اخبار بین الملل




تعداد بیکاران جدید امریکا دوباره افزایش یافت

خبرگزاری مهر به نقل از سی ان بی سی گزارش داد: بازار کار امریکا طی این هفته با افزایش مبتلایان به کرونا تحت فشار قرار گرفت و تعداد امریکایی‌هایی که برای اولین بار درخواست حمایت از بیکاری خود را ثبت کردند رو به افزایش گذاشت.
طبق گزارش جدید اداره کار امریکا تعداد افرادی که این هفته تقاضای دریافت حقوق بیکاری خود از شرکت‌های بیمه را به ثبت رساندند به ۷۷۸ هزار نفر رسید، در حالی که اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی داوجونز پیش‌بینی می‌کردند تعداد بیکاران تحت پوشش بیمه، این هفته از ۷۳۳ هزار نفر فراتر نرود.تعداد بیکاران این هفته از رقم ۷۴۲ هزار نفر بیکاران هفته گذشته هم فراتر رفت.تعداد افرادی که به طور مداوم از بیمه بیکاری استفاده می‌کنند این هفته با کاهش اندک ۲۹۹ هزار نفری روبه‌رو شد و به ۶.۰۷ میلیون نفر رسید.

شاخص سهام اس‌اندپی امریکا رکورد جدیدی ثبت کرد

سهام وال‌استریت از یکسو تحت تأثیر امید به واکسن کرونا و از سوی دیگر تحت تأثیر برطرف شدن ابهامات سیاسی امریکا قرار گرفتند و رشد کردند.
به گزارش مهر به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، در پایان معاملات روز جمعه امریکا (بامداد شنبه به وقت تهران)، سهام وال‌استریت از یکسو تحت تأثیر امید به واکسن کرونا و از سوی دیگر تحت تأثیر برطرف شدن ابهامات سیاسی امریکا قرار گرفتند و رشد کردند.
میانگین صنعتی داوجونز ۳۷.۹۰ واحد یا ۰.۱۳ درصد رشد کرد و به ۲۹,۹۱۰.۳۷ واحد رسید.اس‌اندپی ۵۰۰ با رشدی ۰.۲۴ درصدی رکوردزنی کرد و به ۳,۶۳۸.۳۵ واحد رسید. کامپوزیت نزدک ۰.۹۵ درصد جهش کرد و به ۱۲,۲۰۵.۸۵ واحد رسید.رشد هفتگی داوجونز و اس‌اندپی به ترتیب ۲.۲ درصد و ۲.۳ درصد شد. کامپوزیت نزدک هم توانست این هفته ۳ درصد رشد کند.
شاخص وحشت بورس سیبوئه که معیاری از آسودگی خاطر سرمایه‌گذاران است، این هفته برای اولین بار از اواخر فوریه به زیر ۲۰ واحد رسید.

اقتصاد دیجیتالی چین از ۵ تریلیون دلار فراتر رفت

به‌گزارش مهر به نقل از راشاتودی، گزارش جدید آکادمی مطالعات فضای سایبری چین نشان می‌دهد که در سال ۲۰۱۹ اقتصاد دیجیتالی این کشور از ۳۵.۸ تریلیون یوآن (معادل ۵.۴۵ تریلیون دلار) فراتر رفته و ۳۶.۲ درصد از کل تولید ناخالص داخلی این کشور را به خود اختصاص داده است.
این گزارش تأیید می‌کند که پاندمی کرونا باعث افزایش اهمیت اینترنت شده و اقتصاد دیجیتالی به نیروی قدرتمندی برای کاهش آثار مخرب بحران کرونا تبدیل شده است.
طبق تحقیقاتی که در این گزارش مورد اشاره قرار گرفته است، تا انتهای ماه مه ‌شبکه فیبر نوری تمامی مناطق شهری و روستایی چین را تحت پوشش قرار داده و حالا ۹۳.۱ درصد از کاربران شبکه گسترده ثابت چین از کابل نوری استفاده می‌کنند. این بالاترین سطح استفاده از کابل نوری در جهان به حساب می‌آید. تراکنش‌های تجارت الکترونیک چین در سال گذشته به ۳۴.۸۱ تریلیون یوآن (معادل ۵.۲ تریلیون دلار) رسید که نسبت به سال قبل از آن ۶.۷ درصد جهش داشت.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7503/10/561633/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها