محمد مهدی فروردین، رئیس فراکسیون ورزش مجلس در گفت‌و‌گو با «ایران»:

مدیرانی که از جنس فوتبال هستند، از طرف مجلس حمایت می‌شوند



توقع ما این بود که زودتر از اینها اساسنامه فدراسیون تأیید شود/ مهم‌ترین موضوع برای مجلس بحث شفافیت است/ نباید انتخابات با گرایش‌های سیاسی برگزار شود

محمد محمدی سدهی / مجمع فدراسیون فوتبال دیروز برگزار شد و بالاخره پس از کش و قوس‌های فراوان اساسنامه فدراسیون فوتبال به تأیید اعضای مجمع رسید. یکی از موضوعات مهم در این اساسنامه حضور پررنگ اهالی فوتبال در انتخابات پیش رو ریاست فدراسیون است؛ موضوع مهمی که می‌تواند فوتبال کشورمان را با تحولات وسیعی مواجه کند. در دنیا شاهد حضور افراد فوتبالی مشهوری در رأس فدراسیون‌ها هستیم که البته در بخش مدیریتی فوتبال ایران این موضوع کاملاً کمرنگ است.
محمد مهدی فروردین، رئیس فراکسیون ورزش مجلس در خصوص تأیید اساسنامه فدراسیون فوتبال در مجمع فدراسیون به «ایران» گفت: «توقع ما از فدراسیون فوتبال این بود که زودتر از اینها اساسنامه فدراسیون تأیید و کارها انجام شود. زمان زیادی برای تأیید اساسنامه فدراسیون فوتبال از دست دادیم و این موضوع باعث شد تا در برخی از بخش‌ها دچار مشکل شویم و یکی از این بخش‌ها موقعیت کنونی تیم ملی فوتبال در مسابقات انتخابی جام جهانی است که ما با شرایط سختی مواجه شدیم.»
او صحبت‌های خود را این‌گونه ادامه داد: «اما به هر حال این کار با تأخیر صورت گرفت و حالا انتظار داریم که با سرعت کارها پیش برود و به وضعیت فدراسیون فوتبال سروسامانی داده شود. امیدواریم با برنامه‌ریزی بهتر شاهد موفقیت‌های تیم‌های ملی فوتبال و فوتسال در رده‌های مختلف باشیم. فوتبال ما مسیر سختی برای کسب سهمیه جام جهانی در پیش دارد و چشم امید مردم به حضور تیم ملی در جام جهانی قطر است.»
رئیس فراکسیون ورزش مجلس در ادامه در خصوص روند تأیید اساسنامه بیان داشت: «خوشبختانه ایرادات کلی برطرف شد و استانداردهای مورد نظر فیفا در این اساسنامه گنجانده شده است. اگر جای بحثی باشد قطعاً اعضای مجمع فدراسیون این موضوع را پیگیری خواهند کرد. مجلس حمایت خود را در خصوص تأیید اساسنامه انجام خواهد داد. مهم‌ترین موضوع برای مجلس بحث شفافیت است، مجلس از هر موضوعی که برای مردم شفاف باشد، حمایت می‌کند.»
فروردین در خصوص حضور اهالی فوتبالی در انتخابات ریاست فدراسیون افزود: «قطعاً هر حوزه‌ای که مسئولیت اش برعهده اهلش باشد، آن حوزه موفق خواهد شد و شاهد اتفاقات خوبی در آن حوزه خواهیم بود. این موضوع در فدراسیون فوتبال هم وجود دارد و افرادی که از جنس فوتبال هستند، باید برای پیروزی در انتخابات ریاست فدراسیون مورد حمایت قرار بگیرند.»
او با اشاره به این موضوع که قطعاً مجلس هر فردی را که فوتبالی باشد و مورد تأیید دستگاه‌های نظارتی باشد، حمایت می‌کند، اظهار داشت: «البته این موضوع تنها به‌نام افراد بستگی ندارد و افراد فوتبالی باید برنامه‌هایی داشته باشند و برنامه‌هایشان پیشبرد فوتبال ایران باشد. ما فوتبالیست‌های زیادی داریم که در دنیا شناخته شده‌اند و قطعاً با حضور این افراد می‌توانیم در جهت توسعه فوتبال کشورمان گام وسیعی برداریم.»
رئیس فراکسیون ورزش مجلس صحبت‌های خود را این گونه ادامه داد: «البته اعتقادمان بر این است که ریاست فدراسیون صددرصد نباید فوتبالی باشد اما اگر فوتبالی باشد مسیر را می‌داند و می‌تواند این مسیر را در کوتاه‌ترین زمان ممکن هموار کند. قطعاً افراد فوتبالی که توان جذب منابع اقتصادی داشته باشند می‌توانند به فوتبال کمک کنند البته این اشخاص معروف می‌توانند با استفاده از نام خود منابع مالی را جذب کنند. اولویت اصلی ما باید برنامه‌ریزی برای پیشبرد اهداف فوتبالمان باشد. در چند سال اخیر فوتبال به نتایج خوبی دست یافت و این موضوع نشان می‌دهد که کشور ما استعدادهای زیادی دارد و قطعاً با مدیریت این استعدادها می‌توانیم به جایگاه‌های بهتری دست یابیم.»
فروردین در خصوص نقش کم رنگ وزیر ورزش در انتخابات بیان داشت: «اعتقاد ما بر این نیست که باید وزیر ورزش از انتخابات حذف شود بلکه ما اعتقاد داریم که نباید انتخابات با گرایش‌های سیاسی برگزار شود و فردی که به‌عنوان ریاست فدراسیون معرفی می‌شود نباید گرایش سیاسی داشته باشد. توان مدیریتی بالا یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که باید رئیس آینده فدراسیون فوتبال داشته باشد و امیدواریم که رئیس آینده فدراسیون هم شخص معروفی در این حوزه باشد و هم توان بالایی در حوزه مدیریت داشته باشد.»
او ادامه داد: «حقیقتاً هر ورزشکاری که در جهت معرفی کشور در میادین بین‌المللی تلاش کرده، باید مورد تقدیر قرار بگیرد. ما باید در جهت پرورش استعدادها برنامه داشته باشیم. افرادی مثل علی دایی به سادگی به این جایگاه نرسیده و اینها سرمایه‌های انسانی ورزش کشور محسوب می‌شوند و باید از این افراد به نحو احسن استفاده کنیم. در دنیا این اتفاق افتاده و ما شاهد هستیم که این سرمایه‌ها بدرستی و در جای خود استفاده می‌شوند. امیدواریم با انتخاباتی که برگزار می‌شود، نقاط ضعف برطرف شود تا موفقیت‌ها بیش از گذشته استمرار پیدا کند.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7503/14/561655/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها