گالری‌گردی را آنلاین انجام بده




مریم  سادات گوشه
خبر‌نگار‌
این روزهایی که نمی‌توان از خانه خارج شد و اگر هم بتوان خارج شد قطعاً همه جا تعطیل است بهترین کار نشستن در خانه است، اما برای اینکه این اوقات به بطالت نگذرد می‌توان سری به گالری‌هایی زد که برنامه‌هایی برای این ایام دارند البته به شکل آنلاین.

آثار آنه محمد تاتاری
نمایشگاه انفرادی آثار آنه محمد تاتاری در گالری اعتماد از 7 تا 18 آذرماه به صورت آنلاین برپاست. این نمایشگاه شامل آثار تاتاری به صورت هنر سنتی است. تاتاری معتقد است هنر سنتی به وحدت و مردم نظر دارد که همه ادیان بزرگ، از منبعی الهی برخوردارند. این ادیان در باطن یکسان و در ظاهر متفاوت اند. ردپای حکمت جاویدان اصیل را می‌توان در این ادیان پیدا کرد. این همان نقاط مشترک میان آیین هاست، و در فطرت انسان جاری است.
در تمام کارهای کشورهای خاور دور به روشنایی توجه خاصی شده، همانند اینکه ماه در شب نور را از خورشید می‌گیرد، شیخ‌اشراق معتقد است که کل حیات مبتنی به نور است چون هیچ چیز دیگری جز نور نداریم. این همان نقاط مشترک بین آیین‌ها می‌باشد که ارتباط هنرمندان دیگر را بدنبال خواهد داشت.

قاف در گالری ایرانشهر
نمایشگاه گروهی قاف هم در گالری ایرانشهر از گروه ٣٠ تشکلی از نقاشان حرفه‌ای است که فعالیت خود را از سال ١٣٧٩ آغاز کرده است. این نمایشگاه از 7 تا 30 آذرماه به شکل آنلاین برپاست. بازخوانی چنین نمایشگاهی بعد از ١۶ سال شکلی از ارزیابی کیفی آثار نیز به حساب می‌آید. اما آنچه گالری ایرانشهر را ترغیب به همکاری برای برگزاری این نمایشگاه کرده است؛ نقطه‌گذاری مجدد بر تاریخ فعالیت کارگروهی نقاشان گروه ٣٠ است، چرا که انرژی و اهداف یک تشکل نه در آغاز بلکه در میانه راه  یا در پایان یک مسیر طولانی‌ است که آشکار می‌شود. فقدانی که به عنوان عارضه جامعه تجسمی، در کارهای جمعی ما در این حیطه قابل بررسی و تأمل است. در این نمایشگاه آثاری از فریده شاهسوارانی، شهناز زهتاب، احمد مرشدلو، احمد وکیلی، مهرداد محب علی، منیژه صحی و...
دیده می‌شود.

نمایشگاه کوارنتوریوم: تاب‌آوری در زمان کرونا
این نمایشگاه گروهی که در گالری محسن برپاست از 11 آذرماه تا 11 دی ماه به صورت آنلاین پذیرای مخاطبان است. در این نمایشگاه آثار ساسان ابری، آنیتا اشتاین ویدر و پیتر گارموش به چشم می‌خورد که به کیوریتوری نیروانا پرویزی و با حمایت انجمن فرهنگی اتریش برگزار شده است. موضوع این نمایشگاه در مورد تاب‌آوری در زمان کروناست.‌

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7507/15/562068/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها