تشکیل ستاد ویژه در وزارت جهاد کشاورزی برای حل مشکل گرانی مرغ




معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی درباره افزایش قیمت مرغ گفت: از زمانی که جهش قیمت مرغ اتفاق افتاده است ستادی در وزارت جهاد کشاورزی تشکیل شده تا بسرعت این مشکل برطرف شود.
مرتضی رضایی معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی درباره افزایش قیمت شیر افزود: نهاده‌های دامی بشدت افزایش قیمت داشته‌اند چون تأمین آن با کسری مواجه بوده است و دامداران به ناچار از خوراک جایگزین استفاده کرده‌اند حتی برخی از خوراک‌های رایج که وارداتی نیست با افزایش قیمت مواجه شدند.
رضایی گفت: در بررسی سازمان حمایت قیمت تمام شده شیر خام حتی بالاتر از 4 هزار و 500 تومان است که این قیمت با تفاهم با دامداران انجام شده است.
وی درباره اختلاف قیمت‌گذاری شیر خام افزود: قیمت 4 هزار و 150 تومان براساس تأمین 100 درصد نهاده‌های وارداتی با قیمت مصوب بوده است ولی تأمین نهاده‌ها به‌صورت ماهانه مشخص می‌شود. معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: اگر صنایع لبنی دیده نشوند تولید شیر خام معنا پیدا نمی‌کند.
وی درباره افزایش قیمت مرغ افزود: از زمانی که جهش قیمت مرغ اتفاق افتاده است ستادی در وزارت جهاد کشاورزی تشکیل شده تا بسرعت این مشکل برطرف شود. رضایی ادامه داد: ازمرداد ماه هشدار این تغییرات در قیمت داده شده بود.
معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: قیمت مصوب جوجه یکروزه  دو هزار و 900 تومان است که این قیمت در اسفند سال گذشته هزار و 490، فروردین امسال 540 تومان، اردیبهشت 899 تومان، خرداد هزار و 400 تومان، تیر دو هزار و 70 تومان، مرداد هزار و 10 تومان و شهریور 795 تومان بود و این قیمت در حال حاضر دو هزار و 100 تومان می‌باشد.
رضایی گفت: در تأمین نهاده‌های ذرت و کنجاله سویا نسبت به نیاز کشور عقب هستیم که دلیل آن هم کاهش تولید است.
معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: درسطح شهر تهران روزانه 300 تن مرغ گرم با قیمت 18 هزار و 500 تومان توزیع می‌شود و از روزهای بعد در صورت موفقیت این طرح در سایر شهرها هم انجام خواهد شد البته در کنار این طرح روزانه 200 تن مرغ منجمد با قیمت 15 هزار تومان در شهر تهران عرضه می‌شود.
وی ادامه داد: براساس پیش‌بینی از هفته آینده قیمت مرغ تا چند هزار تومان کاهش پیدا می‌کند.
رضایی گفت: امروز صددرصد نهاده‌ها برای صنعت مرغ تأمین شده است و مرغداران می‌توانند به تولیدات خود با قدرت ادامه دهند./فارس



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7501/7/561418/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها