رئیسی: جلسات مجلس خلاف شیوه‌نامه‌های بهداشتی است



سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: برگزاری هرگونه جلسه با بیش از ۱۵ نفر در فضای بسته ممنوع است و برگزاری جلسه‌ها با این تعداد از افراد در صحن علنی و کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی بر اساس شیوه‌نامه‌های بهداشتی نیست.
علیرضا رئیسی درباره برگزاری جلسه‌های صحن علنی یا کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی با تعداد نفرات بیش از ۱۵ نفر در فضای بسته افزود: براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا در شهر‌های قرمز، برگزاری هرگونه جلسه با بیش از ۱۵ نفر در فضای سربسته ممنوع است.وی افزود: همچنین حداقل فضا نیز به ازای هر نفر باید ۴ مترمربع باشد، یعنی کف فضا ۶۰ متر است، اما این به این معنی نیست که افراد در فضای ۲ هزار متری می‌توانند با تعداد بیش از ۱۵ نفر حضور داشته باشند. حتی در این فضا هم باید حداکثر ۱۵ نفر حاضر شوند.دکتر رئیسی ادامه داد: با اعضای هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی جلسه گذاشتیم و همه موارد را مطرح کردیم. قرار بر این بود که در سالن‌های فرعی مجلس که حدود ۱۷ یا ۱۸ سالن می‌شوند، در هر کدام از این سالن‌ها تا سقف ۱۵ نفر حضور داشته باشند و در صحن علنی حداکثر ۱۵ نفر حضور داشته باشند.
معاون وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: این موضوع برای دولت و قوه قضائیه نیز وجود دارد و در همه جلسه‌های هیأت دولت رعایت می‌شود.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا بیان کرد: متأسفانه اکنون در خبر‌ها و تصاویر مشاهده می‌شود که نزدیک به نصف افراد در صحن علنی نشسته‌اند و دستور حضور حداکثر ۱۵ نفر در فضای بسته نقض شده است. گاهی در تلویزیون نیز مشاهده می‌شود که در برگزاری کمیسیون‌ها هم افراد حاضر بیشتر از ۱۵ نفر هستند. این مشکل هم در برگزاری صحن علنی و هم جلسه‌های کمیسیون‌ها به صورتی که اعلام شده، اجرایی نمی‌شود.
رئیسی افزود: اینکه گفته می‌شود بر اساس شیوه‌نامه‌های بهداشتی اجرا می‌شود، شیوه‌نامه‌های بهداشتی همین نکته حضور حداکثر ۱۵ نفر در جلسه در فضای بسته است و آنچه اکنون اتفاق افتاده، از نظر شیوه‌نامه‌های بهداشتی مورد تأیید نیست. معاون بهداشت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: مسئولان باید در این زمینه فرهنگ‌سازی کنند و این مسائل باید رعایت شود. این سیستمی که در مجلس در حال اجراست بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا و شیوه‌نامه‌های بهداشتی تصویب شده نیست.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7501/5/561410/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها