اخبار




وزیر بهداشت: کاهش آمار فوتی ها منجر به عادی انگاری نشود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: موارد روزانه مرگ ناشی از کرونا در کشور بعد از حدود یکماه برای دومین روز متوالی به زیر ۴۰۰نفر رسید و امروز ۳۸۹ فوتی داشتیم. به‌گزارش ایرنا، سعید نمکی افزود: از مردم تقاضا می‌کنم کاهش این آمار را پای عادی انگاری نگذارند و اگر با‌وجود این دستاوردها دوباره به‌سمت عادی انگاری برویم باز هم مثل ماه‌های گذشته ضربه می‌خوریم. وی گفت: این دستاورد مژده‌ای به مردم ایران است. این درحالی است که سازمان‌های علمی بین‌المللی برآورد کرده بودند که تعداد مرگ‌های ما در این ماه به حدود ۸۰۰ تا هزار نفر می‌رسد. همانند این پیش‌بینی برای کشورهایی مثل امریکا و فرانسه شده بود که درست درآمد. در مجموع مؤلفه مشارکت مردم و دستگاه‌ها، هلال احمر، بیمارستان‌ها، بهیاران، بهورزان، کادر بهداشت و درمان در سطح درمانگاه‌های سرپایی و... در این زمینه بسیار به ما کمک کرد. نمکی ادامه داد: از اردیبهشت بارها گفته‌ام که هر گونه عادی انگاری باعث می‌شود از یک گوشه زمین در دقیقه ۹۰ گل بخوریم، به هر حال شیوع بیماری بیش از ماه های قبل است، ویروس کرونا جهش یافته است، نباید زحمات همکاران نظام سلامت را نادیده بگیریم و وضعیت حساس را فراموش کنیم باید مراقبت‌های بهداشتی را همچنان جدی بگیریم.

فوت ۳۸۹ بیمار دیگر کرونایی
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت ۳۸۹ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا، شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید ۱۹ در کشور به ۴۷ هزار و ۸۷۴ نفر رسید و ۲۷ استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند. به گزارش وبدا، دکترسیما سادات لاری با اعلام آخرین آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در ایران افزود: از ظهر هشتم آذر تا ظهر امروز (نهم آذر ۱۳۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۲ هزار و ۹۵۰ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و هزار و ۷۹۵ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۹۴۸ هزار و ۷۴۹ نفر رسید. سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۶۵۸ هزار و ۲۹۲ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۵۸۵۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون ۶ میلیون و ۸۱ هزار و ۹۵۲ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

تغییر نام خیابانی در کنار وزارت دفاع به شهید فخری‌زاده

اعضای شورای شهر تهران با رأی اکثریت خود به تغییر نام خیابان صنایع واقع در محدوده میدان نوبنیاد به‌ نام شهید محسن فخری‌زاده رأی مثبت دادند. به گزارش ایسنا، صبح دیروز پیشنهاد نامگذاری معبری به‌نام شهید فخری‌زاده با قید دو فوریت در دستور شورای شهر قرار گرفت و محمد جواد حق‌شناس رئیس کمیته نامگذاری شورای شهر گفت: پیشنهاد شد که خیابان صنایع واقع در منطقه یک که در کنار وزارت دفاع که محل کار این برادر بزرگوار بود به‌ نام شهید فخری‌زاده تغییر نام دهد. با رأی شورایی‌ها، خیابان صنایع در محدوده میدان نوبنیاد واقع در منطقه یک به شهید فخری‌زاده تغییر نام داد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7504/5/561718/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها