تورم دهک‌های مختلف در آبانماه



تورم نقطه‌ای آبان ماه خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات در دهک اول فقیرترین 62.7 درصد و دهک دهم ثروتمندترین 51.9درصد ثبت شد.
شاخص قیمت مصرف کننده کل کشور بر اساس دهک‌های هزینه‌ای آبان ماه ١٣٩٩ از سوی مرکز آمار ایران نشان می‌دهد محدوده تغییرات تورم دوازده ماهه در گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» بین 23.1درصد برای دهک دهم تا 26.6 درصد برای دهک اول است.
نرخ تورم کل کشور در آبان ماه ١٣٩٩ برابر 29 درصد است که در دهک‌های مختلف هزینه‌ای در بازه 26.3درصد برای دهک اول تا 35.2درصد برای دهک دهم نوسان دارد.
محدوده تغییرات تورم دوازده ماهه در گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» بین 23.1درصد برای دهک دهم تا 26.6درصد برای دهک اول است. همچنین  اطلاع مذکور در مورد گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» بین 25.9 درصد برای دهک اول تا 38.3 درصد برای دهک دهم است. تورم نقطه‌ای آبان ماه خوراکی‌ها ،آشامیدنی‌ها و دخانیات در دهک اول فقیرترین 62.7 درصد و دهک دهم ثروتمندترین 51.9درصد ثبت شد.
فاصله تورمی دهک‌ها
براساس اعداد مربوط به تورم در میان دهک‌های مختلف هزینه‌ای، فاصله تورمی دهک‌ها در این ماه به ٨,٩ درصد رسید که نسبت به ماه قبل (8.1درصد) 0.8واحد درصد افزایش داشته است. فاصله تورمی در گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» نسبت به ماه قبل 1.2واحد درصد و در گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» نسبت به ماه قبل 2.4واحد درصد افزایش نشان می‌دهد.
براساس اعداد مربوط به تورم در میان دهک‌های مختلف هزینه‌ای، فاصله تورمی دهک‌ها در این ماه به 9.8 درصد رسید که نسبت به ماه قبل 9.8 درصد 8واحد درصد افزایش داشته است. فاصله تورمی در گروه عمده خوراکی ها، آشامیدنی ها و دخانیات نسبت به ماه قبل 2.9واحد درصد و در گروه عمده کالاهای غیرخوراکی و خدمات نسبت به ماه قبل 4.2واحد درصد افزایش نشان می دهد. /فارس


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7501/7/561419/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها