بارش برف و باران در 23 استان کشور



زهره افشار
خبرنگار
سازمان هواشناسی اعلام کرد با ورود یک سامانه بارشی فعال که از عصر روز گذشته از غرب وارد کشورشده امروز(پنجشنبه) در 19 استان کشور و فردا (جمعه) در 23 استان بارش برف و باران خواهیم داشت.
«فریبا گودرزی کارشناس پیش‌بینی سازمان هواشناسی در گفت‌و‌گو با «ایران »افزود: برای استان های اردبیل، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، گیلان، خوزستان و کهگیلویه و بویر احمد هشدار نارنجی صادر شده که احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها و آبگرفتگی معابر وجود دارد. وی با تأکید بر اینکه خوزستان هم امروز پنجشنبه و هم جمعه بیشترین بارش ها را خواهد داشت تصریح کرد: امروز در استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، مازندران، زنجان، کردستان، گیلان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد، چهار محال و بختیاری، همدان، مرکزی، قزوین، البرز قم و تهران بارش برف و باران همراه با باد شدید موقتی خواهیم داشت. ضمن اینکه انتظار می‌رود ارتفاعات استان‌های واقع در ارتفاعات البرز و زاگرس سفید پوش شود.
وی افزود: هر چند روز جمعه از شدت بارش‌ها در بیشتراین استان‌ها کاسته خواهد اما در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان خراسان جنوبی و جنوب کرمان، چهار محال و بختیاری بارش‌های خوبی خواهیم داشت ولی کماکان در شمال و شرق خوزستان شدت بارش بیشتراست. گودرزی تصریح کرد: روز جمعه برای استان‌های واقع در شمال غرب اردبیل ،گیلان، کهگیلویه و بویر احمد و خوزستان هشدار نارنجی داریم. به گفته وی تهران نیز از عصر امروز (پنجشنبه) تا روز یکشنبه بارش برف و باران خواهد داشت. وی خاطرنشان کرد: دما نیز در اکثر نقاط کشور از امروز تا یکشنبه به طور میانگین تا 6 درجه کاهش می‌یابد.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7501/11/561439/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها