتشر شده ، گفت: مصوبات شورای‌عالی امنیت ملی و تصمیمات دبیرخانه آن در حکم اطلاعات محرمانه است و اعلام آن خارج از چارچوب ذکرشده مجاز نیست.
موضعگیری خسروی واکنشی بود به این اظهارات محمدحسین فرهنگی، سخنگوی هیأت رئیسه مجلس که مدعی شده بود «مجلس برای طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها بیش از دو ماه با دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی مذاکره داشته و طبق مصوبه جلسه ۷۴۹ شورای عالی امنیت ملی به تاریخ ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ هماهنگ شده تا مجلس در این موارد ورود کند.»
اما  سخنگوی دبیرخانه شورای‌عالی امنیت ملی درباره آنچه ادعا شده بود، توضیح داد: «مجلس شورای اسلامی طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها را به دبیرخانه شورای‌عالی امنیت ملی ارائه نموده و دبیرخانه ملاحظات مدنظر را در این خصوص به مجلس اعلام کرده است.
بنابر این طرح نهایی که به تصویب مجلس رسید، بر اساس روال جاری در نهاد قانونگذاری کشور تدوین گردیده و حاصل نظر و اجماع نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی است.»

دستگیری3 تروریست ضد انقلاب در شمالغرب کشور

روابط عمومی قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای از دستگیری ۳ نفر از عناصر تروریست ضد انقلاب و مزدوران استکبار جهانی که قصد انجام اقدامات تروریستی داشتند؛ در شمالغرب کشور خبر داد. به‌گزارش سپاه نیوز؛ روابط عمومی قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد:
 با هوشیاری، اشراف اطلاعاتی و اقدامات پیچیده عملیاتی رزمندگان قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) نیروی زمینی سپاه، یک تیم سه نفره از عناصر
ضد انقلاب و مزدوران استکبار جهانی که قصد انجام اقدامات تروریستی داشتند؛ در منطقه مأموریتی قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) در استان آذربایجان غربی مورد رصد و تعقیب قرار گرفته و به نحوی که امکان هیچ واکنشی را پیدا نکردند؛ دستگیر شدند. در این عملیات مقادیر قابل توجهی سلاح، مهمات و تجهیزات ارتباطی تروریست‌ها توسط رزمندگان قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) کشف و ضبط شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7507/2/562093/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها