سخنگوی دولت خبر داد

شناسایی برخی عوامل ترور شهید فخری‌زاده توسط وزارت اطلاعات


پیگیری‌ها درباره ابعاد مختلف پرونده ترور دانشمند صنعت دفاعی و هسته‌ای کشور ادامه دارد. سخنگوی دولت از شناسایی افرادی که در ترور شهید محسن فخری‌زاده با وارد کردن ابزار و تجهیزات دخالت داشتند، توسط وزارت اطلاعات خبر داد. به‌گزارش ایسنا، علی ربیعی، در ارتباط تلفنی با یک برنامه تلویزیونی در پاسخ به این پرسش که آیا وزارت اطلاعات به سرنخی در مورد ترور شهید فخری‌زاده رسیده است، گفت: در این زمینه شورای عالی امنیت ملی قبلاً اطلاع‌رسانی کرده است.
وزارت اطلاعات با تلاش‌هایی که داشت، متوجه تحرکاتی شده بودند و روی منطقه هم تقریباً تسلط پیدا کرده بودند. وزارت اطلاعات کسانی را که وسیله آورده بودند و از تکنولوژی‌هایی استفاده کرده‌ بودند، شناسایی کرده است.وی افزود: البته نظام اطلاعاتی ما خوشبختانه عقب نمانده بوده، برای اینکه ما چند سالی است که هشدار می‌دادیم و ممکن بود اتفاقی هم نیفتد، حالا میان این هشدارها و واکنش سریع و افرادی که باید این واکنش‌ها را انتقال دهند باعث تأخیر شده است و الان هم موضوع را دنبال می‌کنند و همه ابعاد آن بررسی می‌شود و زمانی که قطعی شود، واکنش متقابل طراحی خواهد شد.
روز گذشته همچنین حجت‌الاسلام منتظری دادستان کل کشور در دیدار با خانواده شهید محسن فخری‌زاده از تشکیل کارگروهی ویژه در قوه قضائیه برای پیگیری پرونده این ترور خبر داد و گفت که دستگاه قضا بزودی به پرونده و ابعاد ترور شهید فخری‌زاده در ابعاد ملی و بین‌المللی رسیدگی خواهد کرد.
آیت‌الله جنتی، دبیر شورای نگهبان نیز در جلسه دیروز شورا با تأکید بر اینکه انبوهی از شاگردان شهید فخری‌زاده مسیر او را ادامه می‌دهند، تأکید کرد: باید تربیت انسان‌های فاضل و متخصص ادامه پیدا کند و البته از جان آنها نیز بشدت مراقبت و حفاظت شود.  همچنین سید یوسف مولایی یکی از فرماندهان سپاه پاسداران با اشاره به روایات مختلف از نحوه ترور و شهادت این دانشمند علوم دفاعی و هسته‌ای کشورگفت: جزئیات شهادت، از سوی شورای عالی امنیت ملی به‌عنوان تنها منبع این امر، در حال بررسی است و تا چند روز آینده واقعیات آن از سوی دبیر یا سخنگوی شورای عالی امنیت ملی، تشریح و ابهامات آن روشن می‌شود. گفتنی است که روز گذشته در ادامه محکومیت این اقدام از سوی مقام‌های کشورهای مختلف، وزارت امورخارجه کره جنوبی نیز ترور این دانشمند برجسته کشورمان را اقدامی مجرمانه توصیف و تأکید کرد که این کارهیچ کمکی به برقراری صلح و ثبات در منطقه نمی‌کند. کشورهای دیگر از جمله سریلانکا، بلژیک، عراق و ارمنستان این ترور را محکوم کردند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7507/1/562071/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها