محمد مهدی مهدی‌خانی، مهاجم تازه وارد سرخ‌ها در گفت‌وگو با «ایران»:

هر بازیکنی به پرسپولیس می‌آید، شخصیت قهرمانی می‌گیرد


محمد محمدی سدهی / پرسپولیسی‌ها که در خط حمله و دفاع با کمبود بازیکن مواجه بودند فصل نقل و انتقالات را تنها با جذب یک مهاجم جدید به پایان رساندند. سرخ‌ها عیسی آل کثیر، مهاجم گلزن خود را هم در فینال آسیا و هم تا پایان سال جاری به دلیل محرومیت در اختیار ندارند و در بیستمین دوره لیگ در این پست با کمبودهایی مواجه هستند. به این دلیل در روزهای آخر فصل نقل و انتقالات با محمدمهدی مهدی‌خانی، مهاجم سابق تیم واراژدین کرواسی به توافق رسیدند و با این بازیکن 2 ساله قرارداد بستند.
محمدمهدی مهدی‌خانی در این خصوص به خبرنگار «ایران» گفت: «همیشه آرزو داشتم که در تیم بزرگ پرسپولیس بازی کنم و خوشحالم به آرزویم رسیدم. 3 سال پیش زمانی که در شهرخودرو بازی می‌کردم، یحیی گل‌محمدی سرمربی‌ام بود و از او شناخت داشتم. البته او هم از من شناخت خوبی دارد. زمانی که با پیشنهاد پرسپولیس مواجه شدم، تصمیم گرفتم که از کرواسی به ایران برگردم و فوتبال را در اینجا ادامه دهم. از اعتماد گل‌محمدی تشکر می‌کنم و تمام تلاشم را خواهم کرد تا جواب اعتماد او را در زمین بدهم. امیدوارم که با پرسپولیس به قهرمانی آسیا و پنجمین قهرمانی لیگ ایران دست یابم.»
مهدی خانی در واقع جایگزین عیسی آل کثیر، مهاجم محروم سرخ‌ها شد و قطعاً کار سختی برای پر کردن جای خالی او در پیش دارد. مهاجم 23 ساله پرسپولیس در این باره اظهار داشت: «پرسپولیس تیم بزرگی است و قطعاً هر بازیکنی که به این تیم بیاید کار سختی دارد چرا که پرسپولیس هواداران زیادی دارد. آنها از بازیکن توقع دارند که در هر بازی بهترین عملکرد را داشته باشد. بازیکنی که به تیم بزرگ پرسپولیس می‌آید باید هر روز تلاش کند و با تمرکز و تمرین بالا به سطح آمادگی ایده آل برسد و رضایت سرمربی و هواداران را جلب کند.» بازیکن تازه وارد سرخ‌ها در پاسخ به این سؤال که آیا می‌توانی جای خالی عیسی آل کثیر را پر کنی، بیان داشت: «پرسپولیس با همین بازیکنان تا فینال آسیا رفت. این درست است که آل کثیر مهره ارزشمندی برای پرسپولیس است و به این تیم در آسیا کمک زیادی کرد اما پرسپولیس در تمامی پست‌ها بازیکنان بزرگ و خوبی دارد. این بازیکنان 4 سال است که قهرمان لیگ می‌شوند و این نشان دهنده شخصیت بزرگ پرسپولیس است. هر بازیکنی به این تیم می‌آید، شخصیت قهرمانی می‌گیرد. ناراحتم که نمی‌توانم برای پرسپولیس در فینال آسیا بازی کنم اما تلاشم کسب عنوان آقای گلی لیگ است.»
مهاجم 23 ساله پرسپولیس درخصوص حضورش در لیگ کرواسی گفت: «من از سن پایین توانستم برای پدیده در لیگ برتر بازی کنم، پس از آن یک پیشنهاد خارجی آمد و دوست داشتم که بازی کردن خارج از لیگ ایران را هم تجربه کنم به این دلیل به کرواسی رفتم و حضورم در لیگ این کشور تجربه خوبی بود. مشکلاتی پیش آمد و دوست داشتم که به ایران برگردم. نمی‌خواهم در مورد این مشکلات صحبت کنم و در حال حاضر مهم‌ترین موضوع این است که به تیم خوب پرسپولیس پیوستم. شرایط لیگ کرواسی با لیگ ایران کاملاً متفاوت است و من به عنوان یک بازیکن جوان به آنجا رفتم. سال اول کارم خیلی سخت بود و باید با محیط آشنا می‌شدم و علاوه بر این تیم‌مان خیلی زود مربی‌اش تغییر کرد اما رفته به رفته در تیم واراژدین کرواسی جا افتادم و در این فصل هم بازیکن اصلی بودم. امیدوارم که امسال سال درخششم باشد.»
مهاجم جوان سرخ‌ها افزود: «از هواداران پرسپولیس می‌خواهم که تیم را حمایت کنند. من جزو کسانی بودم که عاشق این تیم بودم و به عنوان هوادار بارها برای تشویق این تیم به ورزشگاه رفتم و عشق هواداران پرسپولیس را درک می‌کنم. زمانی که حرفه‌ای‌تر شدم و به تیم پدیده مشهد پیوستم، خیلی کمتر بازی‌های پرسپولیس را تماشا می‌کردم. چند تا دربی در ورزشگاه بودم و در چند بازی لیگ قهرمانان آسیا هم به ورزشگاه رفتم و تیم را تشویق کردم. دربی 82  و آن بازی‌ای که پرسپولیس 4ـ2 استقلال را شکست داد، در استادیوم بودم و از برد پرسپولیس لذت بردم.  در دربی 79 هم که محمد نوری و امید عالیشاه گلزنی کردند، در ورزشگاه بودم.» مهدی خانی در 4 سال اخیر 77 بار پیراهن تیم‌های پدیده، واراژدین کرواسی و تیم ملی امید را بر تن کرده و تنها 7 گل به ثمر رسانده است. این موضوع باعث شده تا در روزهای اخیر انتقادات زیادی به عملکرد این مهاجم جوان پرسپولیس شود. بازیکن تازه وارد سرخ‌ها این گونه به انتقادات پاسخ داد: «متأسفانه برخی به دنبال حاشیه هستند و با انتشار این مطالب می‌خواهند برای من و پرسپولیس حاشیه درست کنند. پاسخ این انتقادات را در زمین فوتبال می‌دهم.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7501/14/561455/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها