اخبار




850 گرم هروئین در شکم مرد جوان

گروه حوادث/ کادر درمانی یکی از بیمارستان‌های پایتخت از شکم مردی جوان 850 گرم هروئین بیرون کشیدند.
 به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، در پی مراجعه مردی به بیمارستان لقمان حکیم با علائم دل درد شدید، بیمار تحت بررسی قرار گرفت و پس از انجام تصویر برداری‌های اولیه مشخص شد چند بسته مشکوک در معده بیمار وجود دارد.  تیم درمان موضوع را به یگان انتظامی حاضر در بیمارستان اعلام کردند و در بررسی دقیق‌تر مشخص شد بسته‌های موجود در معده بیمار احتمالاً حاوی مواد مخدر است.
با توجه به وخامت حال بیمار تیم درمان بلافاصله خدمات درمانی را آغاز و با انجام عمل جراحی موفق شدند بسته‌های مواد مخدر را از معده بیمار خارج کنند. در بررسی‌های کارشناسی مشخص شد که بسته‌های کشف شده حاوی هروئین به وزن 850 گرم است.
 سرهنگ سید فتاح موسوی، فرمانده یگان انتظامی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور، با اعلام این خبر گفت: متهم پس از بهبود نسبی در بازجویی‌های اولیه به جرم ارتکابی اعتراف کرد و اظهارداشت: با همدستی یکی از دوستانم مواد مخدر را تهیه کردم و با بسته‌بندی بلعیدم. فکر می‌کردم با بلعیدن کار تمام است اما یک باره دنیا برایم تیره و تار شد. وقتی چشمانم را باز کردم خودم را در بیمارستان دیدم. متهم برای تحقیقات بیشتر و کشف جزئیات پرونده در اختیار پلیس پیشگیری قرار گرفت.

اعتراف تازه در مرگ مرموز دختر نوجوان

گروه حوادث/ مرد تبهکاری که به اتهام قتل یک دختر نوجوان بازداشت شده در تازه‌ترین اعترافات خود مدعی شد جسد این دختر را در جاده چالوس رها کرده است.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، رسیدگی به این پرونده با ناپدید شدن دختری ۱۵ ساله از مرداد سال گذشته آغاز شد؛ شیما که از خانه پدرش قهر کرده بود ساعاتی بعد در تماس با خانواده‌اش عنوان کرد که در نزدیکی پارکینگ بیهقی است و بزودی به خانه برمی گردد، اما دختر نوجوان هرگز به خانه برنگشت و با شکایت پدرش به پلیس تیم جرایم جنایی با بازبینی دوربین‌های مداربسته اطراف محل حادثه دریافتند شیما سوار بر یک خودروی پژو پرشیا آن محل را ترک کرده است، بنابراین شماره پلاک خودرو و سپس مالک آن شناسایی شد. راننده 60 ساله خودرو که بهلول نام داشت در بازجویی‌ها مدعی شد مسافر کشی می‌کند و منکر اطلاع از سرنوشت دختر نوجوان شد، اما بعد از تناقض گویی‌ فراوان و وقتی برای دومین بار بازداشت شد گفت: شیما را به خانه‌ام بردم و حدود دو هفته پیش من بود. شب حادثه مواد مصرف کردیم و صبح که از خواب بیدار شدم متوجه شدم نفس نمی‌کشد. ترسیدم و جسدش را به زادگاهم در شمال غرب کشور برده و در کنار رود ارس دفن کردم. تیم جنایی با این اعترافات راهی محل مورد نظر شدند، اما از جسد شیما خبری نبود. بنابراین تحقیقات از بهلول دوباره آغاز شد تا اینکه روز گذشته او اعتراف جدیدی مطرح کرد: شیما وقتی به خاطر مصرف مواد در خانه من فوت کرد ترسیدم و جسد را داخل خودروام گذاشته و به جاده چالوس رفتم. جنازه را در آنجا رها کرده و به تهران برگشتم، تا به حال محل دفن دقیق جسد را نگفته بودم به این دلیل که فکر می‌کردم با اظهارات دروغین بتوانم مسیر تحقیقات را تغییر دهم.
با اعتراف جدید بهلول، رستمی بازپرس شعبه هفتم دادسرای امور جنایی پایتخت دستور داد تا کارآگاهان به محل مورد نظر بروند و آنجا را بررسی کنند،همچنین در تماس با پلیس مازندران دریابند که آیا در این مدت جسدی با مشخصات شیما پیدا کرده‌اند یا خیر؟

لباس عروس شیشه ای به مقصد نرسید

گروه حوادث/دو قاچاقچی که با آغشته کردن لباس عروس به ماده مخدر شیشه قصد خروج این مواد را از کشور داشتند از سوی پلیس دستگیر شدند.
سرهنگ عبدالوهاب حسنوند، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ در تشریح این خبر گفت: چند روز قبل مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ از قصد سوداگران مرگ برای قاچاق مواد مخدر در پوشش لباس عروس به یکی از کشورهای اروپایی باخبر شده و رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
وی با بیان اینکه بررسی نهایی حاکی از آغشته کردن یک لباس عروس به مخدر مایع شیشه بود، گفت: مأموران در عملیاتی که با هماهنگی مقام قضایی انجام شد این لباس عروس را قبل از ارسال پستی به یکی از کشورهای اروپایی شناسایی و ضبط کردند. همچنین دو نفر نیز در این رابطه دستگیر شدند. رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ ادامه داد: این نوع مواد مخدر که به شکل مایع است از کشور افغانستان وارد کشور شده و قاچاقچیان با آغشته کردن آن به تار و پود لباس آن را قاچاق کرده و پس از طی فرآیندی دوباره آن را از لباس استخراج و استفاده می‌کنند که مأموران پلیس آن را کشف و ضبط کردند. به‌گفته وی تحقیقات تکمیلی در این زمینه از سوی مأموران پلیس در حال انجام است.

دستگیری جویندگان گنج در چاه 20 متری

گروه حوادث/6 حفار غیرمجاز در سمنان که با کندن چاهی 20 متری در جست‌وجوی گنج بودند، دستگیر شدند.
سرهنگ ابوالقاسم کربلایی غلامی، فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با اعلام خبر دستگیری این 6 حفار غیرمجاز در آرادان و مهدی‌شهر گفت: پنج نفر از این حفاران غیرمجاز حین حفاری در یک چاه به عمق 20 متر دستگیر شدند. این افراد در اطراف یکی از تپه‌های تاریخی آرادان با هدف به دست آوردن اشیای تاریخی از چاهی با بیش از 20 متر عمق اقدام به حفاری غیرمجاز کرده بودند که همگی دستگیر شدند.فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان همچنین از دستگیری یک حفار غیرمجاز در مهدی‌شهر نیز خبر داد و افزود: این فرد به‌همراه چهار نفر همدستش در مناطقی از شهرستان مهدی‌شهر در حال حفاری بودند که این حفار غیرمجاز دستگیر شد اما همدستان وی متواری شدند که البته هویت همگی شناسایی شده و دستگیری آنها در دستور کار عوامل انتظامی و یگان با هماهنگی مرجع قضایی قرار گرفت.
وی افزود: بر اساس ماده 562 قانون مجازات اسلامی (بخش تعزیرات) هرگونه حفاری و کاوش به قصد به دست آوردن اموال تاریخی و فرهنگی ممنوع بوده و مرتکب به حبس از 6 ماه تا 3 سال و ضبط اشیای مکشوفه به نفع وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و ادوات حفاری به نفع دولت محکوم می‌شود. دوستداران میراث‌فرهنگی می‌توانند گزارش‌های خود را از طریق تماس با سامانه خبری به شماره 31705 اعلام کنند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7506/12/561899/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها