اخبــــار




طبق لایحه بودجه ۱۴۰۰ صورت می گیرد
5 هزار میلیارد ریال برای تکمیل دولت الکترونیک

بر اساس بودجه سال ۱۴۰۰، پروژه‌های دولت الکترونیک و توسعه خدمات الکترونیکی با بودجه پنج هزار میلیارد ریالی از محل اعتبارات وزارت ارتباطات انجام و تکمیل خواهد شد.
به‌گزارش ایرنا، براساس تبصره ۱۸ ماده واحده لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ که روز گذشته به مجلس رفت وزارت ارتباطات اجازه دارد تا مبلغ پنج هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات خود را صرف تکمیل و انجام پروژه‌های دولت الکترونیک کند. علاوه براین در تبصره ۱۸ ماده واحده لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ به وزارت ارتباطات اجازه داده می‌شود بوسیله سازمان توسعه‌ای و شرکت‌های تابعه خود در چارچوب ماده ۲۷ -قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) به‌منظور انجام پروژه‌های دولت الکترونیک و توسعه خدمات الکترونیکی از جمله موضوع ماده ۶۹ قانون برنامه ششم توسعه اقدام کند. منابع مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری بخش دولتی تا مبلغ پنج‌هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات وزارت ارتباطات، فناوری اطلاعات و منابع داخلی شرکت‌های تابعه با تأیید سازمان برنامه و بودجه کشور تأمین می‌شود و از محل ردیف ۱۴۹۰۰۰ جدول شماره ۷ (وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات) این قانون به مصرف می‌رسد.
بر اساس ماده ۶۹ قانون برنامه ششم توسعه، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (سازمان فناوری اطلاعات) با رعایت مصوبه‌های شورای عالی فضای مجازی مکلف است با همکاری وزارت آموزش و پرورش تا پایان سال دوم اجرای قانون برنامه هوشمندسازی مدارس، امکان دسترسی الکترونیک (سخت‌افزاری- نرم‌افزاری و محتوا) به کتب درسی، کمک آموزشی، رفع اشکال، آزمون و مشاوره تحصیلی، بازی‌های رایانه‌ای آموزشی، استعداد سنجی، آموزش مهارت‌های حرفه‌ای، مهارت‌های فنی و اجتماعی را به‌ شکل رایگان برای تمامی دانش‌آموزان شهرهای زیر بیست هزار نفر و روستاها و حاشیه شهرهای بزرگ فراهم کند. گفتنی است «حسینعلی امیری» معاون پارلمانی رئیس جمهوری، روزگذشته  لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور را با سقف ۲۴۰۰ هزار میلیارد تومان به مجلس شورای اسلامی ارائه کرد. این لایحه پس از تصویب در صحن مجلس برای شورای نگهبان ارسال می‌شود تا به قانون تبدیل شود و در سال آینده به اجرا برسد.

ایجاد بازار خدمات فناوری اطلاعات در ۹ حوزه

بازار خدمات فناوری اطلاعات وابسته به شبکه فناوری و نوآوری معاونت علمی ریاست جمهوری در ۹ بخش، محصولات و خدمات گوناگون را عرضه می‌کند.
به‌گزارش ایسنا، بازار خدمات و محصولات حوزه فناوری اطلاعات، امنیت اطلاعات، توسعه نرم‏ افزارها و دیگر حوزه‌ها در اختیار اعضای این شبکه قرار می‌گیرد. این خدمات توسط شرکت‏‌ها و افراد متخصص فعال در این حوزه که به‌عنوان کارگزاران شبکه شناخته می‏‌شوند، ارائه شده است.
نرم‌افزارهای سازمانی و اتوماسیون اداری، وب و میزبانی وب، خدمات ارتباطی و امنیت، تحلیل اطلاعات و داده، مدیریت و کنترل پروژه، خدمات زیرساخت، طراحی و توسعه نرم افزار و SEO، مدیریت منابع انسانی و خدمات مالی و حسابداری، از جمله ۹ حوزه‌ای هستند که محصولات و خدمات مرتبط با آنها در بازار خدمات فناوری اطلاعات ارائه می‌شود.
بر اساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی معاونت علمی ریاست جمهوری، این شبکه برای خدمات‌دهی به اعضای شبکه، بازارهای متنوع دیگری را نیز ایجاد کرده است. بازار خدمات کسب و کار و بازار تسهیلات مالی از جمله این بازارها هستند. شبکه نوآوری و فناوری ایران با ابلاغ معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری با رویکرد توسعه اقتصاد دانش‎بنیان شکل گرفته است. این شبکه خدمات بسیار متنوعی را به شرکت‌ها و فعالان فناوری عضو شبکه ارائه می‌کند.

انتخاب پس زمینه اختصاصی
 با به روز رسانی واتساپ

واتس‌اپ به‌روزرسانی شد و این به‌روزسانی جدید به کاربران امکان می‌دهد تصاویر پس‌زمینه جداگانه را به چت‌های مختلف اختصاص دهند.
به‌گزارش انتخاب، آخرین به‌روزرسانی واتساپ تا حد زیادی به‌ویژگی‌های شخصی‌سازی مرتبط است. پس‌از به‌روزرسانی به آخرین نسخه برنامه در اندروید و iOS، می‌توانید تصاویر پس‌زمینه مختلفی را با همه مخاطبان خود به گپ‌های خود اختصاص دهید.
این به‌روزرسانی نه تنها از نظر زیبایی دلپذیر است بلکه می‌تواند به‌عنوان یک شاخص بصری نشان دهد که پس از عادت به تصاویر زمینه فوق، پیام درستی را برای فرد مناسب ارسال می‌کنید.
علاوه بر اینها پس‌زمینه‌ها به دو دسته تقسیم می‌شوند: تاریک و روشن. این برنامه همچنین می‌تواند با اولویت سیستم شما همگام‌سازی شود، بنابراین هنگامی که حالت تاریک را روشن کنید، برنامه به حالت تاریک نیز تغییر می‌کند. علاوه بر این، می‌توانید رنگ تصویر زمینه پیش فرض را تغییر دهید.
یکی‌دیگر از تغییرات جزئی، اما بسیار مفید، توانایی جست‌و‌جوی استیکر‌ها با استفاده از ایموجی یا متن است. در این شرایط یک پیشنهاد استیکر مربوطه، مشابه تلگرام ظاهر می‌شود.

رمزارز فیس بوک تغییر نام داد

پروژه رمزارز لیبرا که مورد حمایت فیس‌بوک قرار دارد، در تلاش برای نشان دادن استقلال این پروژه و کسب تأییدیه رگولاتوری، نامش را به دیم (Diem) تغییر داد. به‌گزارش ایسنا، طرح رمزارز لیبرا سال گذشته از سوی فیس‌بوک مطرح شد و پس‌از اینکه رگولاتورها و بانک‌های مرکزی نسبت به تأثیر آن روی ثبات مالی، تضعیف کنترل روی سیاست پولی و تهدید شدن حریم خصوصی ابراز نگرانی کردند، این پروژه در آوریل تضعیف شد.
استوارت لوی، مدیرعامل انجمن دیم که پروژه سکه دیجیتالی دیم را دنبال می‌کند، اعلام کرد تغییر نام در راستای تلاش برای تأکید روی یک ساختار ساده‌تر و بهسازی شده صورت گرفته است.
وی به رویترز گفت: نام ابتدایی که به مسیر اولیه پروژه مرتبط بود، در پذیرش از سوی رگولاتورها با مشکل روبه‌رو شد و ما آن پیشنهاد را تغییر دادیم. دیم در لاتین به معنای «روز» است و اکنون ما قصد داریم یک سکه دیجیتالی تحت حمایت دلار عرضه کنیم.
استوارت لوی به زمان عرضه این سکه دیجیتالی اشاره نکرد اما روزنامه فایننشیال تایمز هفته گذشته اعلام کرده بود این پول دیجیتالی ممکن است تا ژانویه عرضه شود و عرضه آن به موافقت دیده بان بازارهای سوئیس مشروط است. استوارت لوی درباره ادامه حضور فیس‌بوک در این پروژه گفت: شرکت فیس‌بوک یکی از اعضای مهم این انجمن است. ما به‌دنبال این نیستیم که همه ارتباطات مان را قطع کنیم. هدف از تغییر نام برای نشان دادن این بوده که ما به‌صورت خودمختار و مستقل عمل می‌کنیم.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7507/13/562061/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها