هفته فیلم ایتالیا به‌صورت رایگان و آنلاین برگزار می‌شود



فرهنگی/ پس‌از برگزاری 16 رویداد فرهنگی و هفته فیلم، مؤسسه هنر و تجربه سینمای ایران در نظر داشت اسفندماه سال گذشته هفته فیلم ایتالیا را برگزار کند. اول اسفندماه مراسم افتتاحیه با حضور جوزپه پرونه سفیر ایتالیا برگزار شد و قرار بر این بود که علاوه برخانه هنرمندان آثار منتخب سینمای ایتالیا در سینما لبخند کیش و پردیس سینمایی شیراز هم به نمایش در بیاید. شیوع کرونا اما هفته فیلم ایتالیا را بعد از دو روز با چالش مواجه کرد و برگزاری آن به زمان مناسب‌تر موکول شد. با تداوم شرایط و اوج‌گیری کرونا برگزارکنندگان این برنامه تصمیم گرفته‌اند آثار این رویداد را به‌صورت آنلاین و رایگان به نمایش بگذارند. هفته فیلم ایتالیا با عنوان «دریچه‌ای به‌ سوی سینمای ایتالیا» از 11 تا 15 آذرماه 99 مصادف با ۱ تا ۵ دسامبر ۲۰۲۰ برگزار می‌شود و 5 فیلم از طریق پلتفرم هاشور به‌صورت آنلاین و رایگان اکران می‌شوند. «مادرم» به کارگردانی نانی مورتی، «لازاروی خوشحال» به‌کارگردانی آلیچه رورواکر، «جاده نفت» به کارگردانی برناردو برتولوچی، «جایی که سایه‌ها فرو می‌افتند» به کارگردانی والنتینا پدیچینی و «مارتین ایدن» به‌کارگردانی پیترو مارچلو از آثار به نمایش در آمده در این
رویداد است.
«مادرم» نانی مورتی برای نخستین بار در ماه مه سال ۲۰۱۵ در بخش مسابقه جشنواره کن به نمایش در آمد. داستان این فیلم حول زندگی فیلمساز زنی است که طی مراحل فیلمبرداری یک فیلم باید با مسأله مادر مریض خود و بحران‌های دیگر نیز روبه‌رو شود. «لازاروی خوشحال» محصول ۲۰۱۸ ساخته آلیچه رورواکر که جایزه بهترین فیلمنامه را از جشنواره فیلم کن برای نویسنده و کارگردان ۳۸ ساله‌اش به ارمغان آورد نگاهی جدی به موضوع غیرعادلانه زمین‌های اجاره‌ای دارد. موضوع «جاده نفت» تنها مستند برناردو برتولوچی استخراج و توزیع نفت است و قسمت نخست آن با عنوان ریشه‌ها، بیشتر از نیم قرن پیش یعنی در سال ۱۹۶۷ در ایران فیلمبرداری شده است. بخش دوم به جریان انتقال نفت خام از خلیج فارس تا بندر جنوا در شمال ایتالیا، اختصاص دارد وبخش سوم روند تصفیه نفت و استفاده از آن برای چرخاندن صنایع اروپای غربی را به تصویر می‌کشد. «جایی که سایه‌ها فرو می‌افتند» ساخته والنتینا پدیچینی محصول 2017 است و در خلاصه داستان آن آمده است: پرستار آنا و دستیارش، هانس، در خانه سالمندانی کار می‌کنند که زمانی یتیم‌خانه‌ای بوده که در آن زندانی بوده‌اند و به نظر می‌رسد که هنوز هم در زمان و مکان گیر کرده‌اند. «مارتین ایدن» ساخته پیترو مارچلو محصول 2019 فیلمی اقتباسی و اتوبیوگرافیک از رمانی به همین نام نوشته جک لندن و بر اساس زندگی حقیقی نویسنده است.
هنروتجربه طی دوسال گذشته هفته فیلم کشورهای فنلاند، ارمنستان، آلمان، برزیل، چین، صربستان، لهستان، هفته فیلم کشورهای اروپایی، شب فیلم‌ مجارستان، گرجستان، برزیل و شب‌فیلم خانه‌هنر اروپا و کارگاه هنری جشنواره برلین را برگزار کرده است. برگزاری فیزیکی این رویدادها با کارگاه‌های آموزشی و تبادل علمی بین اهالی سینمای دو کشور همراه بود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7504/15/561771/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها