سعید لیلاز:

مسأله هسته‌ای فرماندهی غیر از رهبری ندارد



سعید لیلاز، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی و تحلیلگر اقتصاد سیاسی، تصویب طرح‌ موسوم به «اقدام راهبردی لغو تحریم‌ها» را بدون پایه اجرایی، گل به خودی و بازی در زمین حریف و دشمن توصیف و تأکید کرد: اگر کسی تصور می‌کند مسأله هسته‌ای ایران در همه جنبه‌های خود جز فرماندهی واحد مقام معظم رهبری، فرد دیگری دارد، اشتباه می‌کند. امکان ندارد که رهبری کوچکترین خطا یا تخلفی در این موضوع را ببینند و در مقابل آن سکوت کنند. به‌گزارش ایلنا، لیلاز با اشاره به اینکه صبر استراتژیک ایران در این سال‌ها تاکنون به سود ایران بود و نتیجه هم داد، اضافه کرد: کسانی که می‌گویند شهادت‌‌ها و ترورها ناشی از برجام و سیاست کوتاه آمدن است، نه اینکه بگوییم اشتباه می‌کنند، بلکه دروغ می‌گویند، به این دلیل که هم کار دستگاه‌های امنیتی ارتباطی به دولت‌ها ندارد و هم آمارها می‌گویند در دولت احمدی‌نژاد که برجام هم وجود نداشت، ترورهای بیشتری داشتیم.
عضو شورای مرکزی کارگزاران، مسأله امروز را، نه برجام، بلکه بحران عملکرد در مجلس یازدهم دانست که بازتاب دهنده سلسله رفتارهای احساسی و بی‌پشتوانه است و گفت: حتی در مصوبه اخیر، آیا از سر گرفتن غنی‌سازی اورانیوم (با غنای 20 درصد) موضوعی است که در صحن علنی مطرح شود؟ در موارد این چنینی معمولاً شورای عالی امنیت ملی تصمیم‌ می‌گیرد و مصوبات این شورا هم بدون تأیید رهبری قابلیت اجرا ندارد.
او با بیان اینکه ارکان نظام باید درباره مذاکرات تصمیم بگیرند، نه دولت‌ها یا مجلس‌ها و مذاکره بدون تنفیذ رهبری قابلیت پیگیری ندارد، افزود: اگر مجلس بخواهد با این مصوبه به غرب بفهماند که ما هم مثل امریکا، بازها و کبوترها داریم تا از این طریق روی میز مذاکره امتیاز بگیریم، خوب است، اما اگر این طرح‌ها به‌گونه‌ای باشد که ضرر داخلی آن بیشتر از سود خارجی‌اش باشد، نقض غرض است. لیلاز اضافه کرد: به‌خاطر داریم وقتی که قیمت دلار صعودی شد، مجلسی‌ها، دولت و بانک مرکزی را مقصر آن دانستند، پس امروز که با این مصوبه دلار دوباره روند صعودی پیدا کرد، باید به ما هم اجازه دهند مجلس‌نشینان را مقصر این افزایش قیمت بدانیم.
عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران با تأکید بر اینکه موضوع هسته‌ای ایران به قدری پیچیده است که بدون خرد جمعی همه دست‌اندرکاران و در با حوصله‌ترین جلسات محرمانه نمی‌توان درباره آن تصمیم گرفت، گفت: نمی‌شود مسائل مهمی در این سطح را با یک قیام و قعود پیش برد و تصمیم‌گیری کرد. 

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7507/2/562091/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها